بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار همکاری در ساخت مشترک یک جامعه توسعه یافته جهانی است

چهاردهمین نشست سران گروه «بریکس» تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد. شعار این نشست «ساخت مشارکت با کیفیت برای ایجاد یک دوره جدید از توسعه جهانی» اعلام شده است.

.
.

رادیو بین‌المللی چین؛ نشست آتی قرار است بر ترویج مشارکت جامع‌تر، نزدیک‌تر، عملگرایانه‌تر و فراگیرتر بریکس به منظور دستیابی به توسعه جهانیِ قدرتمندتر‌، سبزتر و سالم‌تر، تاکید کند.

 

شمار زیادی از مردم جهان بر دستاوردهای همکاری بریکس صحه گذاشته و مشتاقانه منتظرند کشورهای عضو بریکس به شکل جامعی همکاری خود را در زمینه‌های مختلف تعمیق بخشیده و کمک‌های بیشتری برای ارتقای صلح و توسعه جهان انجام دهند.

 

اوضاع جهانی در حال حاضر پیچیده و نگران‌کننده و به همین دلیل احیای اقتصاد دنیا مملو از نااطمینانی‌های فراوان شده است. بریکس به عنوان یک سازوکار همکاری مهم میان بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه به یک کلید مهم برای ارتقای رشد اقتصادی جهان، ترویج اصلاح سیستم حکمرانی جهانی و حفظ صلح و ثبات بین‌المللی تبدیل شده است.

 

جمعیت کشورهای عضو بریکس حدود ۴۲ درصد جمعیت کل جهان است و ارزش حجم اقتصادی این کشورها حدود یک چهارم کل حجم اقتصادی جهان محسوب می‌شود.

 

اعضای بریکس یک نیروی سرنوشت‌ساز در عرصه بین‌الملل و دارای توانمندی رهبری اقتصاد جهانی برای عبور از ناملایمات ناشی از اپیدمی کرونا هستند. بنا بر این بریکس قادر است به اقتصاد جهانی نامطمئن، اعتماد به نفس و انگیزه تزریق کند.

 

در این میان نقش چین به عنوان یک ترویج‌دهنده مهم سازوکار همکاری بریکس بسیار برجسته است.

 

از تسریع ساخت «مشارکت انقلاب صنعتی جدید بریکس» گرفته تا ایجاد «مرکز تحقیق و توسعه واکسن بریکس» در چین؛ از پیشتازی در راه اندازی «اتحاد آموزش فنی حرفه‌ای بریکس» گرفته تا برگزاری«رقابت مهارت‌های فنی حرفه‌ای بریکس»، چین در حال همکاری مداوم با تمام طرف‌ها به منظور ارتقای مشارکت بریکس در جهت برداشتن گام‌ها و پیشرفت‌های جدید است.

 

از زمانی که چین امسال ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده گرفته، همکاری این گروه را برای دستیابی به نتایج مهم در عرصه‌های مختلف ترغیب کرده و زیربنای مستحکمی در جهت برگزاری چهاردهمین نشست سران بریکس، مهیا نموده است.

 

رهبر چین در این باره تاکید کرده که پکن خواستار همکاری با کشورهای جهان از جمله بریکس به منظور تسریع اجرای «دستور کار توسعه پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل»، ارتقا یکنواختِ اجرای ابتکارات توسعه جهانی و ساخت مشترک یک جامعه توسعه یافته جهانی است.

آمریکا: درحال گفت‌وگو با متحدان برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه هستیم

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن درحال گفت‌وگو با متحدان خود برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه با هدف کاهش بیشتر درآمدهای نفتی مسکو است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, کانادا, لوگانسک

فایننشال‌تایمز: تورم جهانی امروز نتیجه اقدامات غلط بانک مرکزی آمریکا است

یک روزنامه چاپ لندن، اقدامات بانک مرکزی آمریکا را در ایجاد شرایط تورمی کنونی جهان مقصر دانست و نوشت: وقت آن است که بانک مرکزی آمریکا صادق باشد و برآوردهای غلط خود از وضعیت اقتصادی جهان را اصلاح‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, عدالت اجتماعی

تظاهرات گسترده کارگران و شهروندان ایتالیا در اعتراض به تورم

همزمان با اوضاع بد اقتصادی در ایتالیا در بیش از بیست شهر این کشور تظاهراتی با حضور شهروندان و کارگران معترض برگزار شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, انگلستان, ایتالیا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

وضع مقررات جدید در چین با هدف مهار فعالیت‌های تجاری خانواده مقام‌های ارشد

حزب حاکم چین در یکی از آخرین اقدامات برای مبارزه با فساد، مقررات سخت‌گیرانه جدیدی را برای کنترل بیشتر بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خانواده مقامات ارشد دولتی وضع کرده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا