هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

هشدار وال استریت ژورنال درباره «درگیری مستقیم روسیه و آمریکا در سوریه»

پس از انتشار اخباری درباره حمله روسیه به تروریست‌ها در پایگاه «التنف» سوریه، یک روزنامه آمریکایی از احتمال درگیری مستقیم بین نظامیان روسیه و آمریکا خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از انتشار برخی اخبار مبنی بر این که روسیه به تروریست‌های وابسته آمریکا در داخل پایگاه آمریکایی «التنف» حمله کرده است، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مقام‌های نظامی ایالات متحده گزارش کرد که تشدید تنش های روسیه در سوریه خطر درگیری مستقیم با آمریکا را به دنبال دارد.

 

طبق این گزارش، مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند که روسیه یکسری عملیات‌ علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه در ماه جاری انجام داده است که شامل عملیات این هفته به یک پایگاه استراتژیک در بخش جنوبی این کشور می‌شود.

 

وال استریت ژورنال نوشت، اقدامات روسیه مقامات نظامی ایالات متحده را نگران کرده است، آنها نگران هستند که یک اشتباه محاسباتی ممکن است به درگیری ناخواسته بین نیروهای ایالات متحده و روسیه در سوریه تبدیل شود.

 

رسانه‌ها روز پنجشنبه هفته گذشته خبر داده بودند که پهپادهای ناشناس، چهارشنبه‌شب، مقر عناصر تروریستی «مغاویر الثوره» در داخل پایگاه آمریکایی «التنف» را که از مهم‌ترین مراکز حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه به شمار می‌رود، هدف قرار دادند.

 

مقام‌های دفاعی آمریکا در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان خبر دادند که این حمله را روسیه انجام داده و پیش از انجام حمله به واشنگتن هشدار داده است که نیروهای خود را از محل دور کند.

 

یکی از مقام‌های نظامی آمریکایی در پی این رخداد گفت که اندکی پس از هشدار مسکو به واشنگتن، جنگنده‌های روسی شامل دو سوخو-۳۵ و یک سوخو-۲۴ قبل از حمله به یک پایگاه نظامی، در حال عبور از منطقه بر فراز التنف مشاهده شدند.

 

وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت که هشدار قبل از حمله روسیه به پایگاه التنف نشان می‌دهد که ارتش روسیه به طور فعال نیروهای آمریکایی را هدف قرار نمی‌دهد اما مأموریت ایالات متحده در سوریه را با مشکل مواجه می‌کند.

 

نیروهای ارتش ایالات متحده در زمان حملات روز چهارشنبه که قبلاً توسط CNN گزارش شده بود، در مجاورت پایگاه نبودند و هیچ تلفات آمریکایی یا ائتلاف در نتیجه این حمله وجود نداشت. اما این عملیات آنچه را که یک مقام نظامی ایالات متحده به عنوان “افزایش قابل توجه تحریکات” در این ماه توصیف کرد، مشخص کرد.

 

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، سفارت روسیه در واشنگتن بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

 

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش کرد که در هفته جاری همچنین نیروهای نظامی روسیه دو جنگنده سوخو-۳۴ را در محلی مستقر کردند که ایالات متحده در حال انجام عملیاتی در شمال شرقی سوریه بوند. دو جنگنده روسیه پس از هشدار جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا، از محل استقرار عقب‌نشینی کردند.

 

مقامات نظامی ایالات متحده از ارائه جزئیات در مورد هر یک از حوادث دیگری که به گفته آنها در دو هفته گذشته رخ داده است خودداری کردند.

 

ژنرال «اریک کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه (سنتکام) گفت که ایالات متحده به دنبال اجتناب از درگیری با روسیه در سوریه است.

 

وی در این خصوص توضیح داد: «ما به دنبال اجتناب از محاسبه اشتباه یا مجموعه اقداماتی هستیم که می‌تواند منجر به درگیری غیرضروری شود: این هدف ما باقی می‌ماند. با این حال، رفتار اخیر روسیه تحریک آمیز و تنش‌زا بوده است».

 

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که حدود ۲۰۰ سرباز آمریکایی در پادگان التنف … و در مجموع حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند.

 

وال استریت ژورنال گزارش می‌‌کند که نیروهای آمریکایی علاوه بر التنف، به نیروهای کرد سوری در بخش شرقی این کشور آموزش و مشاوره می‌دهند.

 

این اولین بار نیست که پایگاه التنف هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار می‌گیرد؛ در اکتبر ۲۰۲۱ نیز التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت. پایگاهی که در ۴۲ کیلومتری گذرگاه التنف در نزدیکی مثلث مرزی عراق، اردن و اردن قرار گرفته است.

پکن: چین برخلاف آمریکا به دنبال صلح در اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به انتقاد از موضع این کشور در قبال اوکراین گفت در حالی که واشنگتن به درگیری در اوکراین دامن می‌زند، پکن در حال ترویج صلح است.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, لوگانسک, ناتو, هندوستان

مسکو: امکان بازگشت اوکراین به مرزهای سابق وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، مشهود است که دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای سابق وجود ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک

بلاروس از استقرار ۱۰ واحد نظامی در مرز با لهستان خبر داد

رئیس جمهوری بلاروس ضمن هشدار درباره نفوذ عوامل خرابکار غربی به خاک این کشور در مرز لهستان، از استقرار ۱۰ واحد نظامی در این منطقه خبر داد.

ادامه

امنیتی, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, لوگانسک