چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

فایننشال‌تایمز: تورم جهانی امروز نتیجه اقدامات غلط بانک مرکزی آمریکا است

یک روزنامه چاپ لندن، اقدامات بانک مرکزی آمریکا را در ایجاد شرایط تورمی کنونی جهان مقصر دانست و نوشت: وقت آن است که بانک مرکزی آمریکا صادق باشد و برآوردهای غلط خود از وضعیت اقتصادی جهان را اصلاح‌کند.

 

به گزارش ایرنا، روزنامه فایننشال‌تایمز در مقاله ای به قلم محمدالعریان اقتصاددان مصری-آمریکایی درباره بحران مالی در جهان نوشت: بانک‌های مرکزی و بازارهای جهان درحال بیدار شدن هستند و دیگر بر کسی پوشیده نیست که در حال گذار به شرایط مالی سخت‌تری هستیم.

 

این روزنامه، شرایط مالی آینده را نه تنها برای خانوارها، شرکت ها و بازارها، بلکه برای سیاستگذاران نیز سخت ارزیابی کرد و افزود: اکنون نمی‌توان انکار کرد که پس از یک دوره طولانی مقاومت، قدرتمندترین بانک‌های مرکزی جهان نیز با صدای بلند تصدیق می‌کنند که بدون توجه به تأثیر تورم بر بازارها، چاره‌ای جز مقابله قدرتمندانه‌تر با آن ندارند.

 

فایننشال‌تایمز تصریح کرد: غیرقابل انکار است که پس از سال‌ها تزریق نقدینگی گسترده و پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره، امروز جهان با تنگنای مالی گسترده‌ای روبه‌روست که به زودی قابل ترمیم نیست.

 

این روزنامه، تغییر نظام‌های مالی جهان تحت تاثیر تورم را غیرقابل اجتناب و یک اجبار ارزیابی کرد و نوشت: تورم معیشت خانوارها را تهدید کرده، نابرابری را افزایش داده و ثبات مالی بازارها را به هم ریخته است.

 

این گزارش، تغییر نظام مالی جهان را دارای پیامدهای ناخواسته و آسیب گسترده ارزیابی کرد و از افزایش پیش بینی‌ها درباره ورود به دوره رکود بازارها خبر داد.

 

این نشریه انگلیسی، پیش‌بینی نادرست بانک مرکزی آمریکا مبنی بر گذرا بودن تورم را یکی از دلایل اصلی وضعیت موجود دانست و افزود: بانک مرکزی آمریکا برای به دست آوردن دوباره اعتبار خود باید مثل بانک مرکزی اروپا اشتباهش را بپذیرد و برآوردهای خود را اصلاح کند.

 

وی در پایان خواستار درس گرفتن از گذشته شد و از سیاستگذاران بانک‌های مرکزی جهان خواست تا دیر نشده مانع آسیب دیدن بیشتر بخش‌های آسیب پذیر جامعه انسانی شوند.

تظاهرات گسترده کارگران و شهروندان ایتالیا در اعتراض به تورم

همزمان با اوضاع بد اقتصادی در ایتالیا در بیش از بیست شهر این کشور تظاهراتی با حضور شهروندان و کارگران معترض برگزار شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, انگلستان, ایتالیا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

وضع مقررات جدید در چین با هدف مهار فعالیت‌های تجاری خانواده مقام‌های ارشد

حزب حاکم چین در یکی از آخرین اقدامات برای مبارزه با فساد، مقررات سخت‌گیرانه جدیدی را برای کنترل بیشتر بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خانواده مقامات ارشد دولتی وضع کرده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

واشنگتن‌پست: پیشگامی کوبا در واکسیناسیون علیه کرونا، سندی بر‌ناکارآمدی تحریم‌های آمریکا است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای به معرفی کوبا به عنوان کشور پیشگام در زمینه واکسیناسیون کودکان علیه کووید-۱۹ پرداخت و موفقیت این کشور در کارزار واکسیناسیون را با وجود تحریم‌های آمریکا برجسته کرد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, کوبا, مقاله

برگزیدگان سرمایه‌داری جهانی در داووس وانمود می‌کنند به نابرابری اهمیت می‌دهند

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که امسال از ۲۲ تا ۲۶ ماه مه [اول تا پنجم خرداد ۱۴۰۱] در داووس سوئیس برگزار شد، مقام‌های منتخب دولتی و مدیران شرکت‌ها را از سراسر جهان گرد هم آورد تا ظاهراً با مسائل جهانی مقابله کنند. این نشست سالانه، ابتدا دو سال به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹و سپس پنج ماه ... برگزیدگان سرمایه‌داری جهانی در داووس وانمود می‌کنند به نابرابری اهمیت می‌دهند

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, سرمایه‌داری, مقاله