خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

پوتین: دوران جهان تک‌قطبی به پایان رسیده؛ اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است

رئیس جمهور روسیه در نشست جهانی اقتصاد گفت، دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده اما غربی‌ها هنوز در توهم گذشته به سر می‌برند.

 

به گزارش گروه مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت، دوران جهان تک قطبی به سر رسیده است.

 

پوتین ضمن سخنرانی در نشست جهانی اقتصاد در شهر سنت پترزبورگ گفت: «نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن، به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت. ایجاد چنین تغییراتی، اهمیت اساسی دارند».

 

رئیس جمهور روسیه گفت: «ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرو می‌پاشد. ما مردمانی قوی هستیم و مانند نیاکان خود مشکلات را حل خواهیم کرد. غربی‌ها در سایه گذشته باقی مانده‌اند اما هیچ چیز همیشگی نیست. آن‌ها واقعیت را انکار می‌کنند».

 

او در ادامه گفت:‌ «غربی‌ها با کشورهای دیگر مانند حیات خلوت خود رفتار می‌کنند و گمان می‌کنند آن‌ها هنوز مستعمره‌شان هستند و مردمان این کشورها را شهروند درجه دوم تلقی می‌کنند زیرا [غربی‌ها] فکر می‌کنند که “خاص” هستند و به همین دلیل به هر کشوری که در مقابل آن‌ها ایستادگی کند فشار وارد می‌کنند».

 

پوتین افزود: «ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون روند کاهشی دارد. نظام مالی ما به ثبات رسیده و با ثبات خواهد ماند».

 

او همچنین گفت: «دنبال کردن توهمات کهنه ژئوپولتیک توسط غرب، موجب شده اعتماد به واحدهای پولی جهان تضعیف شود».

 

پوتین گفت: «امروز می‌خواهم درباره دیدگاه خودمان در قبال اقتصاد جهانی صحبت کنم و اینکه روسیه چه برنامه‌ای برای حفظ توسعه در این شرایط متغیر دارد».

 

او با رد ادعای رسانه‌های غربی در این زمینه که «پوتین مقصرافزایش جهانی قیمت‌ها است» گفت: «ممکن است زیان اتحادیه اروپا از تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده به بیش از سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار برسد».

 

رئیس جمهور روسیه افزود:‌ «اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده و نخبگان آن، به ساز فرد دیگری می‌رقصند. آن‌ها به مردم خود و منافع واقعی اروپا و اقتصاد ملی خود ضربه میزنند».

 

پوتین بار دیگر اعلام کرد که روسیه آمادگی دارد امنیت محموله‌های غلات ارسالی از اوکراین را تأمین کند. وی یادآور شد که این غربی‌ها هستند که واردات غلات و کود شیمیایی از روسیه را تحریم کرده‌اند اما تأثیر آن به خودشان برمی‌گردد.

 

او در ادامه این سخنرانی با اشاره به اینکه غربی‌ها هنگام تحریم روسیه قضاوت اشتباهی از حاکمیت این کشور داشته‌اند گفت، روسیه منزوی نخواهد شد و برای همکاری با همگان آمادگی دارد.

 

پوتین توضیح داد، زیربنای تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اساس این فرضیه غلط بود که اقتصاد روسیه دارای استقلال نیست.

بلاروس از استقرار ۱۰ واحد نظامی در مرز با لهستان خبر داد

رئیس جمهوری بلاروس ضمن هشدار درباره نفوذ عوامل خرابکار غربی به خاک این کشور در مرز لهستان، از استقرار ۱۰ واحد نظامی در این منطقه خبر داد.

ادامه

امنیتی, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, لوگانسک

نیویورک تایمز: آمریکا برتری نظامی در آسیا را از دست داده است

با افزایش قدرت، پیچیدگی و اعتماد به نفس نیروهای مسلح چین، بازدارندگی نظامی تحت رهبری ایالات متحده در اقیانوس هند و اقیانوس آرام در حال از دست دادن اثر و تاثیر خود است.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسیا, افغانستان, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اندونزی, اوکراین, تایلند, تایوان, تحلیل, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سنگاپور, شرق آسیا, شرق اروپا, فیلیپین, کامبوج, کانادا, کره جنوبی, مالزی

آلمان موشک انداز و امریکا بسته نظامی یک میلیارد دلاری جدیدی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، این کشور سه موشک‌انداز چندگانه موسوم به “مارس ۲” را به اوکراین خواهد داد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, کانادا