خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

وزیر سابق اسرائیلی: به فلسطینی‌ها توصیه نمی‌کنم معامله قرن را بپذیرند

وزیر سابق اسرائیلی اعلام کرد، به رغم وعده‌های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که طرحش به اختلاف فلسطین و اسرائیل پایان می‌دهد، درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد و طرح معامله قرن ترامپ محکوم به شکست است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری عربی۲۱، یوسی بیلین، سیاست‌مدار اسرائیلی و وزیر دادگستری و معاون وزیر خارجه پیشین در یادداشتی که در روزنامه “اسرائیل الیوم” منتشر کرد، گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود هنگام اعلام طرح معامله قرن با منطق تاجری صحبت کرد که در مواضع دو طرف دنبال شکاف است و نه تنها گفت راه‌حلی که هیچ یک از رؤسای جمهوری پیشین آمریکا ارائه نکردند، پیشنهاد می‌دهد بلکه گفت اگر جارد کوشنر، داماد و مشاورش موفق نشود اختلاف بین فلسطین و اسرائیل را حل کند، هیچ کس دیگری هم پس از او موفق به این کار نخواهد شد.

 

وی افزود: خود کوشنر هم وقتی درباره اقدامات بی‌سابقه برای حل اختلاف فلسطین و اسرائیل حرف می‌زد، در واقع درباره یک دیدگاه و نه یک کشور سخن می‌گفت و تاکید داشت اقتصاد در الویت اصلی حل این اختلاف است.

 

بیلین ادامه داد: طرح ترامپ شامل ارائه “بخش بزرگی” از کرانه باختری به فلسطینی‌ها، “حفظ” وضعیت موجود در مسجدالاقصی و سایر جزئیاتی است که اعلام شده و این جا به نظر می‌رسد اگر دولت آمریکا “همه” مطالبات فلسطینی‌ها را پذیرفته، طرح معامله قرن راه‌حلی جدید در نوع خود برای تحقق این مطالبات از طریق ارائه ۵۰ میلیارد دلار به فلسطینی‌ها به منظور وسوسه کردن آنها است، اما درکل من به فلسطینی‌ها توصیه نمی‌کنم که آن را بپذیرند.

 

وی گفت، واکنش هیجانی فلسطینی‌ها اختلاف میان آنها و اسرائیل را حل نمی‌کند اما در عین حال، طرح معامله قرن به معنای آخرین راه‌حل مطرح شده برای تشکیل کشور فلسطین، همانطور که ترامپ اعلام کرده، نیست زیرا فلسطینی‌ها همواره آماده گفت‌وگو و مذاکره هستند به شرطی که خط قرمزهایی که قبلا اعلام کرده‌اند، نادیده گرفته نشود.

 

وی در پایان گفت، طرح ترامپ برای امضای صلح بین فلسطین و اسرائیل و نیز آخرین فرصت برای دستیابی به حل و فصل بین دو طرف نیست. الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری بدون توافق با فلسطینی‌ها نقض آشکار توافق مرحله‌ای میان دو طرف در سال ۱۹۹۵ و قوانین بین‌المللی است. دولت جدید اسرائیل که پس از برگزاری انتخابات پارلمانی تشکیل می‌شود اگر طرح معامله قرن را چراغ سبزی برای الحاق‌های آتی در نظر نگیرد، می‌تواند به صلح با فلسطینی‌ها دست یابد.

 

صائب عریقات در پاسخ به کوشنر؛ اینکه قراردادی امضا نشده است به خاطر امثال توست

 

پس از آنکه داماد ترامپ، گفتگو کننده ارشد تشکیلات خودگردان را به رکورد شکنی در شکست در امضا توافق متهم کرد، عریقات هم پاسخ دندان شکنی به وی داد.

 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، جرد کوشنر داماد ترامپ به صائب عریقات گفتگو کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین حمله کرد و گفت که عریقات که به مدت ۲۵ سال مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان بوده است نتوانسته است که توافقی را به امضا برساند و در این زمینه رکورد از خود به جا گذاشته است.

 

وی افزود: طرح ترامپ ۱۸۱ صفحه جزییات دارد و آنها طرح را بررسی و با دوستان و کشورهای همسایه مشورت کنند و سپس به پای میز بیایند. بسیاری می‌گویند که تشکیلات خودگردان مدتهاست که معامله امضا نکرده است و این بدان خاطر است که میلیاردها دلار کمک و ثروت بزرگی هست و چرا باید قرارداد امضا کنند. رئیسی که به امور ملت خود اهتمام داشته باشد به سوی میز مذاکره می دود و امور را به جلو می‌برد!

 

در مقابل صائب عریقات گفتگو کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به کوشنر گفت: اینکه قراردادی امضا نشده است به خاطر امثال توست که می‌خواهید دیکته کنید و نیز کسانی است که فکر می‌کنند می‌توانند که آپارتاید نتانیاهو ضد ملت فلسطین را تحمیل کنند.

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حوادث, خاورمیانه, خبر

فاش‌ شدن‌ فایل‌ صوتی‌ برج‌ مراقبت‌ تهران‌ توسط‌ اوکراینی‌ها + فیلم

یک رسانه اوکراینی (یونیان اوکراین) فایلی صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوی میان برج مراقبت فرودگاه است با خلبان یک هواپیمای مسافری شرکت آسمان در لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی که موشک‌خورده است.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, حوادث, خاورمیانه, خبر

عملیات ترکیه ۷۰۰ هزار تن را در شمال سوریه آواره کرده است

یک مسئول برجسته کرد در شمال شرق سوریه از سازمان ملل خواست مکانیزمی را برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ایجاد کند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, لیبی

اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

به گزارش روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین‌المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و اسرائیل و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می‌شناسد و دو ... اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین