کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

آلمان موشک انداز و امریکا بسته نظامی یک میلیارد دلاری جدیدی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، این کشور سه موشک‌انداز چندگانه موسوم به “مارس ۲” را به اوکراین خواهد داد.

 

به گزارش ایرنا از الجزیره، وزیر دفاع آلمان چهارشنبه شب افزود، آموزش نیروهای اوکراینی در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

 

او پس از گفت وگو با سران ۵۰ کشور درباره ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین که در حاشیه نشست ناتو در بروکسل انجام شد، به خبرنگاران گفت که این تسلیحات از انبارهای بوندسوهر در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز روز چهارشنبه در بروکسل اعلام کرد، غرب باید ارسال تسلیحات به اوکراین را تشدید کند.

 

آستین در نشستی در بروکسل با حضور حدود ۵۰ کشور حامی اوکراین از جمله اعضای ناتو گفت: ما باید تعهد مشترک خود را در دفاع از اوکراین تشدید کنیم و با جدیت بیشتر به این کشور کمک کنیم تا از توانایی اوکراین برای دفاع از شهروندان و سرزمینش اطمینان پیدا کنیم.

 

پیش از آغاز این نشست، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت، اعضای این ائتلاف به ارسال تسلیحات سنگین و سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین ادامه خواهند داد.

 

در همین حال منابع خبری اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در چهارمین ماه از جنگ اوکراین، بسته نظامی یک میلیارد دلاری جدیدی به این کشور ارسال می‌کند.

 

به نوشته رویترز، این بسته تسلیحاتی جدید شامل سامانه‌های موشکی ضد کشتی، موشک‌های توپخانه‌ای و گلوله‌های توپ‌های هویتزر می‌شود.

 

وزیر دفاع کانادا نیز اعلام کرد که این کشور در ادامه کمک‌های نظامی خود به اوکراین قصد دارد تجهیزات نظامی به ارزش ۷ میلیون دلار به کی‌یف ارسال کند.

 

آنیتا آنند وزیر دفاع کانادا در بیانیه‌ای گفت: کانادا ۱۰ لوله توپ جایگزین برای توپخانه هویتزر ام -۷۷۷ به عنوان کمک نظامی جدید به ارزش ۹ میلیون دلار کانادا (۶.۹ میلیون دلار آمریکا) در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

 

وی ادامه داد: ما به ارائه کمک‌های نظامی جامع که اوکراین به آن‌ها برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود نیاز دارد، ادامه خواهیم داد.

 

کانادا پیش از این توپخانه‌های هویتزرهای ام-۷۷۷ را به اوکراین اهدا کرد و به نیروهای اوکراینی در خصوص چگونگی استفاده از آن‌ها آموزش داد.

پارلمان نیکاراگوئه بی‌توجه به تهدیدهای آمریکا با ورود نیروهای روسیه موافقت کرد

مجلس ملی نیکاراگوئه به درخواست «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهوری و با وجود تهدیدهای آمریکا، مجوز ورود نیروها، کشتی‌ها و هواپیماهای نیروهای مسلح روسیه را به این کشور صادر کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کوبا, مکزیک, نیکاراگوئه, ونزوئلا

مهلت روسیه به اوکراینی‌ها برای تسلیم شدن در «سیوِرودونتسک»

ارتش روسیه به نظامیان اوکراینی که در حال جنگیدن در آخرین مواضع شهر مهم سیوِرودونتسک هستند مهلت داد که روز چهارشنبه را برای تسلیم شدن فرصت دارند.

ادامه

انگلستان, اوکراین, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

چین: ائتلاف آمریکا و اتحادیه اروپا در جنگ اقتصادی با روسیه شکست خورده است

روزنامه “گلوبال تایمز” چین در تفسیر تصویب بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه نوشت: جنگ اقتصادی براه افتاده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، به دلیل ضررهای اقتصادی فزاینده برای خود کشورهای غربی شکست خورده است و اتحاد متزلزل آنها دوام نخواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا