کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

گاردین: خطر رکود اقتصادی در اروپا جدی است

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به تورم فزاینده، کمبود مواد غذایی و احتمال قطع کامل زنجیره تامین انرژی در قاره اروپا، احتمال ورود اقتصادهای حوزه یورو به رکود را تا حد زیادی بالا برده است.

 

به گزارش دوشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در گزارشی از خطر رکود در اروپا خبر داد و به نقل از کارشناسان اقتصادی نوشت: خطر رکود در اروپا یک خطر فزاینده است زیرا قیمت گاز و نفت رو به افزایش بوده و حتی این نگرانی وجود دارد که روسیه به طور کامل صادرات انرژی به قاره سبز را قطع کند.

 

براساس پیش‌بینی بانک نومورای ژاپن، کاهش تقاضا در آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مقصد صادرات کالاهای اروپایی، در کنار تبعات جنگ اوکراین مثل افزایش قیمت غذا و انرژی، به شدت اقتصاد اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.

 

بانک سرمایه گذاری نومورا تصریح کرد: انتظار می رود اقتصاد اروپا در نیمه دوم امسال شروع به کوچک‌تر شدن کند و رکود تا تابستان ۲۰۲۳ ادامه یابد و در مجموع، تولید ناخالص داخلی به میزان ۱.۷ درصد کاهش یابد.

 

قیمت انرژی قبلاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به خاطر برداشتن محدودیت‌های کرونایی، افزایش یافته بود اما جنگ اوکراین لایه دیگری به مشکلات افزود و در شرایطی که اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس تلاش می‌کردند که روسیه را به لحاظ اقتصادی منزوی کنند این روسیه بود که با اطلاع از وابستگی اروپا، صادرات گاز را کاهش داد.

 

«جورج بوکلی» یک اقتصاددان ارشد در بانک نومورا با اشاره به تورم ۸.۶ درصدی منطقه یورو در ماه گذشته میلادی که بالاترین رقم از سال ۱۹۹۹ است، گفت: اروپا نیز مثل آمریکا به رکود دچار خواهد شد.

 

تحلیلگران «جی پی مورگان»، یک بانک سرمایه گذاری در آمریکا معتقدند این امکان وجود دارد که روسیه در مقابل تعیین سقف قیمت توسط گروه ۷، تولید نفت را کاهش دهد که این اقدام می‌تواند به فضایی شدن قیمت‌ها بیانجامد.

 

«ناتاشا کانیوا» یکی از کارشناسان جی پی مورگان معتقد است در صورتی که روسیه، تولید نفت را به میزان پنج میلیون بشکه در روز، کاهش دهد قیمت نفت می‌تواند سه برابر شده و به ۳۸۰ دلار در بشکه برسد.

 

«کای نوفلد» و «یوناس کک» اقتصاددانان ارشد در «مرکز تحقیقات اقتصاد و کسب و کار» معتقدند احتمال وقوع رکود در اروپا، به میزان ۲ از پنج است.

 

روزنامه گاردین با بیان اینکه آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا نیز به خاطر وابستگی به گاز روسیه کاملا آسیب‌پذیر است، تصریح کرد: کشورهای اروپایی از نظر زنجیره تامین انرژی به یکدیگر وابسته هستند و در صورت کمبود گاز در این قاره، وقوع رکود شدید تا حد زیادی حتمی است.

 

این روزنامه چاپ لندن، تحت فشار قرار گرفتن خانوارها به لحاظ مالی با افزایش قیمت انرژی و اقلام خوراکی و کاهش تقاضا را از دیگر عواملی دانست که می‌تواند رکود را دامن بزند.

 

گاردین با اشاره به اینکه انگلیس مستقیما گاز از روسیه وارد نمی‌کند، تصریح کرد: کاهش صادرات گاز روسیه می‌تواند موجب افزایش قیمت‌ها در همه بازارها شود و از این طریق، اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار دهد.

 

بانک سرمایه‌گذاری ژاپن پیش‌بینی کرده که در دوره رکود، تولید ناخالص داخلی انگلیس به میزان ۱.۵ درصد کاهش یابد.

تصمیم گروه-۷ درباره نفت روسیه بحران جهانی انرژی را تشدید می‌کند

تحلیلگران اقتصادی معتقدند تصمیم اعضا گروه-۷ برای محدود کردن درآمد روسیه از محل فروش نفت، بحران انرژی را در جهان تشدید می‌کند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, هندوستان

آلمان و مشکل جنگ قدرت با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

آلمان که نگران از دست دادن قدرت فعلی خود در اتحادیه اروپا پس از عضویت اوکراین است، خواستار تجدیدنظر در برخی قوانین مربوط به توزیع قدرت در این اتحادیه شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپای شمالی, اروپای مرکزی, اقتصادی, المان, اوکراین, پرتغال, تحلیل, جمهوری چک, جهان, سیاسی, شرق اروپا, فرانسه, لهستان