افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

وزیر خارجه جدید لبنان معرفی شد

میشل عون رئیس جمهوری لبنان پس از پذیرش درخواست استعفای شربل وهبه وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور این کشور زینه عکر وزیر دفاع لبنان را به عنوان سرپرست وزارت خارجه منصوب کرد.

 

اعتماد آنلاین، به نقل از پایگاه خبری النشره، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان پس از پذیرش درخواست استعفای «شربل وهبه» وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور این کشور «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان را به عنوان سرپرست وزارت خارجه منصوب کرد. پذیرش استعفای شربل وهبه به منظور تلاش جهت مهار بحران دیپلماتیک با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است..

 

طبق بیانیه‌ای که دفتر ریاست جمهوری لبنان در این زمینه صادر کرده میشل عون از زینه عکر خواست تا با حفظ سمت وظایف خود را به عنوان سرپرست وزارت خارجه انجام دهد.

 

روز گذشته شربل وهبه در پی حواشی به وجود آمده پس از مصاحبه وی با شبکه الحره که طی اظهاراتی منطقی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس را مسئول به وجود آمدن داعش در منطقه دانسته بود، از سمت خود استعفا کرد.

 

اظهارات وهبه در شبکه الحره درباره برخی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت مالی کردند، با اینکه نامی از آنها نبرد، باعث آغاز انتقادهای شدیدی از او و تهدید به قطع روابط میان آن کشورها و لبنان شد. البته او در بخشی از این مصاحبه به ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول نیز پرداخته بود.

 

وهبه در گفت‌وگو با شبکه الحره و در پاسخ به سوالی درباره حفظ سلاح حزب الله گفت: به آنچه در غزه رخ می‌دهد نگاه کنید، آیا امکان ندارد شبیه آن در لبنان هم رخ دهد و اکنون سلاح حزب الله برای دشمن صهیونیستی بازدارنده است.

 

وی گفت: درمرحله دوم تهدید های لبنان ، داعشی هایی آمدند که کشورهای دوست و برادر محبت کردند و آن را برای ما به ارمغان آوردندو آن را در مناطق نینوا ، انبار و تدمر گسترش دادند.

 

این اظهارات شربل وهبه با واکنش برخی سیاستمداران لبنانی به ویژه اعتراض شدید سعد حریری مواجه شد و در این رابطه دفتر او بیانیه‌ای شدیداللحن علیه وهبه صادر کرد.

 

وهبه هم در پاسخ تاکید کرد که برخی درصدد صید در آب‌های راکد هستند، او از هیچ کشوری نام نبرده و تفسیرها از سخنانش نادرست است و می خواهند منافع شخصی خود را تامین کنند. خواستار بهترین روابط با کشورهای دوست و برادر هستم و کسانی را که قصد فتنه انگیزی بین لبنانی‌ها را دارند، برحذر می‌دارم.

 

این اظهارات خشم سعودی‌ها را برانگیخت و وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که در اعتراض به اظهارات شربل وهبه سفیر لبنان را احضار کرده است. امارات متحده عربی نیز در حمایت از عربستان در اقدامی مشابه سفیر لبنان را احضار کرد. کویت نیز به نوبه خود روز گذشته کاردار لبنان را احضار کرد تا از او درباره اظهارات وهبه توضیح بخواهد.

عفو بین‌الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل حملات اسرائیل به شهروندان غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در باریکه غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد و خواستار تحقیق درباره آن شد.

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

گلوبال تایمز: هدف اسرائیل از درگیری در غزه کاهش سرعت مذاکرات برجام است

روزنامه گلوبال تایمز چین در واکنش به درگیری اسرائیل با فلسطینیان نوشت: هدف فعلی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در خاورمیانه از سرگیری برجام است که در همین راستا، اسرائیل طی درگیری با فلسطینیان باعث کاهش سرعت مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و تهران می‌شود.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, دیدگاه, روسیه, فلسطین, مذاکرات اتمی, مقاله

آفریقای‌جنوبی خواستار ارجاع حملات علیه فلسطینیان به دیوان بین‌المللی کیفری شد

آفریقای جنوبی با محکومیت جنایات اسراییل، خواستار ارجاع حملات علیه فلسطینیان به دیوان بین‌المللی کیفری شد.

ادامه

اسراییل, افریقای جنوبی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, صهیونیسم, فلسطین