خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

روسیه به آمریکا هشدار داد

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه به آمریکا هشدار داد که پاسخگوی هر گونه اقدام خرابکارانه علیه مسکو خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاتروشف روز چهارشنبه گفت: آمریکا باید پاسخگوی هر گونه اقدام احتمالی علیه روسیه باشد.

 

“جیک سالیوان” مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: به رغم اینکه واشنگتن روزهای سختی با مسکو خواهد داشت، اما ایالات متحده و روسیه می‌توانند در برخی مناطق به روشی پایدار و قابل پیش بینی همکاری داشته باشند.

 

به گزارش ایرنا، سالیوان دوشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه ام اس ان بی سی تصریح کرد: ما معتقدیم که روزهای سختی را با روسیه خواهیم داشت زیرا موضوعاتی وجود دارد که به شدت با آنها مخالف هستیم و اقداماتی که باید به آنها با زور پاسخ دهیم.

 

دبیر شورای امنیت روسیه باتوجه به این سخنان هشدارگونه سالیوان در مورد روسیه گفت: اگر آنها پیش‌بینی می‌کنند این به آن معنی است که در حال برنامه ریزی هستند. اگر برنامه ریزی می کنند می‌توانند به اجرا درآورند.

 

وی ادامه داد: آمریکا باید به خاطر اقداماتی که انجام می‌دهد پاسخگو شود.

 

روزنامه نیویورک تایمز نیز به تازگی گزارش داد که آمریکا قصد دارد یک سری حملات سایبری علیه سیستم های داخلی مقام‌های روسی در پاسخ به هک شرکت نرم افزار سولارویندز که به روسیه نسبت داده می‌شود، انجام دهد.

 

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی در گزارش خود آورده است که انتظار می‌رود نخستین اقدام اصلی در این زمینه، ظرف سه هفته آینده انجام شود . با یک سری اقدامات مخفیانه در سراسر شبکه های روسی که قرار است برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ارتش و سرویس های اطلاعاتی این کشور قابل درک باشد.

 

منابع آمریکایی خبر دادند که این حملات با تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه توام خواهد بود.

 

روز ۲۷ اسفند جو بایدن رییس جمهوری آمریکا  در گفت وگو با «ABC News» گفت که ولادیمیر پوتین  رییس جمهوری روسیه ، هزینه ادعای دخالت در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ را “پرداخت” خواهد کرد.

چشم‌انداز راهبرد آمریکا در ایندوپاسیفیک

ترامپ در آستانه تحویل کاخ سفید به بایدن دموکرات، نسخه اصلی راهبرد مهار چین را ۲۰ سال زودتر از موعد مقرر از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرد؛ اما این عجله برای چیست و سند مذکور شامل چه مواردی است.

ادامه

استرالیا, امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, هندوستان

پکن: برخی در غرب نمی‌خواهند موفقیت و پیشرفت چین را ببینند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های هماهنگ آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا علیه کشورش اعلام کرد که برخی از غربی‌ها نمی‌خواهند شاهد توسعه و موفقیت چین باشند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, کانادا

لاوروف در چین: نمی‌توان امور جهان را با تهدید و تحریم اداره کرد

وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه و چین باید در رعایت اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد که از سوی غرب مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته، فعالانه عمل کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا