قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

کشته شدن بیش از ۵۰ ژنرال اوکراینی در حمله موشکی

وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر شنبه از حمله موفق موشکی به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین و کشته شدن ژنرال‌های اوکراینی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» روسیه اعلام کرده است که ده‌ها افسر ارشد اوکراینی از جمله ژنرال‌ها و اعضای فرماندهی عالی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شده‌اند.

 

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «بیش از ۵۰ ژنرال و افسر ارتش اوکراین در این حمله کشته شدند.»

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روس یک پست فرماندهی اوکراین را در حالی که افسران ارشد ارتش در حال برگزاری جلسه بودند هدف قرار دادند. این حمله  نزدیک «دنیپرو» چهارمین شهر بزرگ اوکراین  بود که طی آن از راکت‌های «کالیبر» دریا پایه استفاده کرده است.

 

در تحولی دیگر در رابطه با جنگ روسیه او اوکراین، یک مقام ارشد روسیه استفاده روسیه از جنگنده برتری هوایی «سوخو-۵۷» و سلاح لیزری در نبرد با اوکراین را تایید کرد.

 

«یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه تایید کرد که جنگنده‌های برتری هوایی رادارگریز نسل پنجم روسی سوخو-۵۷ در ماموریت‌های رزمی در اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.

 

بوریسوف روز شنبه در حاشیه «مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ» به خبرنگاران گفت که این  جنگنده‌های پیشرفته بارها در اوکراین، استفاده شدند. وی افزود که تسلیحات به کار گرفته شده  در این هواپیما بسیار موثر بودند. بوریسوف  گفت که روسیه در اوکراین از سلاح لیزری برای انهدام پهپادها استفاده کرده است.

 

دبیرکل ناتو روز یکشنبه در باره نبرد روسیه و اوکراین اظهار داشت که جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.

 

دبیر کل ناتو با تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌های نظامی کشورهای اروپایی از اوکراین، گفت عرضه تسلیحات پیشرفته به کی‌یف، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

یک تحلیلگر؛ سیاست واشنگتن در قبال پکن، خطر بروز بحران‌های جهانی را در پی دارد

اقدامات تنش‌زای آمریکا در قبال چین و سیاست مهار آن، با دامن‌زدن به تنش‌های جاری به بحرانی بزرگ بدل می‌شود که هزینه‌هایی نه تنها برای دو طرف بلکه برای کل جهان در پی دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

نیویورک پست: آمریکا در مقابل چین ناتوان است/ ایالات متحده و موقعیت وحشتناک در آسیا

روزنامه آمریکایی نیویورک پست در گزارشی با اشاره به فعالیت های چین در منطقه هند- آرام برای تسلط بر این منطقه، نوشت که واشنگتن در مقابل پکن ناتوان است.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, اسیا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, شرق آسیا, شرق اروپا

گاردین؛ بمباران جمهوری خلق دونتسک توسط کی‌یف/ انهدام پایگاه نظامی و سامانه موشکی اوکراین

مقامات محلی بامداد یکشنبه اعلام کردند که پنج غیرنظامی در بمباران اوکراین به شهر دونتسک در شرق این کشور کشته شدند.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, دخالت نظامی, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک