هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

خبرگزاری «تاس»: عملیات ترکیه در سوریه اقدامی غیرمنطقی است

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه تاکید کرد که عملیات ویژه ترکیه در خاک سوریه اقدامی غیرمنطقی است و می‌تواند باعث تشدید اوضاع در منطقه شود و به همین دلیل، مسکو به آنکارا توصیه می‌کند که اوضاع را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “الکساندر لاورنتیف”، نماینده ویژه رئیس جمهوری فدراسیون روسیه در امور سوریه امروز، چهارشنبه در آغاز مذاکرات “ترکیب آستانه” در پایتخت قزاقستان اعلام کرد که عملیات ویژه ترکیه در خاک سوریه می‌تواند باعث تشدید وخامت اوضاع در منطقه شود. به گفته وی، در همین راستا، مسکو به آنکارا توصیه می‌کند که اوضاع را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کند.

 

نماینده ولادیمیر پوتین در امور سوریه ادامه داد: «ما معتقدیم که این اقدامی غیرمنطقی خواهد بود که ممکن است به بی ثباتی اوضاع، تشدید تنش و دور جدیدی از رویارویی مسلحانه در این کشور منجر شود.»

 

لاورنتیف افزود: «در جریان مذاکرات مربوط به سوریه که در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن (۲۵ و ۲۶ خرداد ماه) در نورسلطان برگزار می‌شود، روسیه از همکاران ترکیه‌ای می‌خواهد تا از این اقدام خودداری کنند و مسائل را از طریق گفت‌وگو بین طرف‌ها حل و فصل کنند و در این رابطه، مسکو آماده است حمایت لازم را برای این منظور انجام دهد.»

 

روسیه: آمریکا همچنان در حال غارت میادین نفتی در سوریه است

 

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، همچنان به فعالیت‌های غارتگرانه خود در مناطق شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد. به گفته وی، رسیدگی به موضوع حضور غیرقانونی آمریکا در خاک جمهوری عربی سوریه به بهانه مبارزه با تروریست‌ها بسیار مهم است.

 

لاورنتیف تاکید کرد: در واقع واحدهای نظامی آمریکایی که در شمال شرق سوریه حضور دارند، عمدتاً به حفاظت از میادین نفتی مشغولند و ادامه غارت گنجینه ملی این کشور را تضمین می‌کنند.

 

این مقام روس همچنین حملات اسرائیل به خاک سوریه را غیرقابل قبول نامید و یادآور شد که این موضوع در جریان مذاکرات نورسلطان بررسی خواهد شد.

 

وی توضیح داد: «ما موضوع افزایش حملات به خاک سوریه توسط اسرائیل را بررسی خواهیم کرد. به عقیده ما لازم است روی این تمرکز کنیم، برای اینکه ادامه این حملات غیرقابل قبول است. اخیراً حمله‌ای به فرودگاه بین المللی دمشق انجام شده که طی آن باند فرودگاه آسیب دید و دیگر امکان دریافت پروازهای بین المللی را ندارد.»

 

الکساندر لاورنتیف همچنین یادآور شد که به عقیده مقامات مسکو، زمان پایان دادن به مکانیسم کمک های فرامرزی برای سوریه فرا رسیده است. وی تاکید کرد که هیچ کدام از تعهدات کشورهای غربی برای اجرای طرح‌های بازسازی که یک سال پیش ارائه شده بود، انجام نشده است.

 

لازم به یادآوری است که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۵ و ۱۶ ژوئن/ ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه)، پایتخت قزاقستان میزبان نشست طرف‌های شرکت کننده در “ترکیب آستانه” است. در این نشست هیئت‌های نمایندگی از کشورهای ضامن: روسیه، ترکیه و ایران، دولت سوریه و مخالفان سوری حضور خواهند داشت. هیئت ناظران از سازمان ملل به سرپرستی رابرت دان، مسئول سیاسی دفتر فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، هیئتی از اردن، نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

نیویورک تایمز: اسرائیل دو دانشمند ایرانی را با زهر کشته است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مرگ دو دانشمند جوان ایرانی، کامران آقا مولایی و ایوب انتظاری، را مشکوک و به فعالیت‌های اسرائیل نسبت داد.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

دروغ، افترا، و مدعیات دربارۀ «مبارزهٔ ضد امپریالیستی»

“ده مهر”، سایتی که با ادعای “هواداری از حزب تودۀ ایران” منتشر می‌شود، ۱۱ خرداد‌ماه ۱۴۰۱ مطلبی را با عنوان: “نگاهی به گفته‌های ٬سخنگوی٬ حزب تودۀ ایران” منتشر کرده است با ادعاهایی سراپا دروغ و افترا که ما در سطرهای زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ایران, ترکیه, روسیه, سیاسی, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, عراق, فرانسه, فلسطین, قبرس, کانادا, لیبی, مقاله, مکزیک, ناتو, یونان

وزیر خارجه عراق : به ایرانی‌ها گفتیم که به دخالت آن‌ها نیازی نداریم

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در یک گفت‌وگوی تلوزیونی گفت: «از این پس حرف‌های جدیدی برای ایران خواهیم داشت، صحبت‌هایی که تا پیش از این ازبغداد نشنیده بودند. به ایرانی‌ها گفتیم که ما به همکاری ایران نیاز داریم اما نه به دخالتشان.»

ادامه

اردن, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, عراق, عربستان سعودی, کویت