بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

فروش ده‌ها میلیارد دلار سلاح به‌عربستان برنامه ترامپ درسفر به‌ریاض

خبرگزاری رویترز از تلاش آمریکا برای فروش میلیاردی سلاح‌هایی نظیر جنگنده “اف ۱۵” و سامانه‌های فرماندهی و کنترل نبردها به عربستان گزارش داده است. این تلاش‌ها در آستانه سفر دونالد ترامپ به عربستان صورت می‌گیرد.

 
این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه می‌نویسد، برنامه‌های شرکت لاکهید مارتین که شامل سامانه دفاع موشکی تاد می‌شود از جمله موارد مذاکرات بین دو کشور است. ارزش سامانه تاد مانند آن چه که در کره جنوبی مستقر شد حدود یک میلیارد دلار است.

 
بر پایه این گزارش، مذاکراتی نیز برای فروش سامانه نرم‌افزار C2BMC برای فرماندهی و کنترل نبردها و ارتباطات و همچنین بسته‌ای با قابلیت‌های ماهواره‌ای که هر دو تولید شرکت لاکهید است در جریان است.

 
همین منابع به رویترز گفته‌اند، فروش خودروهای زرهی برادلی و تانک “ام ۱۰۹” به عربستان نیز از جمله موارد مورد مذاکره با آمریکاست.

 
منابعی که اطلاعات در اختیار رویترز گذاشته‌اند حاضر به افشای نام خود نشدند، زیرا مجاز به صحبت در مورد مذاکراتی نیستند که برخی از آن‌ها در گذشته اعلام شدند یا از سال‌ها پیش مورد بحث قرار دارند.

 
از جمله این قراردادها توافق بر سر فروش چهار فروند کشتی جنگی چندمنظوره همراه با خدمات و قطعات یدکی به ارزش ۱۱ و نیم میلیارد دلار است که در سال ۲۰۱۵ به تأیید وزارت خارجه آمریکا رسید. بعد از این توافق مذاکراتی برای افزایش قابلیت‌ها، ساخت و طراحی کشتی‌‌های جنگی صورت گرفت اما هرگز وارد مرحله نهایی نشد.

 
این منابع در ادامه گفتند، قدم بعدی درمورد این کشتی‌ها، احتمالا امضای توافق میان دو کشور خواهد بود.

 
نیروی دریایی آمریکا مجهز به کشتی رزمی لیتورا‌ل، ساخت شرکت کشتی‌سازی اوستال استرالیا و شرکت لاکهید مارتین است. در صورتی که معامله بین دو کشور تکمیل شود این اولین فروش کشتی‌های جدید آمریکا به قدرت‌های خارجی در دهه‌های اخیر خواهد بود.

 
بر پایه این گزارش، هر گونه فروش عمده سلاح به خارج از کشور باید توسط کنگره نظارت و بررسی شود. قانونگذاران آمریکایی باید این شرط قانونی را مد نظر قرار بدهند که برتری نظامی اسرائیل بر همسایگان خود حفظ شود.

 
منابع یادشده گفته‌اند، این قرارداد شامل مهماتی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار شامل گلوله‌های ضد زره و بمب‌های “پیو‌وی” یا بمب‌های هدایت‌شونده لیزری ساخت شرکت ریتون می‌شود.

 
یک مقام دولت آمریکا گفته است که قرارداد فروش شرکت ریتون باید مورد بازبینی نهادهای امنیتی آمریکا قرار بگیرد.

 
یک نماینده شرکت لاکهید گفت، چنین قراردادهایی تصمیم ‌میان دولت‌هاست و بهتر است که دولت آمریکا خود در این مورد توضیح دهد.

 
رویترز می‌نویسد، نماینده سفارت عربستان در واشنگتن از دادن پاسخ در این زمینه خودداری کرد.

 
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز از هر گونه واکنشی امتناع ورزید. مقام‌های کاخ سفید و دولت آمریکا می‌گویند، سیاست آمریکا عدم اظهار نظر در مورد قراردادها تا زمانی است که آن‌ها رسما تسلیم کنگره شوند.

 
دولت اوباما نیز قراردادهای فروش بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی عرضه کرد که بیشتر آن‌ها رأی مثبت کنگره را دریافت کرده و به موافقت‌نامه تبدیل شدند. اما برخی نیز اصلاح یا لغو شدند.

 
واشنگتن همچنین به نیروهای امنیتی عربستان خدمات آموزشی و نگهداری از سلاح ارائه می‌کند.

 

 

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به گفت‌وگوهای عربستان و آمریکا می‌نویسد، واشنگتن در تلاش برای بستن قراردادهای فروش میلیاردها دلار تسلیحات به عربستان سعودی در ماه جاری (مه) است.

 
رویترز می‌نویسد، عربستان سعودی اولین هدف سفر بین‌المللی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است که نشان از قصد ترامپ برای تقویت روابط با این هم‌‌پیمان اصلی منطقه‌ای دارد.

 
ایالات متحده آمریکا تأمین‌کننده اصلی اکثر نیازهای نظامی سعودی است و در سال‌های گذشته از جنگنده‌های “اف ـ ۱۵” گرفته تا سامانه‌های فرماندهی و کنترل به ارزش ده‌ها میلیارد دلار را به ریاض فروخته است.

 

 

قرار است ترامپ اواخر ماه جاری میلادی به ریاض سفر کند

هزاران نظامی پاکستان در مرزهای عربستان مستقر می‌شوند

به گزارش وال‌استریت ژورنال، یکی از مسئولان ارشد پاکستان اعلام کرد، دولت اسلام‌آباد با اعزام ۵ هزار نظامی خود به مرزهای عربستان سعودی با یمن موافقت کرده است.   طبق این گزارش، هدف دولت پاکستان از اعزام پنج هزار نظامی خود به عربستان حفاظت از این کشور در برابر حملات نیروهای وابسته به «انصارالله» یمن ... هزاران نظامی پاکستان در مرزهای عربستان مستقر می‌شوند

ادامه

پاکستان, جهان, خبر, عربستان سعودی

تجمع اعتراض‌آمیز زنان یمنی علیه ادامه جنایات عربستان دراین کشور

به گزارش پایگاه خبری یمنی المسیره، زنان شهرستان «جبله» در استان «اب» با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز جنایت های عربستان در کشورشان را محکوم کردند.   شرکت کنندگان در این تجمع اعلام کردند با وجود گذشت دو سال کامل از جنایت های وحشیانه عربستان علیه مردم یمن و تخریب زیرساخت های کشور، همچنان در برابر ... تجمع اعتراض‌آمیز زنان یمنی علیه ادامه جنایات عربستان دراین کشور

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, یمن

هلاکت بیش از ۱۰۰ نظامی سعودی به دست نیروهای یمنی

به گزارش المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که طی سه روز گذشته بیش از ۱۰۰ نظامی سعودی در درگیری‌‌ با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مرزی به هلاکت رسیده و ۲۰ خودروی نظامی آن‌ها منهدم شده است.   این در حالی است که درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی ... هلاکت بیش از ۱۰۰ نظامی سعودی به دست نیروهای یمنی

ادامه

جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

سازمان ملل: ۱۴۰۰ کودک تاکنون در جنگ یمن کشته شده‌اند

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه اعلام کرد ۱۴۰۰ کودک یمنی طی دو سال جنگ در این کشور کشته شده‌اند و ۱۹ میلیون یمنی نیز نیازمند کمک‌ هستند.   به گزارش النشره، استفن اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هزاران غیرنظامی یمنی در جریان درگیری‌ها ... سازمان ملل: ۱۴۰۰ کودک تاکنون در جنگ یمن کشته شده‌اند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن