مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

نظارت پهپادها: ۸۰۷۹ نفر از شرق حلب طی ساعات گذشته خارج شدند

مرکز روسی ویژه تلاش های آشتی در سوریه از خروج بیش از هشت هزار نفر از شرق حلب طی ساعات گذشته خبر داد.

 
به گزارش مهر به نقل از پایگاه العهد، ۸۰۷۹ نفر از افراد مسلح به همراه خانواده هایشان از صلاح الدین، الانصاری، المشهد و الزبدیه در شهر حلب از طریق گذرگاه راموسه با نظارت هلال احمر سوریه و کمیته بین المللی صلیب سرخ خارج شده اند و روند خروج ادامه دارد.

 

مرکز روسی حمیمیم ویژه تلاش های آشتی در سوریه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۴۶۲ نفر که در میان آنها بیش از سه هزار فرد مسلح و ۳۰۱ مجروح وجود داشتند از شرق حلب خارج شده اند.

 

در بیانیه این مرکز آماده است: افسران روس و کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ بر روند خروج نظارت می کنند و آن در قالب ۹ کاروان متشکل از اتوبوس و آمبولانس است.

 

حمیمیم گزارش داد: کاروان های در گذرگاه ویژه از محله صلاح الدین به شرق حلب تا محله الراشدین ۴ در غرب شهر حرکت می کنند و از آنجا افراد مسلح به همراه خانواده هایشان به سوی ادلب می روند.

 

مرکز روسی ویژه تلاش های آشتی در سوریه اعلام کرد: مراکز ایست بازرسی برای تامین امنیت روند خروج کاروان ها ایجاد شده است.

 

این مرکز بیان کرد: عملیات اعزام اتوبوس ها به شرق حلب و سوار شدن افراد مسلح و خروج آنها به طور شبانه روزی با استفاده از پهپاد و دوربین هایی که از طریق شبکه اینترنت، روند را به طور مستقیم پوشش می دهند، کنترل می شود.

 

حمیمیم گزارش داد: عملیات خروج افراد مسلح و خانواده های آنها با نظارت افسران روس در صبح جمعه ۱۶ دسامبر ادامه می یابد.

روند خروج از شرق حلب متوقف شد

منابع آگاه از توقف روند خروج افراد مسلح از شرق حلب و حملات گروههای مسلح به گذرگاه الراموسه خبر دادند.   به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار اعلام کرد: ارتش سوریه روند خروج گروههای مسلح از شرق حلب را به سبب ایجاد اخلال از سوی آنها در توافق مربوط به خروج متوقف کرده است.   ... روند خروج از شرق حلب متوقف شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

قدم بعدی برای سوریه برقراری آتش‌بس سراسری است

رییس‌جمهوری روسیه گفت قدم بعدی در پایان دادن به درگیری‌های سوریه برقراری آتش‌بس سراسری در این کشور است.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه امروز-جمعه- گفت قدم بعدی برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه، جلب توافق طرف‌های درگیر در این کشور برای برقراری آتش‌بس سراسری است.   پوتین که برای رایزنی در ... قدم بعدی برای سوریه برقراری آتش‌بس سراسری است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

ارتش عراق: نیمی از استان نینوا آزاد شده است

فرماندهی عملیات نینوا اعلام کرد که نیروهای عراقی نیمی از این استان و بخش‌های زیادی از مرکز آن شهر موصل، را از دست داعش آزاد کرده‌اند.     به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی استان نینوا گفت: نیمی از استان نینوا تحت سیطره نیروهای عراقی است. یگان‌های ... ارتش عراق: نیمی از استان نینوا آزاد شده است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

خروج اولین گروه از افراد مسلح از شرق حلب

منابع روسی از خروج اولین گروه از افراد مسلح از شرق حلب و مسافتی که اتوبوس های حامل این افراد طی می کنند، خبر دادند.   به گزارش مهر به نقل از المنار، خودروهای حامل گروههای مسلح در حال خروج از بخش شرقی حلب هستند.   مرکز حمیمیم ویژه تلاش های آشتی در سوریه اعلام ... خروج اولین گروه از افراد مسلح از شرق حلب

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه