چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

سقوط بی‌سابقه قیمت نفت به ۳۱ دلار/ جنگ جهانی نفت آغاز شد

پس از آنکه عربستان با کاهش قیمت نفت خود و وعده افزایش عرضه به بازار، به اقدام روسیه درمخالفت با کاهش بیشتر تولید نفت واکنش نشان داد، قیمت نفت که درهفته‌های اخیر از افت تقاضای ناشی از شیوع کرونا آسیب دیده، امروز بیشترین افت از سال۱۹۹۱ را به ثبت رساند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۴ دلار و ۲۵ سنت معادل ۳۱.۵ درصد سقوط به ۳۱ دلار و ۲ سنت رسید، این بیشترین درصد افت قیمت نفت برنت طی یک روز از زمان آغاز جنگ اول خلیج فارس در ۱۷ ژانویه ۱۹۹۱ به‌شمار می‌رود. قیمت نفت برنت اکنون به پایین‌ترین رقم از ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ تاکنون رسیده است. قیمت نفت برنت سپس با اندکی تعدیل به ۳۵ دلار و ۷۵ سنت رسید.

 

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در ابتدای معاملات امروز با ۱۱ دلار و ۲۸ سنت معادل ۲۷.۴ درصد افت به ۳۰ دلار در هر بشکه رسید. این بیشترین افت قیمت نفت خام آمریکا از زمان آغاز جنگ اول خلیج فارس است و پایین‌ترین رقم ثبت‌شده برای این شاخص نفتی از ۲۲ فوریه ۲۰۱۶ به‌شمار می‌رود. قیمت نفت خام آمریکا با اندکی تعدیل اکنون به ۳۲ دلار و ۶۱ سنت رسیده است.

 

عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان در تلاش است روسیه، دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان را که روز جمعه با پیشنهاد اوپک مبنی بر کاهش بیشتر تولید نفت مخالفت کرد تنبیه کند. اوپک و سایر تولیدکنندگان از کاهش بیشتر تولید نفت به‌منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت موافقت کرده بودند.

 

۲ منبع آگاه گفتند پس از آنکه توافق کاهش تولید فعلی بین اوپک و روسیه در پایان ماه مارس منقضی شد، عربستان قصد دارد تولید نفت خود را در ماه آوریل به بالای ۱۰ میلیون بشکه برساند.

 

عربستان، روسیه و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت آخرین بار در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به‌منظور کاهش تولید نفت شیل آمریکا برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار نفت اقدام به رقابت و افزایش عرضه نفت به بازار کرده بودند. مؤسسه اوراسیا گروپ در یادداشتی نوشت: «عربستان و روسیه در حال ورود به یک جنگ قیمت هستند که احتمالاً محدود و تاکتیکی خواهد بود.»

کرونا، آمریکا را وادار به حذف تعرفه واردات برخی کالاها از چین کرد

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا واردات ده‌ها عنوان کالای پزشکی از چین از جمله ماسک، مواد ضدعفونی کننده دست و دستکش معاینه پزشکی یک بار مصرف را از تعرفه وارداتی مستثنی کرده است؛ اقدامی که حاکی از کمبود این کالاها در شرایط حساس شیوع ویروس کرونا است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

راغفر؛ دولت مواردی از جمله رفاه، خدمات، آموزش و سلامت را در بودجه نادیده گرفته است

قطعاً سال ۹۹ با این بودجه که دولت تهیه کرده است وضع به مراتب بدتر از سال ۹۸ خواهد بود چون هم بیکاری گسترده‌ای خواهیم داشت و هم تورم بالا؛ به نظر من نابرابری هم در جامعه بیشتر خواهد شد.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, مصاحبه و گفتگو