رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

مادورو: کوبا و ونزوئلا هرگز تسلیم آمریکا نخواهند شد

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره حوادث اخیر در کوبا و ونزوئلا، بر ایستادگی دو ملت مقابل دولت آمریکا تاکید کرد.

 

به گزارش فارس، به نقل از  خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در سخنان هفتگی خود به اثرات تحریم‌های اقتصادی علیه کوبا و ونزوئلا و شرایط داخلی این دو کشوربه ویژه اغتشاشات در کوبا اشاره کرد.

 

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن تشابه بین اغتشاشات کوبا با اعمال خشونت سیاسی اخیر در ونزوئلا، گفت: «مردم کوبا تحت شکنجه اجتماعی و اقتصادی (آمریکا) قرار گرفته‌اند.»

 

مادورو همچنین در مصاحبه خود با شبکه خبری «تله سور» بر حمایت جامعه جهانی از حاکمیت کوبا تاکید کرد و گفت: «کوبا در سطح جهانی مورد حمایت قرار دارد.»

 

مادورو با اشاره بر تعهد ونزوئلا در تقویت روابط دو جانبه با کوبا از نظر بهداشتی و غذایی گفت: «مردم کوبا قدرت و روحیه رهایی از هرگونه تجاوزگری را دارند.»

 

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ریختن هیزم به آتش نا‌آرامی‌ها و مداخله در امور داخلی کوبا، هزاران کوبایی چندی قبل در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی‌کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

 

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

 

در ونزوئلا نیز رئیس جمهور این کشور روز شنبه دستورات دقیقی را به ارتش جهت حفظ هوشیاری و آماده باش جهت واکنش محکم به هرگونه اقدام تجاوزکارانه صادر کرد. مادورو به صراحت به ارتش ونزوئلا دستور داده به هرگونه تجاوز آتی ایالات متحده با قدرت پاسخ دهند.

 

وزارت دفاع ونزوئلا جمعه گذشته اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی حریم هوایی ونزوئلا را نقض کرده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع ونزوئلا، هواپیمای ترابری سنگین «سی-گلوب مستر» عصر پنجشنبه گذشته از مرز ونزوئلا با کلمبیا وارد حریم هوایی این کشور شده و برای سه دقیقه بر فراز استان غربی «زولیا» پرواز کرد.

 

آمریکا از زمان دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق تاکنون، در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخته و ضمن توقیف دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا و اعمال انواع تحریم‌ها، به انواع تحریم‌ها، فشارهای سیاسی و تهدید نظامی علیه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور ادامه داده است.

رئیس جمهوری مکزیک: کوبا مظهر مقاومت، و باید “منطقه میراث جهانی” اعلام شود

رئیس جمهوری مکزیک با اعلام اینکه کوبا مظهر مقاومت است، پیشنهاد کرد که کل این کشور باید به عنوان یک میراث جهانی اعلام شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, کوبا, مکزیک, همبستگی

کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که صدای رزمندۀ ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور در پنج قارهٔ جهان است، همبستگی بین‌المللی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند. ما تحریک‌‌های اخیر را که از سوی عناصر ضد انقلابی در کوبا سازمان‌دهی و از سوی ایالات متحد آمریکا با هدف‌هایی در مسیر بی‌ثبات‌ کردن کوبا تأمین ... کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کوبا, همبستگی

رویترز: شرکت تحریم شده چینی به ایران و ونزوئلا برای صادرات نفت کمک می‌کند

شرکت کنکورد پترولیوم چین که به خاطر مداخله عامدانه در انتقال نفت از ایران، توسط آمریکا تحریم شده هنوز هم یک عامل کلیدی در انتقال نفت به خارج از ونزوئلا و ایران است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, ونزوئلا