کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

سخنگوی وزارت خارجه چین: روابط روسیه و چین بیشتر خواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن در سال میلادی ۲۰۲۲ روابطش با مسکو را بیشتر و بهتر خواهد کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تله تریدر، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «پکن در سال آینده روابطش با مسکو را بیشتر و بهتر خواهد کرد.»

 

ژائو لیجیان امروز (جمعه) از بیانیه مثبت رئیس جمهور روسیه در مورد همکاری بین دو کشور قدردانی کرد. ژانگ هانهوی، سفیر این کشور آسیایی در روسیه نیز چندی پیش، روابط دو کشور را بهتر از همیشه توصیف کرد.

 

درحالی مقامات چین خواهان افزایش روابط پکن و مسکو هستند که فشارهای آمریکا بر این دو کشور در برخی مسائل از جمله تایوان و اوکراین بیشتر شده و چین بارها درباره دخالت های واشنگتن در مسئله تایوان هشدار داده است.

 

کیفی تان، سرهنگ ارشد ارتش چین در گزارشی اعلام کرد که راه حل کلیدی برای کاهش تنش و جلوگیری از خطرات نظامی در دریای جنوبی چین توقف رزمایش‌های دریایی آمریکا در آب‌های مورد مناقشه بین چین و تایوان است.

 

این مقام نظامی چین گفت: در گفت‌وگو‌های ایمنی دریایی بین نظامیان چین و آمریکا که در اوایل دسامبر برگزار شد، پکن از واشنگتن خواست ارسال کشتی و هواپیما به دریای جنوبی چین را متوقف کند. اکتشافات و رزمایش‌های طولانی مدت و فشرده کشتی‌ها و هواپیما‌های نظامی آمریکا و فعالیت‌های تحریک آمیز مکرر آن‌ها منشأ خطرات امنیتی دریایی و هوایی چین و آمریکاست.

 

فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا اوایل این ماه در بیانیه‌ای گفته بود که واشنگتن و پکن از سال ۱۹۹۸ به طور منظم برای گفت‌وگو‌هایی برای ارتقای ایمنی دریایی نظامی، بهبود ایمنی عملیاتی در هوا و دریا و کاهش خطر بین ارتش دو کشور ملاقات کرده‌اند.

 

ما شیائو گوانگ، سخنگوی میز تایوان در وزارت خارجه چین روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که چین بسیار تمایل دارد که مسئله تایوان را از طریق مذاکره حل و فصل کند، ولی تایوان در صورت عبور از خط قرمز‌های پکن در مسئله استقلال با واکنشی سخت رو به رو خواهد شد. اگر نیرو‌های جدایی طلب در تایوان تلاش کنند خط قرمز‌های پکن را زیر پا بگذارند باید منتظر عواقب سخت انتخاب خود باشند.

 

تنش‌های میان آمریکا و چین بر سر موضوع تایوان چند ماهی است به اوج خود رسیده؛ آمریکا بار‌ها در اقداماتی مداخله جویانه عنوان کرده متعهد به حمایت از تایوان است و این جزیره را به آخرین تسلیحات نظامی تجهیز کرده است. چین نیز معتقد است دخالت‌های آشکار واشنگتن موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع در تنگه تایوان شده است.

اعتراف کی‌یف به نبود هیچ شواهدی برای حمله روسیه به اوکراین

«اولکسی دانلیوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت هیچ شواهدی برای حمله نظامی روسیه به این کشور که رسانه‌های غربی مدعی آن شده‌اند وجود ندارد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

در یک تحول اساسی تکنولوژیک؛ چین موشک‌های مافوق صوت مجهز به ردیاب حرارتی ساخت

محققان چینی از رقم زدن پیشرفتی جدید خبر داده و می‌گویند، موشک‌های مافوق صوت مجهز به ردیاب حرارتی با قابلیت هدف گرفتن اهدافی نظیر ناوهای هواپیمابر و وسایل متحرک را طراحی و تولید کرده‌اند تا در این عرصه بر آمریکا غلبه کنند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

لاوروف: آمریکا و ناتو می‌خواهند اوکراین را به پادگانی علیه روسیه تبدیل کنند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ” ناتو ” می‌خواهند اوکراین را به پادگان بزرگ علیه روسیه تبدیل کنند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

کرملین: پوتین به بایدن هشدار داد / احتمال قطع روابط روسیه و آمریکا

کاخ کرملین در بیانیه‌ای به گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی او اشاره کرد و نوشت: پوتین در این مکالمه تلفنی به بایدن در مورد پیامدهای جدی تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در مساله اوکراین حتی تا قطع روابط دو کشور هشدار داد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, گرجستان, ناتو