تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران عملیاتی شرکت نفت فلات ‌قاره در لاوان

جمعه ۳۱ فرودین ۱۴۰۳ اهم مطالبات: حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات آن، عودت مازاد مالیات کسر شده، اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

جمعه ۲۴ فروردین کارکنان رسمی عملیاتی شاغل در شرکت  نفت فلات ‌قاره در لاوان دست به تجمع دیگری زده و پیگیر مطالباتشان شدند. کارکنان رسمی صنعت نفت از مهر ماه گذشته اعتراضات خود را سراسری آغاز و هر هفته در شرکت‌های مختلف نفتی تجمع می‌کنند. اهم مطالبات این همکاران عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و  مدیران ... تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فساد, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

تظاهرات در آمریکا علیه فقر و سیاست‌های جنگ‌طلبانه

صد‌ها نفر از فعالان اجتماعی آمریکا با برگزاری تجمعی در واشنگتن دی سی، رسیدگی دولت این کشور به خانواده‌های فقیر را خواستار شدند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ صد‌ها نفر از فعالان اجتماعی از ایالت‌های مختلف آمریکا با برگزاری تجمعی در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، رسیدگی دولت این کشور به خانواده‌های فقیر را خواستار شدند.

 

طبق گزارش شبکه تلویزیونی اینترنتی راپتلی، صد‌ها نفر از فعالان گروه‌های اجتماعی و مردم عادی در آمریکا در اعتراض به وجود فقر، در تجمعی که در واشنگتن دی سی برگزار شد، رسیدگی دولت این کشور به خانواده‌های فقیر و کمک به ریشه کن شدن فقر را خواستار شدند.

 

شرکت کنندگان با انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا در دنبال کردن سیاست‌های جنگ طلبانه و سرمایه گذاری زیاد در ارتش و نیروی‌های نظامی، تغییر در این سیاست‌ها و رسیدگی به جوامع فقیر در آمریکا را طلب کردند.

 

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع می‌گوید: دولت آمریکا باید به نیاز‌های مردم فقیر رسیدگی کند. من اینجا هستم، زیرا این باور را دارم که آماری که از مردم فقیر در این کشور داده می‌شود اشتباه است، رنجی که این مردم آن را تحمل می‌کنند اشتباه است. بودجه‌ای را که بدون توجه به وضعیت مردم خود صرف نیرو‌های نظامی می‌کنیم، اشتباه است. باور دارم که باید سیاست‌های مهاجرتی را اصلاح کرد. به نظر من دولت باید به نیاز‌های مردم فقیر توجه نشان بدهد. شمار زیادی از کسانی که ممکن است به بر طرف شدن فقر کمک کنند شاید در اینجا باشند. همچنین این تجمع کمک می‌کند که مردم را ساماندهی کنیم، کاری که به واقع به تغییر در امور منجر می‌شود و همانطور که می‌دانید، خیلی‌ها که در اینجا تجمع کرده اند از ایالت‌ها ساماندهی و آورده شده اند.

 

این اعتراضات در حالی برگزار شده است که که افزایش بی سابقه قیمت سوخت و تشدید تورم در آمریکا نیز این کشور را با رکودی جدید مواجه ساخته و سبب شده تا بایدن، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه ببرد.

ابطال مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ابطال مصوبه هیات دولت در رابطه با افزایش ۱۰ درصد حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت خبر داد و گفت: بر این اساس حقوق تمام کارگرانی که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبنای قانون کار اعمال خواهد شد.   کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ... ابطال مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

تجمع اعتراضی معلمان در دەها شهر ایران + فیلم

علی‌رغم دستگیری ده‌ها معلم و فعال صنفی در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، معلمان ایرانی در ده‌ها شهر دست به برپایی تجمعات اعتراضی زدند و خواستار آزادی همکاران دربندشان شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, معلمان

با جلوگیری از تشکل یابی مستقل کارگرانِ شاغل و بازنشسته، مانع بهبود وضعیت فلاکت‌بار زحمتکشان نشوید

کاظم فرج‌اللهی گفت: در شرایط امروز مطرح کردن بحث بازنشستگان سایر سطوح و محدود کردن افزایش مزد این گروه به ده درصد، یک ظلم مضاعف است؛ این بازنشستگان با صد درصد افزایش حقوق نمی‌توانند زندگی کنند، با ده درصد واقعاً چه کنند؟!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

تداوم اعتراض بازنشستگان؛ “مصوبه دولت باید اصلاح شود” + فیلم

اعتراضات بازنشستگان در چندین شهر استان‌های تهران، گیلان، زنجان، خوزستان و کرمانشاه ادامه یافت. آن‌ها خواستار اصلاح مصوبه دولت و افزایش مستمری‌ها هستند. بازاریان نیز در اعتراض به قوانین جدید مالیاتی بازار را تعطیل کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, فیلم, گزارش