درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

در آغاز سال نو، شواهد متعدد حکایت از آن دارد که بحران‌های داخلی و خارجی همچنان شدت خواهد یافت و صلح و امنیت در منطقه و در کشور با تهدیدهای روزافزونی مواجه خواهد شد. نتیجۀ این تحولات منفی و بسیار نگران‌کننده چیزی جز تحمیل وضعی دشوارتر از قبل بر طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان نخواهد ... ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

ادامه

استبدادی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, امنیتی, جهان, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فلسطین, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

تجارت چین و آمریکا به بالاترین میزان طی سالجاری میلادی رسید

داده های جدید گمرک چین نشان می دهد، آمریکا در ماه نوامبر همچنان سومین شریک بزرگ تجاری چین با تجارت دوجانبه به ارزش ۷۲ میلیارد دلار بوده است.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه «گلوبال تایمز» چین، تحلیلگران معتقدند تجارت دوجانبه چین و آمریکا  امسال احتمالا به بالاترین میزان خود خواهد رسید. براساس اطلاعات گمرگ چین در ماه نوامبر تجارت دوجانبه میان دو کشور به ۷۲ میلیارد دلار رسیده است.

 

« تی آن یون » اقتصاد دان چینی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: آمریکا مجبور است برای رهایی از کمبود ذخایر داخلی، واردات از چین را افزایش دهد. چنانچه واردات را افزایش ندهد تورم در این کشور همچنان افزایش می‌یابد.

 

وی همچنین پیش بینی کرد، تجارت غول آسای دوجانبه آمریکا و چین به رکورد جدیدی خواهد رسید و  این روند در سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. او تخمین زد نرخ رشد صادرات چین در سال ۲۰۲۲، ۵ درصد از سال ۲۰۲۱ بیشتر خواهد شد.

 

با این حال نرخ رشد تجارت دوجانبه از ۳۵.۴ درصد در ماه سپتامبر به ۳۳.۴ درصد در ماه اکتبر کاهش داشته است.

 

« تی آن یون » خاطرنشان کرد: اگر آمریکا تعرفه های تنبیهی را از کالاهای چینی بردارد، برای هر دو طرف شرایط برد-برد ایجاد می شود. چرا که به آمریکا نیز کمک خواهد کرد از زیر فشار تورم خارج شود و به افزایش صادرات چین هم منجر خواهد شد.

 

با این وجود او در ادامه پیش بینی کرد، چشم انداز کنونی “روابط اقتصادی گرم، روابط سیاسی سرد ” میان دو قدرت اقتصادی دنیا همچنان ادامه داشته باشد.

 

وی گفت: دو کشور باید از فرصتی برای گفت و گو درباره تجارت دوجانبه پیش از آنکه از دست برود استقبال کنند. حتی اگر « جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا تصمیم  بگیرد که در بازی های المپیک پکن حضور نداشته باشد، به عنوان سیاستمداری کهنه کار به روشنی می داند ادامه گفت و گوی دو جانبه اقتصادی با چین مهم و عملگرایانه است.

 

داده ها نشان می دهند تجارت کلی از ماه ژانویه تا نوامبر سال جاری  میان دو کشور به ۶۸۲.۳۲ میلیارد دلار رسیده که افزایش سالانه ۳۰.۲ درصد داشته است.

 

« جانت ییلن » وزیر خزانه داری آمریکا اوایل ماه نوامبر در مصاحبه ای  با شبکه خبری « سی بی اس » گفت: حذف و برداشتن تعرفه های تجاری که دولت « دونالد ترامپ » رئیس جمهوری پیشین آمریکا بر کالاهای چینی گذاشته بود، موجب تغییراتی برای کاهش تورم در آمریکا می شود.

حسین راغفر و سیاست‌های ضد ملیِ ویرانگر دلالان حکومتی

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: در اسفند سال ۹۶ انتقال آب از دریای عمان به صنایع مرکزی ایران تصویب شد که یک فاجعه بزرگ است و با حیله‌گری بزرگ از آن به عنوان موفقیت صنعتی یاد شد در حالی که صنایع فولادی باید به حاشیه خلیج فارس منتقل شود.

ادامه

اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, فساد, محیط زیست, نئولیبرالیسم

وال استریت ژورنال؛ همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران مشکل است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی درباره مذاکرات وین اذعان کرد همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران مشکل خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ایران, تایوان, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی, مذاکرات اتمی, مقاله

تفکر برده‌داریِ رژیم قرون وسطایی ولایی و کشاندن جامعه به سمت فعالیت‌های دلالی

حتی در کشورهای سرمایه‌داری هم کشور را با مالیات اداره می‌کنند. در آنجا از تمام فعالیتٰ‌هایی که سودشان بیشتر از تولید است مالیات سنگین می‌گیرند تا آن‌ها به سمت تولید بروند. در واقع اینگونه از تولید حمایت می‌کنند نه اینکه بر سر حداقل حقوق کارگران چانه بزنند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, امریکا, ایران, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی