الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

فراخوان فتح برای بسیج عمومی/ زخمی‌شدن ۳۰۰ فلسطینی در درگیری با اسرائیلی‌ها در کرانه باختری

جنبش فلسطینی “فتح” از آماده باش و بسیج عمومی برای مقابله با شهرک‌نشینان و نیروهای اسرائیلی در نابلس خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، ‏محمود العالول ابوجهاد، معاون رهبر جنبش فتح اعلام کرد: ما با اشغالگران و شهرک‌نشینان با تمام قدرت مقابله خواهیم کرد و تمام جوانان از هر مکانی برای مقابله با اشغالگران در روستای برقه در نابلس قیام کرده و و هیچ گزینه‌ای جز مقاومت نداریم.

 

محمد حمدان، دبیر فتح در نابلس نیز گفت: روستای برقه برای مقاومت در برابر اشغالگران و شهرک‌نشینان در مسیر جبل صبیح پیش می‌رود. هزاران شهروند از مناطق مختلف برای مقابله با راهپیمایی شهرک‌نشینان به برقه آمدند.

 

وی گفت: فتح برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان که خطر واقعی علیه شهروندان و املاکشان است آماده باش اعلام کرد.

 

در این راستا هلال احمر فلسطین اعلام کرد که طی درگیری‌ها میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها در روستاهای برقه و بزاریا در شمال کرانه باختری بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند.

 

احمد جبریل، مدیر حالت فوق العاده در هلال احمر فلسطین در استان نابلس گفت: طی درگیری‌های شهرک برقه در شمال غرب نابلس ۲۴۷ تن زخمی شدند. به ۱۰ تن از آن‌ها تیراندازی شده و ۴۸ تن با گلوله پلاستیکی زخمی شده بودند. همچنین ۱۸۵ تن با گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

 

تلویزیون رسمی فلسطین نیز اعلام کرد که دو تن از خبرنگارانش طی پوشش دهی درگیری‌ها در شهرک برقه زخمی شدند. همچنین ۵۴ تن در روستای بزاریا یا در شمال غرب نابلس زخمی شدند.

 

امروز یکشنبه، فعالیت مدارس در شهرک برقه به حالت تعلیق درآمد. شامگاه شنبه درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای ارتش اسرائیل در روستای برقه رخ داد.

 

مرکز مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) شامگاه شنبه اعلام کرد که اسرائیل به صورت رسمی راهپیمایی شهرک‌نشینیان را لغو کرده است.

 

هفته اخیر شاهد تجاوزات شهرک‌نشینان به تعدادی از روستاهای فلسطینی در استان نابلس بود.

گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل باید پاسخگوی اشغالگری‌هایش باشد

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین تاکید کرد که «اسرائیل باید به علت سال‌ها اشغال فلسطین به جامعه جهانی پاسخگو باشد.»

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

فائو: جهان عرب شاهد افزایش ۹۱درصدی گرسنگی از سال ۲۰۰۰ بوده است

گزارش منتشر شده توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد نشان می‌دهد کشور‌های درگیر جنگ در جهان عرب از ناامنی شدید غذایی رنج می‌برند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سودان, سوریه, سومالی, شمال افریقا, عراق, فقر, فلسطین, گزارش, لیبی, یمن

تصویب قطعنامه‌ای علیه اشغالگری اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی قطعنامه ای را با عنوان حاکمیت فلسطینیان و ساکنان عرب جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود در سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل به تصویب رساند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کانادا

برگزاری همایش نوبتی حزب‌های کمونیست و کارگری جهان

همان‌گونه که در گزارش نشست کارگروه سازمان‌دهی و رسیدگی به پیشرفت امور «همایش بین‌المللی حزب‌های کمونیست و کارگری» در آبان ماه اشاره شده بود، این همایش در روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذر ۱۴۰۰ (۱۰ تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱) به‌دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کرونا به صورت آنلاین، با شرکت هیئت‌های نمایندگی ۷۳ حزب برگزار شد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, ژاپن, سوسیالیسم, شرق اروپا, فلسطین, کارگری, کمونیسم, کوبا, گزارش, نئولیبرالیسم, همبستگی, هندوستان, یونان