پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

فعالیت‌های لوله‌گذاری پروژه نورد استریم ۲ به‌رغم تحریم‌های امریکا ‌ادامه می‌یابد

کشتی لوله‌گذار روسیه در نزدیکی سایت اجرای پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ در دریای سیاه توقف کرد.

 

دیدبان روسیه: به گزارش رویترز، داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی‌های رفنیتیو ایکون نشان می‌دهد شناور لوله‌گذاری «آکادمیک چرسکی «روسیه روز شنبه (۱۵ آذرماه) در نزدیکی محل ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ در دریای بالتیک توقف کرد.

 

کنسرسیوم تحت هدایت شرکت گازپروم روسیه که ساخت این خط لوله هزار و ۲۳۰ کیلومتری را به‌عهده دارد، ماه گذشته اعلام کرده بود پس از تعلیق یک سال پیش عملیات در پی تحریم شرکت‌های درگیر در ساخت‌وساز این پروژه توسط ایالات متحده، فعالیت این پروژه را ازسر می‌گیرد.

 

سفیر ایالات متحده آمریکا در برلین از دولت آلمان و اتحادیه اروپا خواست فعالیت ساخت‌وساز این خط لوله را برای ارسال سیگنالی به مسکو متوقف کنند.

 

واشنگتن معتقد است این خط لوله که به نقطه اشتعال روابط روسیه و غرب تبدیل شده و این روابط را در پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد قرار داده است، امنیت انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد.

 

رابین کوینویل، سفیر ایالات متحده در برلین، در مصاحبه با روزنامه هندلزبلات آلمان گفت: این خط لوله فقط یک پروژه اقتصادی نیست، بلکه ابزار سیاسی کرملین برای دور زدن اوکراین و تقسیم اروپاست.

 

توقف کشتی لوله‌گذار در شمال لهستان و آلمان

 

داده‌های ایکون نشان داد کشتی لوله‌گذاری روسیه در شمال لهستان و آلمان توقف کرده است. شرکت آلسیز سوئیسی – هلندی دسامبر گذشته به دنبال تهدید تحریم‌های واشنگتن، لوله‌گذاری را به حالت تعلیق درآورد.

 

یک مقام دریایی در شهر استرالسوند آلمان به شرکت‌های حمل‌ونقل اعلام کرد که از پنجم تا ۳۱ دسامبر در منطقه‌ای از دریای بالتیک که پروژه نورد استریم ۲ از آنجا عبور می‌کند، فعالیت‌های لوله‌گذاری انجام می‌شود.

 

این مقام گفت که زمان پایان کار یا نحوه قرار دادن دیگر بخش‌های باقیمانده این خط لوله مشخص نشده است و افزود: در آینده نام کشتی لوله‌گذار را عنوان می‌کند.

 

وی روز جمعه (۱۴ آذرماه) از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

 

بیش از ۹۰ درصد پروژه ۱۱ میلیارد دلاری نورد استریم ۲، با هدایت شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه و با هدف دو برابر کردن ظرفیت خط لوله نورد استریم، تکمیل شده است.

 

این در حالی است که لایحه سالانه سیاست دفاعی ایالات متحده که اواخر روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) توسط قانونگذاران اعلام شد، حاوی تحریم‌هایی است که به گفته طرفداران آن، پروژه نورد استریم ۲ را متوقف می‌کند.

ناوگروه تهاجمی انگلیس عازم پاسیفیک غربی می‌شود

انگلیس که در سودای افزایش نفوذ جهانی در دوره پسابرگزیت است؛ در هماهنگی با آمریکا برای به چالش کشیدن قدرت پکن، اوایل سال میلادی آتی، یک ناوگروه تهاجمی به پاسیفیک غربی اعزام می‌کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا, ناتو

چرایی تشدید مخالفت آمریکا با حضور چین در آسیای مرکزی

«سرگئی کوژمیاکین» تحلیلگر سیاسی روس در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی دلایل افزایش مخالفت‌های آمریکا با حضور چین در آسیای مرکزی پرداخته است.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, امریکا, تاجیکستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, سیاسی, قرقیزستان, قزاقستان