هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

تصویب قطعنامه‌ای علیه اشغالگری اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی قطعنامه ای را با عنوان حاکمیت فلسطینیان و ساکنان عرب جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود در سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل به تصویب رساند.

 

 به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل در نشست امروز جمعه خود به وقت محلی با ۱۵۶ رای موافق در مقابل تنها ۷ رای مخالف اسرائیل، آمریکا، کانادا، جزایر مارشال، میکرونیزیا، پالائو و نائورو، قطعنامه‌ای را باعنوان حاکمیت فلسطینیان و ساکنان عرب جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود در سرزمین های تحت اشغال اسرائیل به تصویب رساند.

 

در این قطعنامه بر حق مسلم مردم فلسطین و نیز جمعیت عرب ساکن در جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی تاکید شده و از رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر خواسته شده بهره‌برداری نامشروع از این منابع را در سرزمین‌های اشغالی ازجمله بیت‌المقدس شرقی متوقف کند.

 

این قطعنامه همچنین از اسرائیل می‌خواهد که به تعهدات خود ذیل حقوق بین‌الملل ازجمله حقوق بشردوستانه‌ بین‌المللی عمل کرده و فورا و به طور کامل سیاست‌ها و اقداماتی را که باهدف تغییر وضعیت و ماهیت سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کرده، متوقف کند.

 

در بخش دیگری از این قطعنامه از اسرائیل خواسته شده همه‌ اقداماتی که به محیط زیست مناطق اشغالی آسیب وارد آورده و بهداشت و سلامت مردم تحت اشغال را تهدید می‌کند، ازجمله فعالیت‌های شهرک‌نشینان در این رابطه را تعلیق کند.

 

توقف تخریب زیرساخت‌های حیاتی ازجمله لوله‌کشی آب، شبکه‌های فاضلاب، خطوط برق، تخریب و مصادره‌ی خانه‌های فلسطینیان، زمین‌های کشاورزی و چاه‌های آب، از دیگر موارد خواسته شده از اسرائیل در این قطعنامه است.

 

این قطعنامه ماه گذشته توسط گروه ۷۷ بعلاوه‌ چین در کمیته‌  دوم مجمع عمومی ارائه و تصویب شده بود که امروز جمعه به وقت محلی، مجمع عمومی با رای اکثریت بر تصمیم کمیته‌ دوم صحه گذاشت و آن را تصویب نهایی کرد.

برگزاری همایش نوبتی حزب‌های کمونیست و کارگری جهان

همان‌گونه که در گزارش نشست کارگروه سازمان‌دهی و رسیدگی به پیشرفت امور «همایش بین‌المللی حزب‌های کمونیست و کارگری» در آبان ماه اشاره شده بود، این همایش در روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذر ۱۴۰۰ (۱۰ تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱) به‌دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کرونا به صورت آنلاین، با شرکت هیئت‌های نمایندگی ۷۳ حزب برگزار شد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, ژاپن, سوسیالیسم, شرق اروپا, فلسطین, کارگری, کمونیسم, کوبا, گزارش, نئولیبرالیسم, همبستگی, هندوستان, یونان

شی جین‌پینگ: تا زمانی که مساله فلسطین حل نشود، منطقه رنگ صلح واقعی را نمی‌بیند

رئیس جمهوری چین مساله فلسطین را مساله‌ای اساسی در خاورمیانه دانست و ضمن تاکید بر حمایت پکن از خواست فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل خود تاکید کرد: تا زمانی که مساله فلسطین حل نشود، منطقه هرگز از صلح واقعی برخوردار نخواهد شد.

ادامه

اسراییل, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین

لاوروف: مذاکره تنها راه برای حل مناقشه فلسطین است/ آمریکا و اروپا در انتخابات لیبی دخالت نکنند

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، هیچ راهکار جدیدی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل جز از سرگیری مذاکرات مستقیم بین دو طرف براساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی وجود ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, امریکا, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی, مراکش

۳۷۰ نماینده اروپایی خواستار پایان تبعیض نژادی اسرائیل علیه فلسطینیان شدند

۳۷۰ نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار پایان تبعیض نژادی اسرائیل علیه فلسطینیان شدند.

ادامه

اروپا, اسراییل, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین