هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل باید پاسخگوی اشغالگری‌هایش باشد

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین تاکید کرد که «اسرائیل باید به علت سال‌ها اشغال فلسطین به جامعه جهانی پاسخگو باشد.»

 

به گزارش روز جمعه ایرنا از آناتولی، «مایکل لینک»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست که «اسرائیل را به‌ دلیل ۵۴ سال اشغال کشور فلسطین پاسخگو کنند.»

 

وی در این بیانیه نوشته است که در پنجمین سالروز تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت، جامعه جهانی باید تعهدها و قوانین خود را جدی بگیرد.

 

لینک تاکید کرد که بدون دخالت قاطع بین‌المللی برای مقصر دانستن اسرائیل در این اشغال، هیچ امیدی وجود ندارد که فلسطینیان در آینده نزدیک بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند و درگیری‌ها پایان یابد.

 

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: اگر قطعنامه ۲۳۳۴ توسط جامعه جهانی اجرا می شد و اسرائیل به آن عمل می‌کرد، به احتمال زیاد در آستانه برقراری یک صلح عادلانه و پایدار بودیم.

 

مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین آبان گذشته نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که برای پایان ۵۴ سال اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل به یک رویکرد شجاعانه نیاز است.

 

وی افزود: رویکرد دیروز، تنها به بن بست‌های دیپلماتیک مکرر منجر شده و الگوهای نقض حقوق بشر و اشغال بی‌پایان تا حد زیادی بدون مانع ادامه یافته است. این در درجه اول یک شکست سیاسی بوده است.

 

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: شرایط زندگی فلسطینی‌ها، چه رسد به آینده سیاسی آن‌ها، ناامن‌تر شده است. سرپیچی اسرائیل (از قوانین و تعهدات بین‌المللی) تقریباً کنترل نشده ادامه دارد. روند صلح رو به مرگ است و صحبت جدی در مورد احیای آن وجود ندارد. ما شاهد شکل گیری یک کشور فلسطینی نیستیم، بلکه شاهد تقویت واقعیت یک کشور با حقوق نابرابر هستیم.

 

لینک از جامعه بین‌المللی و بازیگران اصلی آن خواست تا قوانین و قطعنامه‌های خود را در ارتباط با اشغالگری رژیم اسرائیل اجرا کنند.

 

اسرائیل بدون توجه به قوانین بین المللی و در سایه حمایت‌های آمریکا و غرب مشغول ساخت شهرک‌های اشغالی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

 

طبق گزارش‌ها، ۱۳ شهرک غیرقانونی یهودی در بیت‌المقدس شرقی و ۲۵۳ شهرک در کرانه باختری وجود دارد که بیش از ۶۶۰ هزار یهودی در آن ساکنند.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در خاک فلسطین چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اسرائیلی از آغاز سال ۲۰۲۱ دستکم تاکنون ۴۲۱ خانه فلسطینی ها را تخریب کرده‌اند.

 

براساس این گزارش این اقدام اسرائیل در واقع بیانگر رشد ۲۴ درصدی تخریب ساختمان‌های فلسطینی و ۵۰ درصد رشد آوارگی مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

فائو: جهان عرب شاهد افزایش ۹۱درصدی گرسنگی از سال ۲۰۰۰ بوده است

گزارش منتشر شده توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد نشان می‌دهد کشور‌های درگیر جنگ در جهان عرب از ناامنی شدید غذایی رنج می‌برند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سودان, سوریه, سومالی, شمال افریقا, عراق, فقر, فلسطین, گزارش, لیبی, یمن

تصویب قطعنامه‌ای علیه اشغالگری اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی قطعنامه ای را با عنوان حاکمیت فلسطینیان و ساکنان عرب جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود در سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل به تصویب رساند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کانادا

برگزاری همایش نوبتی حزب‌های کمونیست و کارگری جهان

همان‌گونه که در گزارش نشست کارگروه سازمان‌دهی و رسیدگی به پیشرفت امور «همایش بین‌المللی حزب‌های کمونیست و کارگری» در آبان ماه اشاره شده بود، این همایش در روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذر ۱۴۰۰ (۱۰ تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱) به‌دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کرونا به صورت آنلاین، با شرکت هیئت‌های نمایندگی ۷۳ حزب برگزار شد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, ژاپن, سوسیالیسم, شرق اروپا, فلسطین, کارگری, کمونیسم, کوبا, گزارش, نئولیبرالیسم, همبستگی, هندوستان, یونان

شی جین‌پینگ: تا زمانی که مساله فلسطین حل نشود، منطقه رنگ صلح واقعی را نمی‌بیند

رئیس جمهوری چین مساله فلسطین را مساله‌ای اساسی در خاورمیانه دانست و ضمن تاکید بر حمایت پکن از خواست فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل خود تاکید کرد: تا زمانی که مساله فلسطین حل نشود، منطقه هرگز از صلح واقعی برخوردار نخواهد شد.

ادامه

اسراییل, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین