اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

در یک تحول اساسی تکنولوژیک؛ چین موشک‌های مافوق صوت مجهز به ردیاب حرارتی ساخت

محققان چینی از رقم زدن پیشرفتی جدید خبر داده و می‌گویند، موشک‌های مافوق صوت مجهز به ردیاب حرارتی با قابلیت هدف گرفتن اهدافی نظیر ناوهای هواپیمابر و وسایل متحرک را طراحی و تولید کرده‌اند تا در این عرصه بر آمریکا غلبه کنند.

 

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از روزنامه دیلی میل،‌ این تحول احتمالا باعث تشدید هر چه بیشتر رقابت تسلیحاتی جاری بین چین،‌ آمریکا و روسیه شده و بعد از آن مطرح می‌شود که پکن گزارش‌ها درباره تست یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در ماه اوت را رد کرد.

 

آن موشک که بر اساس گزارش‌ها زمین را دور زد، نگرانی‌هایی را در میان مقامات آمریکا برانگیخت اما چین تاکید کرد که موشک مذکور در چارچوب برنامه مربوط به یک فضاپیما پرتاب شد.

 

با این حال محققان دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی چین اکنون می‌گویند که به یک تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند که این قابلیت را به موشک‌های مافوق صوت می‌دهد که هدفشان را با ردیاب حرارتی دنبال کنند.

 

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست با استناد به یک پژوهش نوشت که پروفسور یی شیهه، یک دانشمند ارشد، در یک سند علمی منتشر شده در ماه گذشته میلادی ادعا کرد چین “تحولات تکنولوژیکی اساسی را که در آزمایش‌ها تاثیرشان ثابت شد، کسب کرده است.”

 

اگر این ادعا درست باشد، معنی آن این است که چین احتمالا بر مشکل توسعه یک سیستم حرارت‌یاب با قابلیت عملکرد در سرعت‌های مافوق صوت غلبه کرده است. چالش اصلی این بود که خود سرعت بالای این موشک‌ها حرارتی تولید می‌کند که می‌تواند سیستم‌های تشخیص را مختل سازد.

 

موشک‌های مافوق صوت می‌توانند به سرعت ۲۱ هزار مایل بر ساعت دست یافته و در عرض چند دقیقه از فضا به هر نقطه‌ای در زمین برخورد کنند. تحول اخیر در حالی مطرح شده که کارشناسان نگرانند موشک‌های مافوق صوت جنگ جهانی سوم را در ضمن کار روسیه،‌ چین و آمریکا روی موشک‌های نسل بعدی در پی داشته باشند.

 

مقاله تحقیقاتی جدید پیشرفت‌هایی را در زمینه به کارگیری تکنولوژی ردیابی با مادون قرمز شرح می‌دهد.

 

گفته می‌شود که این پیشرفت شامل دستیابی به دستگاهی می‌شود که سطح دریچه‌های مادون قرمز را که معمولاً به هنگام قرار گرفتن در معرض دمای بالا ترک می‌خورند، خنک می‌کند. در این سند آمده است که این پیشرفت می‌تواند جنگ متعارف را متحول کند.

 

به گفته محققان چینی، در حالی که آمریکا از فناوری ردیاب حرارتی در سامانه‌های دفاع موشکی خود استفاده می‌کند، این قابلیت تنها در هوای رقیق و در ارتفاعات بالا کار می‌کند. اما چین تاکید دارد راهی برای بکارگیری موشک‌های دارای ردیاب حرارتی حین پرواز در ارتفاعات پایین که دارای هوای غلیظ‌تری است، پیدا کرده است.

 

این در حالی است که طبق گزارش‌ها، آمریکا در ماه فوریه کار روی سیستمی مشابه را شروع کرده است.

 

به گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست، وزارت دفاع آمریکا از پیمانکاران خود خواسته تا روی توسعه سنسورهای مادون قرمز برای موشک‌های مافوق صوت این کشور کار کنند. اما طبق گزارش‌ها، توسعه این قابلیت دست‌کم چهار سال طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

اعتراف کی‌یف به نبود هیچ شواهدی برای حمله روسیه به اوکراین

«اولکسی دانلیوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت هیچ شواهدی برای حمله نظامی روسیه به این کشور که رسانه‌های غربی مدعی آن شده‌اند وجود ندارد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

لاوروف: آمریکا و ناتو می‌خواهند اوکراین را به پادگانی علیه روسیه تبدیل کنند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ” ناتو ” می‌خواهند اوکراین را به پادگان بزرگ علیه روسیه تبدیل کنند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

کرملین: پوتین به بایدن هشدار داد / احتمال قطع روابط روسیه و آمریکا

کاخ کرملین در بیانیه‌ای به گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی او اشاره کرد و نوشت: پوتین در این مکالمه تلفنی به بایدن در مورد پیامدهای جدی تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در مساله اوکراین حتی تا قطع روابط دو کشور هشدار داد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, گرجستان, ناتو