شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

مرکز کنترل وپیشگیری بیماری‌های آمریکا؛ کرونا قبل از چین در آمریکا وجود داشته است

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا با بررسی چند نمونه خون اهدا شده، شواهدی را از وجود ویروس کرونا در آمریکا پیش از شناسایی رسمی آن در چین یافته است.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طبق تحقیق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، در اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹، یعنی پیش از زمانی که ویروس کرونای جدید رسماً در چین یا حتی در خود آمریکا شناسایی شود این ویروس در ایالات متحده وجود داشته است.

 

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، بر اساس این تحقیق که روز دوشنبه این هفته منتشر شد، شواهدی از وجود ویروس کرونا در ۱۰۶ نمونه خون اهدا شده از ۷ هزار و ۳۸۹ نمونه در ۹ ایالت این کشور طی همین بازه زمانی یافت شده است.

 

خون‌های اهدا شده بین تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ توسط جمعیت هلال احمر این ایالت‌ها جمع‌آوری شده بودند.

 

بر اساس یافته‌های این تحقیق، آنتی‌بادی یا پادتن‌هایی در ۳۹ نمونه خون گرفته شده در ایالت‌های واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا طی بازه زمانی سیزدهم تا شانزدهم دسامبر وجود داشته‌اند.

 

سپس در تاریخ سی‌ام دسامبر تا هفدهم ژانویه، پادتن‌هایی هم در ۶۷ نمونه خون دیگر در ایالت‌های کنکتیکوت، آیوا، ماساچوست، میشیگان، رود آیلند و ویسکانسین یافت شد.

 

محققان این نهاد آمریکایی گفته‌اند که این پادتن‌ها مختص کووید-۱۹ بوده‌اند و مربوط به سایر انواع ویروس کرونا نمی‌شدند. پادتن‌های اختصاصی کووید-۱۹ در ۸۹ مورد از ۹۰ نمونه مورد آزمایش مشاهده شد.

 

این تحقیق در حالی منتشر شده که برخی گزارش‌های اولیه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا حاکی از آن بوده که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاریخ نوزدهم ژانویه در فردی ثبت شده که به تازگی از چین وارد آمریکا شده بود.

پروژه ساخت طولانی‌ترین تونل مارپیچ بزرگراهی جهان در چین

روزنامه «پیپل دیلی» در گزارشی نوشت ساخت طولانی‌ترین تونل مارپیچ بزرگراهی جهان در کوه «جیاودینگ» واقع در استان « هه نن» در مرکز چین با کمک سیستم‌های فناوری پیشرفته در دست اجراست و شرکت «جاده و پل» زیر مجموعه شرکت مهندسی ساخت و ساز دولتی چین (CSCEC) مسئولیت اجرای این پروژه را بر عهده دارد.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

جهش در ویروس نه بر واکسن تاثیرگذار است و نه بر شدت بیماری/ کاهش شیوع کرونا در چین به دلیل واکسن است

یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با اشاره به اینکه «خوشبختانه تحریم‌ها در تامین واکسن کرونا برای کشور تاثیر گذار نیست»، گفت: اگر واکسنی توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شود، توسط اتحاد کواکس به ۲۰ درصد از جمعیت کشورهای عضو که ایران هم جزء این کشورها است،ارسال خواهد شد.

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, دانش, نیوزلند