زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

مهلت روسیه به اوکراینی‌ها برای تسلیم شدن در «سیوِرودونتسک»

ارتش روسیه به نظامیان اوکراینی که در حال جنگیدن در آخرین مواضع شهر مهم سیوِرودونتسک هستند مهلت داد که روز چهارشنبه را برای تسلیم شدن فرصت دارند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از پیشروی زمینی نیروهای روس در شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» واقع در شرق اوکراین، اکنون از پیشنهاد مسکو به ملی‌گرایان اوکراینی برای تسلیم‌شدن در این شهر خبر می‌رسد.

 

منابع محلی امروز گزارش دادند که ارتش روسیه به نیروهای اوکراینی که در یک کارخانه شیمیایی در سیوِرودونتسک محاصره شده‌اند، گفته که در روز چهارشنبه سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اوکراین مدعی است بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در کنار سربازان در داخل کارخانه شیمیایی آزوت گرفتار شده‌اند و هفته‌ها در برابر بمباران‌ها و حملات روسیه مقاومت کرده‌اند.

 

«میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) به خبرگزاری «اینترفکس» گفت: «جنگجویان اوکراینی باید از ساعت ۸ صبح به وقت مسکو مقاومت بی‌معنی خود را متوقف کنند و سلاح‌ها را زمین بگذارند».

 

میزینتسف همچنین خبر داد که غیرنظامیان از طریق یک گذرگاه بشردوستانه آزاد خواهند شد.

 

به نوشته رویترز، عملیات روس‌ها در سیوِرودونتسک واقع در استان لوهانسک – شهری با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت تا قبل از جنگ – در حال حاضر نقطه کانونی چیزی است که نبرد دونباس نامیده می‌شود. کی‌یف گفته است که روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز این کشور کشته و صدها نفر دیگر زخمی می‌شوند.

 

پس از اینکه نیروهای روسی آخرین پل عبوری از رودخانه به شهر دوقلوی لیسیچانسک را که در کنترل اوکراین است، تخریب کردند، اوکراین همچنان در تلاش است تا غیرنظامیان را از سیویرودونتسک تخلیه کند.

 

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از خط مقدم نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در غرب رودخانه «سیوِرسکی دونتس» واقع در شهر سیورودونتسک قرار دارد، گفت عبور روس‌ها از این رودخانه مهمترین عامل تعیین‌کننده است.

 

با اینکه به گفته ارتش انگلیس، نیروهای اوکراینی اغلب موفق شده‌اند پل‌ها را بعد از عقب‌نشینی تخریب کنند، اما با وجود تخریب تمام پل‌های منتهی به سیوِرودونتسک، نیروهای اوکراینی محاصره شده‌اند.

 

وزارت دفاع روسیه: ۳۵۰ ملی‌گرای اوکراینی از پای درآمدند

 

وزارت دفاع روسیه با اشاره به تلفات نظامیان اوکراینی در نبرد با نیروهای روس طی یک روز گذشته، اعلام کرد بیش از ۱۶۰ منطقه تجمع ارتش اوکراین در عملیات هوایی و موشکی هدف قرار گرفتند.

 

همزمان با تشدید درگیری‌های بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه سیوِرودونتسک و تلاش روسیه برای عبور از رودخانه مهم منطقه، مسکو نیز آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین منتشر کرد.

 

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که طی عملیات ویژه در منطقه دونباس، نیروی هوایی تاکتیکی روسیه بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۶ موشک‌انداز گراد را منهدم کرد.

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف در نشست خبری روزانه توضیح داد: «هوانوردی عملیاتی – تاکتیکی و نیروی زمینی، ۱۶۴ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داد. در نتیجه حملات هوایی بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، سه پست فرماندهی، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، شش سامانه موشک‌انداز چندگانه، ۱۴ قبضه توپ صحرایی و ۲۲ خودروی ویژه نظامی نابود شدند».

 

وی با اشاره به سرنگونی یک فروند سوخو-۲۵ اوکراینی، اظهار داشت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در یک روز گذشته یک جنگنده سوخو-۲۵ و هشت فروند پهپاد اوکراینی را در خارکیف سرنگون کردند».

 

بر اساس این گزارش، این مقام نظامی روس همچنین خبر داد که نیروهای مسلح روسیه یک انبار تسلیحات اعطایی غرب به کی‌یف را با موشک منهدم کردند.

 

ریانوستی در خبر دیگری به نقل از کُناشنکوف نوشت: «موشک‌های دوربرد دریاپایه کالیبر در نزدیکی روستای چورتکیف، منطقه ترنوپیل، انبار بزرگی از سامانه‌های موشکی ضد تانک را که از ایالات متحده و کشورهای اروپایی به رژیم کی‌یف تحویل داده شده بود، منهدم کردند».

 

وی در پایان خبر داد که از زمان آغاز عملیات در منطقه دونباس، نیروهای مسلح روسیه ۲۰۱ فروند جنگنده، ۱۳۰ بالگرد، ۱۱۸۸ پهپاد، ۳۳۸ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۵۱۴ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۵۰۸ موشک انداز چندگانه، ۱۸۷۰ قبضه توپخانه صحرایی و همچنین ۳۵۷۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی را منهدم کردند.

 

روز گذشته وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از خط مقدم نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در غرب رودخانه «سیوِرسکی دونتس» قرار دارد، گفت عبور روس‌ها از این رودخانه مهمترین عامل تعیین‌کننده است.

انتقاد رئیس‌جمهور مکزیک از سیاست ناتو در اوکراین

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک از سیاست ناتو در اوکراین انتقاد کرده و آن را غیر اخلاقی خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, برزیل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, شرق اروپا, شیلی, کلمبیا, کوبا, مکزیک, ناتو, نیکاراگوئه, ونزوئلا

خبرگزاری «تاس»: عملیات ترکیه در سوریه اقدامی غیرمنطقی است

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه تاکید کرد که عملیات ویژه ترکیه در خاک سوریه اقدامی غیرمنطقی است و می‌تواند باعث تشدید اوضاع در منطقه شود و به همین دلیل، مسکو به آنکارا توصیه می‌کند که اوضاع را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحلیل, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, قزاقستان

قاره انتحاری؛ اروپا بازنده است

اقتصاددان آمریکایی مایکل هادسون در گفتگو با پتر اسکات در مورد نظم جهانی آینده تاکید می‌کند که در این روند اروپا بازنده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ضد جنگ, غرب

دروغ، افترا، و مدعیات دربارۀ «مبارزهٔ ضد امپریالیستی»

“ده مهر”، سایتی که با ادعای “هواداری از حزب تودۀ ایران” منتشر می‌شود، ۱۱ خرداد‌ماه ۱۴۰۱ مطلبی را با عنوان: “نگاهی به گفته‌های ٬سخنگوی٬ حزب تودۀ ایران” منتشر کرده است با ادعاهایی سراپا دروغ و افترا که ما در سطرهای زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ایران, ترکیه, روسیه, سیاسی, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, عراق, فرانسه, فلسطین, قبرس, کانادا, لیبی, مقاله, مکزیک, ناتو, یونان