عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

آمریکا: درحال گفت‌وگو با متحدان برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه هستیم

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن درحال گفت‌وگو با متحدان خود برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه با هدف کاهش بیشتر درآمدهای نفتی مسکو است.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی که در تورنتو کانادا به سر می‌برد، به خبرنگاران گفت: ما درحال گفتگو در مورد سقف قیمت یا استثنای قیمتی هستیم. این اقدام محدودیت های اخیر علیه انرژی روسیه از سوی  اروپا، آمریکا، انگلیس و دیگران را تقویت می‌کند و قیمت نفت این کشور را پایین می‌آورد.

 

یلن افزود: این اقدام همچین درآمد ولادیمیر پوتین را کاهش می دهد و از سوی دیگر اجازه می‌دهد نفت بیشتری در بازارها عرضه شود.

 

وی در کنار  کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا مدعی شد: ما فکر می کنیم که استثناء کردن قیمت همچنین  راه مهمی برای جلوگیری از اثر گذاشتن این اقدامات به  کشورهای در حال توسعه است که با هزینه‌های بالای غذا و انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که تا پایان هفته جاری در مورد توقف اخذ مالیات دولتی بر سوخت تصمیم گیری خواهد کرد.

 

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در دلاور به خبرنگاران گفت: من درحال بررسی آن هستم. امیدوارم تا آخر هفته بر اساس داده‌های موجود به یک تصمیم‌گیری برسم.

 

این در حالی است که وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده است واشنگتن از همه تولیدکنندگان نفت و گاز، از جمله بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت اوپک خواسته است تا برای مقابله با روند افزایشی قیمت بنزین، تولید نفت خود را افزایش دهند.

 

به گزارش ایرنا، بایدن در حالیکه با بحران‌های مختلف از جمله انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، در نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ نفتی کشور، از آن‌ها خواسته است تولید بنزین، گازوئیل و سایر محصولات پالایشی را افزایش دهند تا بتواند با روند افزایشی قیمت سوخت مقابله کند.

 

وی در نامه‌ هفته جاری خود به مدیران اجرایی این شرکت‌های نفتی گفت که کسب سود بالای بی‌سابقه برای پالایش نفت به بنزین و گازوئیل در زمان جنگ «قابل قبول» نیست و از شرکت‌ها خواست با دولت او برای رسیدگی به افزایش قیمت‌های ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین همکاری کنند.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، این نامه نشان‌دهنده آخرین تلاش بایدن برای رسیدگی به قیمت‌های بی‌سابقه بنزین در آمریکا است که در آخر هفته گذشته به‌طور میانگین در سطح ملی به بالای ۵ دلار در هر گالن (۳.۸ لیتر) رسید.

 

وزارت انرژی آمریکا پیش از این اعلام کرد که به عنوان بخشی از طرح پیشین دولت بایدن  ۴۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی نفت را به فروش می‌رساند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد که ارائه این مقدار نفت فروخته شده از ذخایر راهبردی، از ۱۶ ماه اوت آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 

جنگ اوکراین در  چهارمین ماه خود به سر می برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

چین خواستار همکاری در ساخت مشترک یک جامعه توسعه یافته جهانی است

چهاردهمین نشست سران گروه «بریکس» تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد. شعار این نشست «ساخت مشارکت با کیفیت برای ایجاد یک دوره جدید از توسعه جهانی» اعلام شده است. . .

ادامه

افریقای مرکزی, اقتصادی, امریکای لاتین, برزیل, جنوب آسیا, جنوب آفریقا, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, هندوستان

فایننشال‌تایمز: تورم جهانی امروز نتیجه اقدامات غلط بانک مرکزی آمریکا است

یک روزنامه چاپ لندن، اقدامات بانک مرکزی آمریکا را در ایجاد شرایط تورمی کنونی جهان مقصر دانست و نوشت: وقت آن است که بانک مرکزی آمریکا صادق باشد و برآوردهای غلط خود از وضعیت اقتصادی جهان را اصلاح‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, عدالت اجتماعی

تظاهرات گسترده کارگران و شهروندان ایتالیا در اعتراض به تورم

همزمان با اوضاع بد اقتصادی در ایتالیا در بیش از بیست شهر این کشور تظاهراتی با حضور شهروندان و کارگران معترض برگزار شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, انگلستان, ایتالیا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

وضع مقررات جدید در چین با هدف مهار فعالیت‌های تجاری خانواده مقام‌های ارشد

حزب حاکم چین در یکی از آخرین اقدامات برای مبارزه با فساد، مقررات سخت‌گیرانه جدیدی را برای کنترل بیشتر بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خانواده مقامات ارشد دولتی وضع کرده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا