وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

افشاگری روزنامه هاآرتص درباره محل گور جمعی فلسطینی‌های اعدام شده در ۱۹۴۸

روزنامه هاآرتص از محل گور جمعی فلسطینی‌ها در سواحل قیساریه خبر داد که طی جنگ ۱۹۴۸ اعدام شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت: عملیات قتل‌عام جمعی اعراب بعد از تسلیم شدن روستای الطنطوره در سال ۱۹۴۸ رخ داد.

 

این روزنامه نوشت: فیلم مستندی با عنوان “الطنطوره” هفته بعد منتشر می‌شود که شامل شهادت‌ سربازان اسرائیلی است که در این کشتار دست داشته‌اند.

 

حدود ۲۰۰ فلسطینی بعد از اعدامشان در گور جمعی در سواحل قیساریا دفن شدند. مورخان فلسطینی کشتار الطنطوره را ثبت کرده‌اند اما این اولین باری است که شهادت‌های سربازان اسرائیلی نقل می‌شود.

 

همچنین اولین باری است که درباره محل این گور جمعی صحبت می‌شود.

 

تعدادی از سربازان سابق ارتش اسرائیل اذعان کرده‌اند که این کشتار سال ۱۹۴۸ در روستای الطنطوره رخ داد. این سربازان صحنه‌های مختلفی را با روش‌های مختلف توصیف می‌کنند و نمی‌توان تعداد روستاییان فلسطینی که با گلوله کشته شدند مشخص کرد. طبق شهادت‌های یکی از ساکنان شهر زخرون یعقوب تعداد کشته شدگان بالغ بر ۲۰۰ نفر است.

 

موشه دیامونت، یکی از سربازان سابق گفت: روستاییان به صورت وحشیانه با تیربار در پایان جنگ به گلوله بسته شدند.

 

حاییم لیفین، از دیگر سربازان سابق ارتش اسرائیل گفت: یکی از اعضای یگان حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر را به گلوله بست.

 

میکا فیکون، از سربازان سابق نیز گفت: افسری که بعدا مسئول ارشد وزارت جنگ شد با هفت تیرش اعراب را به گلوله بست.

 

همچنین یک سرباز دیگر گفت: گفتن این مسئله درست نیست. آن‌ها را در بشکه‌ای گذاشتند و به آن تیراندازی کردند. خون در بشکه را یادم می آید. مثل انسان برخورد نکردند.

 

هاآرتص درباره فیلم مستند “الطنطوره” که شامل این شهادت‌ها می‌شود، نوشت که هفته آینده دو بار به صورت آنلاین و در قالب جشنواره “ساندنس” در یوتای آمریکا به نمایش درمی‌آید.

 

هاآرتص این فیلم را به کارگردانی آلون شوارتز به عنوان “پروژه مستندسازی چشمگیر” توصیف کرد.

 

این روزنامه نوشت: اگرچه شهادت سربازان در فیلم با جملات شکسته ارائه شد، اما در بخش‌هایی از اعترافات، تصویر کلی روشن است: سربازان در تیپ “الاسکندرونی” پس از پایان نبرد، مردان غیرمسلح را سلاخی کردند.

 

 

شهادت‌ها و اسنادی که شوارتز برای مستند خود جمع آوری کرده است، نشان می‌دهد که قربانیان پس از کشتار در یک گور دسته جمعی دفن شده‌اند که اکنون در زیر پارکینگ ساحل “دور” قرار دارد.

 

طبق گزارش هاآرتص قبر به طور خاص برای این منظور حفاری شد و دفن بیش از یک هفته به طول انجامید.

 

این روزنامه نوشت: در پایان ماه مه ۱۹۴۸، یک هفته پس از اشغال روستا و دو هفته پس از اعلام دولت (اسرائیل)، یکی از فرماندهان که به محل منصوب شده بود، به دلیل عدم برخورد صحیح با دفن اجساد عرب مورد توبیخ قرار گرفت.

 

هاآرتص با استناد به متن پیام کوتاهی نوشت: در ۹ ژوئن، فرمانده پایگاه مجاور گزارش داد: “دیروز گور دسته جمعی در قبرستان الطنطوره را بررسی کردم. همه چیز را درست دیدم.”

 

این روزنامه افزود: این فیلم علاوه بر شهادت‌ها و اسناد، نتیجه گیری کارشناسانی را ارائه می‌دهد که عکس‌های هوایی روستا را قبل و بعد از حمله مقایسه کرده‌اند. مقایسه تصاویر و استفاده از تصویربرداری سه بعدی با ابزارهای جدید، نه تنها تعیین محل دقیق گور بلکه تخمین ابعاد آن را نیز ممکن می‌سازد: طول ۳۵ متر و عرض ۴ متر.

 

در این فیلم آمده است:”آن‌ها مراقب بودند که گور دسته‌جمعی را پنهان کنند، به گونه‌ای که نسل‌های آینده بدون اینکه بدانند روی چه چیزی پا می‌گذارند، قدم بزنند”. وقایع هولناکی که در الطنطوره رخ داده است به طور کامل بررسی نمی‌شود و حقیقت کامل مشخص نخواهد شد.

 

با این حال، یک چیز را می‌توان با قطعیت بسیار تأیید کرد: زیر پارکینگ یکی از محبوب ترین و آشناترین مکان‌های تفریحی اسرائیل در دریای مدیترانه، بقایای قربانیان یکی از قتل عام‌های آشکار جنگ استقلال نهفته است.

 

فلسطینی‌ها می‌گویند گروه‌های یهودی مسلح طی جنگ ۱۹۴۸ برای مجبور کردن ساکنان به رفتن از سرزمینشان مرتکب جنایت‌های زیادی در روستاها شدند. فلسطینی‌ها این حوادث را “النکبه” نامیده‌اند.

 

مرکز آمار فلسطین در گزارشی طی ماه مه اعلام کرد: حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی از مجموع ۱.۴ میلیون فلسطینی که سال ۱۹۴۸ در ۱۳۰۰ روستا و شهر فلسطینی ساکن بودند، آواره شدند. اسرائیلی‌ها طی مرحله النکبه کنترل ۷۷۴ روستا و شهر فلسطینی را در دست گرفتند. حدود ۵۳۱ مورد از آن به طور کامل منهدم شد. گروهک‌های صهیونیستی مرتکب بیش از ۷۰ جنایت شدند که به شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی منجر شد.

سوریه: اقدامات آمریکا و قسد در الحسکه، جنایات جنگی است

دولت سوریه در واکنش به تشدید درگیری‌های شبه نظامیان قسد و عناصر داعش در الحسکه اعلام کرد، اقداماتی را که منجر به آواره شدن هزاران شهروند سوری در استان الحسکه و افزایش رنج آنها شده است، محکوم می‌کند و خواهان خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه و نیروهای ترکیه از شمال غرب سوریه است.

ادامه

امریکا, بیانیه, تجاوز نظامی, ترکیه, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

دادستان کل لاهه از پرونده سیف الاسلام قذافی کنار کشید

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در سخنانی کناره‌گیری خود از بررسی پرونده سیف الاسلام قذافی را اعلام کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, شمال افریقا, لیبی

گزارشگر حقوق بشر: شهرک‌سازی‌ اسرائیل در کرانه باختری جنایت جنگی است

«مایکل لینک»، گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین جمعه شب اعتراف کرد که شهرک‌سازی‌های اسرائیل جنایت جنگی ادامه دار است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, سازمان ملل, فلسطین

عفو بین‌الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل حملات اسرائیل به شهروندان غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در باریکه غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد و خواستار تحقیق درباره آن شد.

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین