چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

کشورهای آفریقایی عضو شورای امنیت نژادپرستی در مرزهای اوکراین را محکوم کردند

نمایندگان سه کشور آفریقایی در شورای امنیت سازمان ملل شامل کنیا، غنا و گابن در جلسه عصر دوشنبه این شورا در نیویورک، تبعیض و نژاد پرستی علیه شهروندان آفریقایی را در مرز اوکراین محکوم کردند.

 

مارتین کیمانی، سفیر کنیا در سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی گفت: در شرایط اضطراری که هم اکنون در جریان است، گزارش‌های نگران‌کننده‌ درباره رفتار نژادپرستانه با آفریقایی‌ها و افراد آفریقایی‌تبار که به دنبال فرار از اوکراین به سوی  یک مکان امن هستند، منتشر شده است.

 

وی تصریح کرد رسانه‌ها این حوادث وحشتناک را پوشش می دهند و چندین کشور بدرفتاری با شهروندان خود را تایید کرده‌اند. ما شدیدا این نژادپرستی را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که این نژادپرستی به روح همبستگی که امروزه به شدت به آن نیاز است آسیب می‌رساند.

 

وی افزود: بدرفتاری با مردم آفریقایی تبار در مرزهای اروپا، چه با آفریقایی‌هایی که از اوکراین فرار می‌کنند و چه با کسانی که از دریای مدیترانه عبور می‌کنند باید فوری متوقف شود.

 

کارولین اوپونگ انتیری، معاون سفیر غنا در سازمان ملل متحد نیز  در اظهارات خود خواستار تسهیل خروج “بدون تبعیض”  از اوکراین و ارائه کمک های بشردوستانه به متقاضیان از جمله مراقبت های پزشکی مطابق با اصول انسانیت و بی‌طرفی شد.

سفیر سازمان ملل از  کشور گابن گزارش های نژادپرستی در مرزهای اوکراین را غیرقابل قبول خواند.

 

میشل خاویر بیانگ سفیر گابن در سازمان ملل گفت: ما خواستار احترام به کرامت و رفتار عادلانه با همه مردم در شرایط بحرانی هستیم. این فرصتی برای کشور من است تا درخواست اتحادیه آفریقا برای احترام به قوانین بین‌المللی را یاداوری کند. این قوانین مستلزم رفتار برابر با همه افرادی است که از مرزهای بین‌المللی در مناطق درگیری عبور می‌کنند.

افزایش مرگ‌ومیر مادران در آمریکا در سایه تبعیض نژادی

یافته های یک بررسی نشان می دهد میزان مرگ و میر مادران آمریکایی که در حال حاضر بدترین در جهان صنعتی است، در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح در نیم قرن گذشته رسید و احتمال مرگ زنان سیاهپوست سه برابر بیش از زنان سفیدپوست است.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, گزارش

چامسکی: حزب جمهوری‌خواه آمریکا به «شورشی رادیکال» تبدیل شده است

«نوام چامسکی» نظریه‌پرداز و زبانشناس سرشناس و فیلسوف سیاسی آمریکایی معتقد است حزب جمهوری‌خواه این کشور «نه یک حزب سیاسی» بلکه «شورشی رادیکال» شده است.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان