مادورو پیشنهاد تشکیل محور هم‌پیمانان روسیه و چین در آمریکای لاتین را مطرح کرد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به مجمع ملی ونزوئلا پیشنهاد تشکیل محور سیاسی را داد که هم‌پیمانان آن یعنی روسیه و چین را در آمریکای لاتین جمع کند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از راشا تودی، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در تماس تلفنی با لوئیس ایناسیو دا سیلوا، همتای برزیل خود، نیز گوستاوو پترو، همتای کلمبیایی و نیز آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین این موضوع را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: دوره جدیدی در راه است و  مرحله ویژه وحدت تلاش‌ها و مسیرهای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب برای نزدیک شدن به تشکیل بلوکی قوی جهت جمع کردن قدرت‌های سیاسی و اقتصادی وجود دارد که با جهان وارد مذاکره خواهد شد.

مادورو تاکید کرد: چنین بلوک سیاسی می‌تواند «خطی جدید برای قدرتمندی» با همکاری روسیه و چین باشد.

‌وی افزود: این جمع در اهدافی که برادر بزرگتر (شی جین‌پینگ) رئیس‌جمهوری چین از آنها صحبت می‌کند که گفت: انسانیت مسیر مشترکی ایجاد می‌کند یا آنچه برادر بزرگتر ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) درباره ساخت جهانی چند قطبی و محوری صحبت می‌کند، مشترک خواهد بود.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا