«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

یک موسسه آمریکایی؛ پخش ویدیویی از شهادت ۷۸ کودک فلسطینی توسط اشغالگران اسرائیلی+ویدئو

یک موسسه آمریکایی به تازگی ویدیویی از جنایت به شهادت رساندن ۷۸ کودک فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی را که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است، منتشر کرد.

 

به گزارش ایرنا، موسسه حمایت از حقوق فلسطین (لو تعلم آمریکا) یک فایل ویدیویی ۲ دقیقه‌ای در مورد شهادت ۷۸ کودک فلسطینی در حملات و جنایات اسرائیل در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است.

 

«مرکز اطلاع رسانی فلسطین» امروز (شنبه) با اعلام این خبر نوشت که انتشار این ویدیو همزمان با راه‌اندازی کارزاری برای توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم اسرائیل انجام گرفته است.

 

در این پویش از اعضای کنگره آمریکا که با تقدیم میلیاردها دلار کمک مالی به رژیم اسرائیل از مالیات‌های اخذ شده از آمریکایی‌ها موافقت کردند، خواسته شده این ویدیو را نگاه کنند تا بدانند که این رژیم از این کمک‌های مالی چگونه استفاده می‌کند.

 

موسسه یاد شده در گزارش خود همچنین خواستار پخش این فیلم در نشست‌های کمیته‌های پارلمانی شده است.

از سوی دیگر، رژیم اسرائیل که به دلیل هفت دهه اشغال و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین کارنامه سیاه و ننگینی دارد، در صدد است با آغاز کارزاری، تحقیقات کمیته سازمان ملل در باره حملات ماه مه سال ۲۰۲۱ این رژیم به غزه را بی‌اعتبار کند.

 

بر اساس سندی که روز پنجشنبه در رسانه های غربی منتشر شده، این رژیم در حال برنامه ریزی برای بی‌اعتبار ساختن کمیسیون سازمان ملل متحد است که برای بررسی حملات این رژیم در غزه در ماه مه سال گذشته و علل ریشه‌ای و اصلی درگیری طولانی در کرانه باختری اشغالی و غزه تشکیل شده است.

 

مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که به شدت نگران گزارش این کمیسیون و معرفی اسرائیل به عنوان «حکومت آپارتاید» است و یافته‌های آن می‌تواند به اعتبار این رژیم، به ویژه در میان مترقیان در غرب، لطمه بزند. انتظار می‌رود این گزارش سازمان ملل در ماه ژوئن منتشر شود.

 

این کمیسیون همچنین وظیفه بررسی موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد.

 

اسرائیل از همکاری با تحقیقات خودداری کرده و مدعی شده است که مأموریت این کمیسیون علیه اسرائیل مغرضانه و متعصبانه است.

 

هفته گذشته، بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه اسرائیل یک تلگراف محرمانه را به تمام نمایندگی‌های این رژیم در کشورهای مختلف ارسال کرد.

 

در این پیام آمده است که وزارت امور خارجه در آستانه آغاز یک کارزار دیپلماتیک برای بی‌اعتبار کردن کمیسیون مذکور است.

 

دو هفته پیش هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از ادامه خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرده بود.

 

«تور ونسلاند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه می‌گوید که خشونت‌ها در سراسر سرزمین اشغالی فلسطین، از جمله خشونت شهرک‌نشینان، به کشته شدن شمار زیادی منجر می‌شود و خطر تشدید تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

 

ونسلاند هشدار داد که فعالیت‌های شهرک سازی، تخریب خانه‌ها و اخراج فلسطینیان از خانه هایشان ادامه دارد که باعث افزایش ناامیدی شده و چشم‌انداز یک راه حل از طریق مذاکره را کاهش می‌دهد.

 

نماینده سازمان ملل همچنان نگران اخراج احتمالی تعدادی از خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایی است که برای دهه‌ها در آن‌ها زندگی کرده‌اند.

 

آذر ماه امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه علیه رژیم اسرائیل و نقض حقوق بشر مردم مظلوم فلسطین توسط این رژیم را که پیش از این در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی (کمیته چهارم) تصویب شده بود، با اکثریت آرا تصویب کرد.

 

این قطعنامه‌ها ۱۹ آبان ماه در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل (کمیته چهارم) به تصویب رسیده بود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تصویب رسید.

 

این قطعنامه‌ها درباره گزارش کمیته تحقیق در مورد اقدامات اسرائیل در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین، محکومیت شهرک‌سازی در بیت المقدس شرقی و جولان سوریه و حمایت از فعالیت‌های آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) است.

 

در این قطعنامه‌ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی، ‌اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تاکید شده است.

اعتراف یکی از عوامل ترور دانشمند فلسطینی به همکاری با موساد

وزارت داخلی و امنیت ملی در غزه اعلام کرد یکی از بازداشت شدگان در پرونده ترور “فادی البطش”، دانشمند فلسطینی که ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ در مالزی ترور شد، به مشارکت با موساد اعتراف کرد.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مالزی