چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

چین: ائتلاف آمریکا و اتحادیه اروپا در جنگ اقتصادی با روسیه شکست خورده است

روزنامه “گلوبال تایمز” چین در تفسیر تصویب بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه نوشت: جنگ اقتصادی براه افتاده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، به دلیل ضررهای اقتصادی فزاینده برای خود کشورهای غربی شکست خورده است و اتحاد متزلزل آنها دوام نخواهد داشت.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، روزنامه “گلوبال تایمز” چین امروز، جمعه در تحلیلی نوشته که ائتلاف ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه به طور فزاینده‌ای غیرقابل اعتماد است، برای اینکه اعضای آن به دلیل اعمال تحریم‌ها، خود با ضررهای عملی روبرو هستند و جنگ اقتصادی که به راه انداخته‌اند با شکست مواجه شده است.

 

این روزنامه یادآور شده، پس از انتشار محتوای بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا از جمله محاصره نفتی روسیه، پیش بینی می‌شود که برخی از کشورهای اروپایی در زمستان سال جاری با مشکلات جدی منابع انرژی مواجه شوند. این در حالی است که، “حباب شکننده همبستگی غربی” حتی قبل از اعلام محدودیت‌های جدید، زمانی که روبرت هابک، رئیس وزارت اقتصاد آلمان گفت که اتحاد بین اعضای اتحادیه اروپا “در حال فروپاشی است” از هم پاشید و برخی از کشورهای اروپایی به دلیل منافع اقتصادی خود با تحریم روسیه مخالفت کردند.

 

گلوبال تایمز نوشته است: نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ائتلاف غربی علیه مسکو بسیار شکننده بوده و اصلاً قابل اعتماد نیست، زیرا اعضای آن باید با ضررهای عملی مواجه خواهند شد.

 

کارشناسان علوم اجتماعی بعید دانستند که اتحادیه اروپا بتواند به عنوان یک جبهه متحد در خصوص تحریم روسیه عمل کند، برای اینکه اتحاد غربی یک “مفهوم توخالی” است. به گفته آنها، اتحادیه اروپا و به ویژه آلمان برای مدتی روابط خوبی با روسیه برقرار کرد که باعث نارضایتی آمریکا شد و سپس واشنگتن با ایجاد بحران در اوکراین، با موفقیت از تعصب غرب علیه روسیه به نفع خود استفاده کرد. اکنون نیز کشورهای غربی ممکن است همچنان ادعا کنند که تحریم‌هایشان موثر است، ولی شواهد رو به افزایشی خلاف این را ثابت کرده و نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا در جنگ اقتصادی با روسیه شکست می‌خورند و اتحاد متزلزل آنها در قبال روسیه دوام نخواهد آورد.

میلیاردها دلار سود فروش تسلیحات آمریکایی به اوکراین

شرکت­‌های تسلیحاتی آمریکایی از اوج­گیری نه تنها جنگ در اوکراین بلکه تمامی درگیری­‌هایی که پای آمریکا وسط است، سود زیادی می­‌برند و آمریکا از آغاز حمله روسیه به اوکراین تاکنون معادل ۳.۴ میلیارد دلار سلاح به کی‌یف تحویل داده است. 

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, میلیتاریسم

نگاه ویژه رسانه‌های جهان به نقشه‌راه روابط ایران – ونزوئلا در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

سفر روز گذشته نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا به تهران در حالی انجام شد که ونزوئلا و ایران سالهاست تحت تحریم‌های شدید غرب به ویژه آمریکا بوده‌اند اما دو کشور همچنان تلاش دارند با راهکارها و ساز وکارهای موثر این تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

ادامه

اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, گزارش, ونزوئلا

حکومت دین‌سالار ولایی سدّ راه برون‌رفت ایران از بحران‌های خطرناک کنونی!

فاجعۀ فروریختن ساختمان متروپل در آبادان متأسفانه واقعه‌ای استثنایی در ایران نیست. زمینه‌ها و دلایل اصلی این گونه سانحه‌ها برای اکثر مردم کاملاً شناخته شده است.

ادامه

اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, ایران, جهان, سیاسی