مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

نظامیان روسی وارد شهر عفرین در شمال سوریه شدند

نظامیان روسیه وارد شهر عفرین در شمال غرب استان حلب سوریه از مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق(کردها) شدند.

 
کاربران فضای مجازی دوشنبه شب با انتشار تصاویری از نیروها و خودروهای نظامی روسیه اعلام کردند که این نیروها وارد منطقه شده و بخشی از آن ها در روستای ‘کفرجنه’ میان شهرهای اعزاز و عفرین مستقر شده اند.

 
براساس گزارش برخی صفحات نزدیک به نیروهای کرد در شبکه های اجتماعی، تجهیزات نظامی و کامیون های ارتش روسیه روز دوشنبه با همراهی خودروهای یگان های مدافع خلق وارد این منطقه شدند.

 
برخی از منابع محلی نیز اعلام کرده اند که این نیروها برای کاستن از تنش ایجاد شده در مرزهای شمالی سوریه با ترکیه وارد این منطقه شده اند.

 
شهر عفرین در چند روز گذشته شاهد حمله توپخانه ای و موشکی ارتش ترکیه بود که مواضع و مقرهای یگان های کرد در این منطقه را هدف قرار داد.

 
این اقدام روسیه همزمان با اقدام مشابه نظامیان آمریکا در شمال استان الحسکه انجام شده است.

 
نظامیان آمریکا نیز در چند روز گذشته در شهرها و روستاهای مرزی سوریه در شمال استان الحسکه با ترکیه مستقر شدند.

 
ارتش ترکیه هفته گذشته مواضع یگان های کرد در شمال استان الحسکه را بمباران کرد که در این تجاوز شماری کشته و یا زخمی شدند و خسارت هایی به زیرساخت های شهری و روستایی این منطقه وارد شد.

ایرنا

ارتش سوریه در آستانه جدا‌سازی محله‌های قابون و تشرین دمشق است

ارتش سوریه تا جدا کردن محله های قابون و تشرین در شرق پایتخت کمتر از ۵۰۰ متر فاصله دارد.     منابع میدانی روز یکشنبه اعلام کردند که نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه در بخش میانی دو محله قابون و تشرین پیشروی مناسبی داشته اند.   ارتش و نیروهای مسلح سوریه در چند روز گذشته ... ارتش سوریه در آستانه جدا‌سازی محله‌های قابون و تشرین دمشق است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

واکنش روسیه به حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق

وزارت خارجه روسیه “اقدامات متجاوزانه” علیه سوریه را محکوم کرد و خواهان احترام به حاکمیت دمشق شد.   به نقل از شبکه خبری الجزیره، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی درباره حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق گفت: این حمله غیرقابل قبول و مغایر با اصول و عرف قوانین بین المللی است. ما ... واکنش روسیه به حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, روسیه

ارتش سوریه میدان گازی مهم «الشاعر» را از داعش پس گرفت

نیروهای دولتی سوریه میدان گازی «الشاعر» واقع در ریف حمص شرقی را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند.   به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در پی عملیات ارتش سوریه در این منطقه، شماری از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شدند.   این میدان گازی با توجه به عقب نشینی های اخیر ... ارتش سوریه میدان گازی مهم «الشاعر» را از داعش پس گرفت

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

اسد: ما در وضعیت جنگ با اسرائیل هستیم

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که در صدد مذاکره با روسیه برای دستیابی به جدیدترین سامانه‌های ضد موشکی جهت مقابله با تهدیدات احتمالی آمریکا و اسرائیل است. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلسور ونزوئلا درباره هدف سوریه از دستیابی به سامانه‌های ضد موشکی روسیه گفت: ما در وضعیت جنگ با اسرائیل هستیمما در ... اسد: ما در وضعیت جنگ با اسرائیل هستیم

ادامه

اسراییل, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه