چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

اسرائیل بازرس سازمان ملل را به “یهود ستیزی” متهم کرد

اسرائیل بازرس سازمان ملل را به “جانبداری و تعصب” متهم و اعلام کرد با کمیته تحقیقات این سازمان همکاری نخواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، چند روز پس از آن که یک سازمان غیردولتی شکایتی علیه ” ناوی پیلای “، بازپرس سازمان ملل ارائه کرد، اسرائیل، بازرس سازمان ملل در امور نقض حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی و اراضی اشغالی را به “تعصب و جانبداری” متهم کرد.

 

“میراو ایلون شاهار”، نماینده اسرائیل در سازمان ملل، در پیامی درباره این بازپرس، نوشت که او قصد “اهریمن ساختن از اسرائیل” را دارد.

 

او همچنین تأکید کرد که پیلای به “حمایت از مواضع ضد اسرائیل” شناخته شده است، به ویژه استفاده وی از اصطلاح “آپارتاید” برای توصیف سیاست اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها، مشابه عفو بین الملل در گزارش اخیرش را محکوم کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز در این باره گفت: ما پیلای را یک “فعال ضد اسرائیلی” می‌دانیم و او نباید ریاست این کمیته را بر عهده بگیرد.

 

وی افزود؛ با این کمیته همکاری نخواهیم کرد و چرا که انتخاب پیلای ننگ برای ما حساب می‌شود.

 

کمیته تحقیق سازمان ملل در اواخر ماه مه ۲۰۲۱ پس از وقوع موج خونین خشونت در اراضی اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی تشکیل شد.

چامسکی: حزب جمهوری‌خواه آمریکا به «شورشی رادیکال» تبدیل شده است

«نوام چامسکی» نظریه‌پرداز و زبانشناس سرشناس و فیلسوف سیاسی آمریکایی معتقد است حزب جمهوری‌خواه این کشور «نه یک حزب سیاسی» بلکه «شورشی رادیکال» شده است.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان

گزارش عفو بین‌الملل درباره آپارتاید اسرائیل منتشر شد

عفو بین‌الملل امروز سه شنبه گزارش رسمی خود را در کنفرانس مطبوعاتی در هتلی در شهر بیت‌المقدس با عنوان “نظام آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها” منتشر کرد.

ادامه

اپارتایت, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

یک موسسه آمریکایی؛ پخش ویدیویی از شهادت ۷۸ کودک فلسطینی توسط اشغالگران اسرائیلی+ویدئو

یک موسسه آمریکایی به تازگی ویدیویی از جنایت به شهادت رساندن ۷۸ کودک فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی را که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است، منتشر کرد.

ادامه

اپارتایت, اسراییل, امریکا, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, ویدیو