مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مخالفان سوریه عملا دمشق را از دست دادند!

با خروج صدها فرد مسلح و غیرنظامی از محله برزه در شمال شرق دمشق، مخالفان سوری عملا پایتخت را از دست داده و دیگر گزینه‌ای جز حل و فصل با رفتن به ادلب را پیش رو ندارند.

 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، سری نخست ساکنان محله برزه در شمال شرق دمشق روز دوشنبه بعد از توافق میان مخالفان و ارتش سوریه، به شهرک قلعه المضیق در مناطق تحت سیطره مخالفان در حومه حماه رسیدند.

 

روز دوشنبه ۵۶۸ فرد مسلح از محله برزه دمشق خارج شدند. به همراه آنها ۱۰۲۲ تن از اعضای خانواده‌هایشان نیز بودند. خروج این افراد که تحت نظارت روسیه انجام شد در راستای توافق صورت گرفته میان مخالفان و دمشق برای خروج افراد مسلح و خانواده‌هایشان از محله برزه در شمال شرق دمشق است.

 

این توافق بعد از آن صورت گرفت که ارتش سوریه محله برزه را از محله‌های القابون و تشرین جدا کرد. عملیات خروج تا پنج روز ادامه دارد و کسانی که می‌خواهند در این محله بمانند به اوضاعشان رسیدگی خواهد شد.

 

با خروج افراد مسلح از محله برزه، مخالفان سوری عملا دمشق را از دست داده و دیگر هیچ گزینه‌ای جز حل و فصل یا رفتن به ادلب را پیش رو ندارند. مناطق زیادی در سوریه به ویژه در اطراف دمشق شاهد توافق‌های میان دولت و مخالفان برای خروج افراد مسلح از این مناطق بوده است.از جمله این مناطق مضایا، الزبدانی، داریا و معضمیه الشام هستند.

 

از سوی دیگر استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که یک کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی ششم مه به منطقه وادی بردی در حومه دمشق رسید.

 

این کمک‌ها شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی، لوازم بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی است.

ایسنا

مقام نظامی عراقی: فقط ۶ درصد عراق در اشغال داعش است

به گزارش النهرین، یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: داعش فقط ۶ درصد از مساحت عراق را در اشغال خود دارد در حالی که در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۰ درصد از مساحت کشور در اشغال داعش بود.   از سوی دیگر نبرد سنگین میان نیروهای عراقی و داعش در غرب موصل ... مقام نظامی عراقی: فقط ۶ درصد عراق در اشغال داعش است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

پاکسازی بدون درگیری «برزه» / تروریست‌های «القابون» آماده تسلیم

منابع سوری از آغاز مرحله نخست طرح اخراج تروریست‌ها از شهر «برزه» در جنوب دمشق و توقف عملیات ارتش در محله القابون در پی اعلام آمادگی گروه‌های مسلح برای خروج از این محله خبر دادند.   مرحله نخست اخراج افراد مسلح از شهر «برزه» در جنوب پایتخت به‌همراه اطرافیانشان آغاز شد به‌طوری که ۶۰ دستگاه ... پاکسازی بدون درگیری «برزه» / تروریست‌های «القابون» آماده تسلیم

ادامه

جهان, خبر, سوریه

اجرایی‌شدن توافقنامه مناطق کاهش تنش و نقشه این مناطق درسوریه

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یادداشت تفاهم یا سند ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه نیمه‌های شب گذشته (ششم ماه مه) اجرایی شد.   این وزارتخانه افزود، جنگنده‌های روسی از ابتدای ماه مه در مناطق مشخص شده به پرواز در نیامده‌اند.   وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، کار ... اجرایی‌شدن توافقنامه مناطق کاهش تنش و نقشه این مناطق درسوریه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

تصمیم آتی درباره مناطق امن در سوریه به ابتکار آمریکا بستگی دارد

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: در ابتدای سال جاری میلادی آمریکا پیشنهاداتی را درباره ایجاد مناطق امن در سوریه و کاهش سطح خشونت ها در این کشور ارائه کرده بود و اکنون با توجه به توافق انجام شده در آستانه برای ایجاد مناطق کاهش تنش (مناطق امن) تصمیمات آتی درباره ... تصمیم آتی درباره مناطق امن در سوریه به ابتکار آمریکا بستگی دارد

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه