بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

ارزش اقتصاد چین به ۱۰۰ تریلیون یوان رسید

دفتر ملی آمار چین با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد ارزش کل اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی به حدود ۱۰۰ تریلیون یوان (۱۴.۴ تریلیون دلار) رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می شود.

 

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه که روز شنبه منتشر شد آمده است بر اساس محاسبات اولیه، ارزش کل تولیدات داخلی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۹۹ هزار و ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یوان رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

 

بر این اساس ارزش کل سرانه تولیدات داخلی به ۷۰ هزار و ۸۹۲ میلیارد یوان رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۵.۷ درصد افزایش داشته است.

 

«شنگ لای یون» معاون دفتر ملی آمار چین در این مورد اعلام کرد ارزش کل تولیدات داخلی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی بر اساس نرخ ارزی متوسط سالانه، به ۱۴.۴ تریلیون دلار رسید که در مقام دوم جهان قرار دارد.

 

او گفت: ارزش کل سرانه تولیدات داخلی بر اساس نرخ ارزی میانگین سال به ۱۰ هزار و ۲۷۶ دلار رسید که برای نخستین بار از ۱۰ هزار دلار تجاوز کرد و فاصله آن با کشورهای پیشرفته بیش از پیش کاهش یافت.

 

این مقام چینی افزود: این در حالی است که ارزش کل تولیدات داخلی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۱ درصد افزایش یافت که سرعت رشد آن به طور آشکار سریع تر از سرعت رشد اقتصاد جهان است و در میان جوامع اقتصادی با بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش کل تولیدات داخلی، در مقام اول قرار دارد.

 

شنگ تصریح کرد: سهمیه چین برای اقتصاد جهان حدود ۳۰ درصد است و به طور مداوم به عنوان نیروی محرکه برای پیشبرد رشد اقتصاد جهان نقش خود را ایفا می کند.

چرا ایران تنگه هرمز را دور می‌زند؟

خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری گوره-جاسک با ایجاد یک پایانه صادراتی جدید نفتی در سواحل مکران، علاوه بر توسعه این منطقه، امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور را نیز فراهم می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امارات, برزیل, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, ژئوپلیتیک, عراق, عربستان سعودی

تجارت پاکستان و چین منهای دلار

پاکستان که در طول چند ماه اخیر تحت فشار شدید دولت ترامپ برای کاهش مناسبات تجاری و اقتصادی با چین رقیب سرسخت آمریکا قرار دارد، اکنون تصمیم دارد تا با حذف دلار از معاملات تجاری با پکن، همکاری‌ها خود با چین را آسان تر کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, شرق آسیا