استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین برای ششمین بار موشک ضد بالستیک آزمایش کرد

وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور شامگاه یکشنبه با موفقیت یک موشک ضد بالستیک را شلیک کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌ها بین چین و آمریکا بر سر موضوعاتی از قبیل تایوان تشدید شده است، پکن ششمین آزمایش موفق شلیک موشک ضد بالستیک خو را انجام داد.

 

موشک ضد بالستیک که یکی از انواع دفاع موشکی است، موشکی است که به سوی یک موشک بالستیک و برای انهدام آن در آسمان پرتاب می‌شود.

 

به گزارش وبگاه چینی «گلوبال تایمز»، وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور روز یکشنبه (دیروز) با موفقیت یک موشک ضد بالستیک را آزمایش کرد.

 

این رسانه چینی با اشاره به این شلیک موشک ضد بالستیک نوشت: «تحلیلگران می‌گویند این رهگیری موفق قابلیت اطمینان بخش چتر موشک ضدبالستیکی چین را در زمانی که فناوری‌های موشک‌های بالستیک و رهگیر موشک‌های ضدبالستیکی در حال پیشرفت هستند، به اثبات رساند».

 

به گزارش گلوبال تایمز، وزارت دفاع چین اعلام کرد که این آزمایش موفق موشکی در درون مرزهای چین و شبانه انجام شد و موشک به هدف تعیین شده اصابت کرد. به گفته این وزارتخانه، «این آزمایش، ماهیت دفاعی دارد و هیچ کشوری را هدف قرار نمی‌دهد».

 

وزارت دفاع چین همچنین خبر داد که این کشور تا کنون شش آزمایش موشک ضد بالستیک انجام داده و آخرین بار، چنین آزمایشی را در ماه فوریه ۲۰۲۱ انجام داده است. چین در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم موشک ضد بالستیک آزمایش کرده بود.

 

یک کارشناس نظامی چینی که نخواست نامش فاش نشود، به گلوبال تایمز گفت: «آزمایش‌های بیشتر نشان می‌دهد که قابلیت موشک ضدبالستیکی چین در حال قابل اتکاتر شدن است و چنین آزمایش‌هایی به دفاع و امنیت ملی چین کمک و به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر باج‌گیری‌های هسته‌ای عمل می‌کند».

 

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به خبر منتشر شده درباره آزمایش موفق موشک ضد بالستیک چین واکنش نشان داد.

 

در گزارش این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها آمده است: « این آزمایش در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه، با موجی از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی از جمله موشک‌های بالستیک کوتاه برد و یک موشک قاره پیمای احتمالی انجام می‌شود. مقامات کره جنوبی و ایالات متحده همچنین هشدار داده‌اند که فعالیت مجدد در سایت آزمایش اتمی کره شمالی نشان می‌دهد که این کشور ممکن است یک آزمایش اتمی انجام دهد».

 

رسانه‌ای شدن خبر آزمایش موشک ضد بالستیک چین در شرایطی انجام شده که تنش‌ها بین این کشور و آمریکا بر سر موضوعاتی از قبیل تایوان ادامه دارد.

 

پیشتر رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که این کشور روز جمعه هفته گذشته، سومین ناو هواپیمابر خود به نام «فوجیان» را به آب انداخت. این کشتی جنگی که کاملاً در داخل چین طراحی و ساخته شده، گامی دیگر به سوی نوسازی ارتش چین محسوب می‌شود.

کشته شدن بیش از ۵۰ ژنرال اوکراینی در حمله موشکی

وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر شنبه از حمله موفق موشکی به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین و کشته شدن ژنرال‌های اوکراینی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, ناتو

واشنگتن‌پست: پیشگامی کوبا در واکسیناسیون علیه کرونا، سندی بر‌ناکارآمدی تحریم‌های آمریکا است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای به معرفی کوبا به عنوان کشور پیشگام در زمینه واکسیناسیون کودکان علیه کووید-۱۹ پرداخت و موفقیت این کشور در کارزار واکسیناسیون را با وجود تحریم‌های آمریکا برجسته کرد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, کوبا, مقاله

یک تحلیلگر؛ سیاست واشنگتن در قبال پکن، خطر بروز بحران‌های جهانی را در پی دارد

اقدامات تنش‌زای آمریکا در قبال چین و سیاست مهار آن، با دامن‌زدن به تنش‌های جاری به بحرانی بزرگ بدل می‌شود که هزینه‌هایی نه تنها برای دو طرف بلکه برای کل جهان در پی دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا