کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

عمران خان در واکنش به درخواست نمایندگان غرب: ما برده شما نیستیم

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان با انتقاد شدید از نمایندگان غرب که با انتشار نامه ای مشترک پاکستان را به محکومیت روسیه ترغیب کردند، تاکید کرد ما برده شما نیستیم که هر چه می گویید انجام دهیم.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» رهبران ۲۲ هیات دیپلماتیک شامل اعضای دولت های اتحادیه اروپا در نامه ای مشترک که در روز اول مارس منتشر کردند، پاکستان را ترغیب کردند تا از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت روسیه برای تهاجم به اوکراین پشتیبانی کند.

 

از آنجا که انتشار چنین نامه ای  به شکل عمومی بسیار نادر است، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز واکنشی شدید به این موضوع نشان داده است. چنانچه وی در یک تجمع سیاسی گفت: « شما درباره ما چگونه فکر کرده اید؟ آیا فکر کردید ما برده شماییم؟ و هرآنچه بگویید انجام خواهیم داد؟»

 

پاکستان به عنوان متحد سنتی غرب در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون حمله روسیه به اوکراین رای ممتنع داد.

 

عمران خان در ادامه سخنانش افزود :« می خواهم از شما فرستادگان اتحادیه اروپا بپرسم آیا چنین نامه ای برای هند نیز نوشته اید؟»

 

گفتنی است هند نیز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مانند پاکستان رای ممتنع داده است.

 

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: کشورهای اروپایی از  اقدامات هند در کشمیر، منطقه کوهستانی که پاکستان و هند به مدت ۲ سال مشغول جنگ بودند  انتقاد نکرده بودند.

 

عمران خان افزود: پاکستان برای پشتیبانی از متحدان غربی ناتو در افغانستان متحمل رنج زیادی شد اما به جای تقدیر با انتقاد مواجه شد.

 

نخست وزیر پاکستان اواخر فوریه، در حالی که ترس از حمله روسیه به اوکراین افزایش می یافت با «ولادیمیر پوتین» دیدار کرد و ساعاتی بعد رئیس جمهوری روسیه فرمان حمله به اوکراین را صادر کرد.

 

این مقام سیاسی پاکستان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه پاکستان به مواضع بی طرفانه خود ادامه می دهد و با کسانی که برای پایان جنگ  اوکراین تلاش می کنند همکاری خواهد کرد، گفت: «ما دوست روسیه ایم، همانگونه که دوست آمریکائیم. ما با چین و اروپا هم دوست هستیم. ما جز هیچ گروهی نیستیم.

چین: تایوان و اوکراین در ماهیت خود تفاوت دارند/ انگلیسی‌ها با آتش بازی نکنند

«وانگ یی» وزیر امورخارجه روز دوشنبه با اشاره به جدیدترین تحولات مربوط به تنش‌های اوکراین اعلام کرد :تایوان و اوکراین در ماهیت خود متفاوت هستند و نباید آنها را با یکدیگر مقایسه کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا

وال استریت ژورنال: روسیه جای آمریکا را در خاورمیانه می‌گیرد

یک رسانه آمریکایی نوشت که هم‌پیمانان سابق آمریکا در خاورمیانه به دلیل سیاست شکست‌خورده این کشور، به سمت روسیه متمایل شده‌اند و مسکو جای واشنگتن را در منطقه خواهد گرفت.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امارات, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی

عواقب سیاست‌های آمریکا و اروپا؛ قیمت نفت به مرز ۱۳۰ دلار رسید/ پیش‌بینی‌ نفت ۲۰۰ دلاری

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در واکنش به احتمال ممنوعیت صادرات انرژی روسیه توسط آمریکا و اروپا و ایجاد شوک رکود تورمی بزرگ در بازارهای جهانی، جهش پیدا کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, لیبی, ونزوئلا

ناو هواپیمابر ترومن آمریکا وارد شمال دریای اژه شد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد همزمان با تشدید تنش بین اوکراین با روسیه، ناو هواپیمابر بزرگ آمریکا به شمال دریای اژه وارد شد.

ادامه

امریکا, امنیتی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, لهستان

سوئد و فنلاند همکاری امنیتی خود را تقویت می‌کنند

نخست وزیران کشورهای سوئد و فنلاند درخصوص حمله روسیه به اوکراین اعلام کردند که هر دو کشور “همکاری امنیتی” خود را بیشتر تقویت خواهند کرد اما “هیچ تعهدی” نسبت به پیوستن به ناتو ندارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوئد, فنلاند