مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

اسد: ما در وضعیت جنگ با اسرائیل هستیم

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که در صدد مذاکره با روسیه برای دستیابی به جدیدترین سامانه‌های ضد موشکی جهت مقابله با تهدیدات احتمالی آمریکا و اسرائیل است.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلسور ونزوئلا درباره هدف سوریه از دستیابی به سامانه‌های ضد موشکی روسیه گفت: ما در وضعیت جنگ با اسرائیل هستیمما در وضعیت جنگ با اسرائیل هستیم و طبیعی است که چنین سامانه‌هایی داشته باشیم.

 

وی افزود: طبیعی است که اکنون با روس‌ها برای تقویت این سامانه‌ها چه جهت مقابله با تهدیدات هوایی اسرائیل و چه جهت مقابله با تهدیدات احتمالی موشک‌های آمریکایی مذاکره کنیم. بعد از تجاوز اخیر آمریکا به فرودگاه الشعیرات در استان حمص اکنون این احتمال وارد است.

 

اظهارات بشار اسد چند ساعت بعد از آن ایراد شد که دمشق، اسرائیل را به بمباران یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق متهم کرد.

 

بشار اسد درباره بازسازی سوریه گفت: هر کشوری که علیه مردم سوریه باشد و در تخریب و نابودی کشور ما دست داشته باشد هرگز در بازسازی سوریه سهیم نخواهد شد. این یک مسئله قطعی است.

 

وی گفت: هدف از ادعاهای آمریکا و غرب درباره سلاح شیمیایی حمایت از تروریست‌ها در سوریه است. از ویژگی‌های سیاستمداران آمریکایی این است که هر روز دروغ می‌گویند و حقیقت را بازگو نمی‌کنند. داستان‌های غربی‌ها همواره پر از دروغ بوده است.

 

بشار اسد تأکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش بارها تلاش کردند تا از شورای امنیت برای مشروع کردن نقش تروریست‌ها در سوریه و نقششان در مداخله غیرقانونی در کشور ما استفاده کنند.

 

وی گفت: حل بحران سوریه باید از طریق توقف حمایت از تروریست‌ها از خارج صورت بگیرد. ما از طریق آشتی‌های ملی برای حل بحران و بازگشت امنیت به کشور تلاش می‌کنیم.

ایسنا

ارتش سوریه میدان گازی مهم «الشاعر» را از داعش پس گرفت

نیروهای دولتی سوریه میدان گازی «الشاعر» واقع در ریف حمص شرقی را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند.   به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در پی عملیات ارتش سوریه در این منطقه، شماری از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شدند.   این میدان گازی با توجه به عقب نشینی های اخیر ... ارتش سوریه میدان گازی مهم «الشاعر» را از داعش پس گرفت

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

دمشق: فرانسه در جنایت خان شیخون دست دارد

وزارت خارجه سوریه ادعاهای وزیر خارجه فرانسه در خصوص حمله خان شیخون را کذب خواند.   به گزارش سایت خبری روسیه الیوم، وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد که دمشق اقدامات گمراه کننده و دروغین و ادعاهای کذب مطرح شده از سوی ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه را محکوم می کند.   ... دمشق: فرانسه در جنایت خان شیخون دست دارد

ادامه

جهان, خبر, سوریه, فرانسه

ارتش سوریه باپشتیبانی روسیه درمنطقه حما ۷۰۰۰ تروریست را کشت

سپهبد سرگئی رودسکوی رئیس اداره مرکزی عملیات ستاد کل ارتش روسیه شمار تروریست کشته شده در همکاری مشترک نیروی هوافضای این کشور و ارتش سوریه در منطقه حما را هفت هزار نفر اعلام کرد.   رودسکوی روز چهارشنبه در کنفرانس بین المللی امنیت در مسکو بدون اشاره به بازه زمانی این عملیات، گفت: از ۱۰ ... ارتش سوریه باپشتیبانی روسیه درمنطقه حما ۷۰۰۰ تروریست را کشت

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

نیرو‌های مردمی عراق شهر باستانی «هترا» را آزاد کردند

به گزارش  آسوشیتد‌پرس، بسیج مردمی عراق امروز-چهارشنبه- از آزادسازی شهر باستانی ۲ هزار ساله «هترا» واقع شده در نزدیکی موصل، خبر داد. «کریم النوری» سخنگوی بسیج مردمی عراق گفت شهر هترا که در فهرست میراث‌ فرهنگی یونسکو قرار دارد، توسط این نیرو‌ها آزاد شد.   شهری باستانی است که در استان نینوا، عراق قرار دارد. ... نیرو‌های مردمی عراق شهر باستانی «هترا» را آزاد کردند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق