خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

عملیات ترکیه ۷۰۰ هزار تن را در شمال سوریه آواره کرده است

یک مسئول برجسته کرد در شمال شرق سوریه از سازمان ملل خواست مکانیزمی را برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ایجاد کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، جیا کرد بدران، معاون ریاست مشترک شورای اجرایی کانتون کردها گفت: مهاجران شهر عفرین به ۴۰۰ هزار تن رسیده‌اند که نیمی از آن‌ها در اردوگاه‌ الشهباء در حلب در چند کیلومتری زادگاهشان ساکن هستند. همچنین ۳۰۰ هزار تن از شهرهای رأس العین در حسکه و تل ابیض در رقه کوچ کرده‌اند.

 

وی افزود: آن‌ها به مناطق مجاور تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) رفته یا در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند. این‌ها، ترکیه و گروه‌های مسلح را اصل مشکل می‌دانند پس چگونه این طرف‌ها نقش ضامن را برای بازگشتشان بازی می‌کنند.

 

ترکیه و شورشیان تحت حمایتش سه عملیات نظامی را انجام داده‌اند و طی این عملیات‌ها شهر عفرین و شهرهای رأس العین و تل ابیض و نوارمرزی به طول ۱۲۰ کیلومتر در مجاورت با ترکیه را اشغال کرده‌اند.

 

جیاکرد، ترکیه و گروه‌های مورد حمایتش را به تغییر ساختار ساکنان منطقه متهم کرد و گفت: مهاجرانی از مناطق دیگر را در مناطق و زمین‌های ساکنان عفرین، تل ابیض و سری کانیه با هدف تغییر بافت جمعیتی آن اسکان می‌دهند. این مناطق کاملا از سایر مناطق سوریه جدا شده‌اند و گروه‌های تندرو مرتبط با النصره و القاعده و تعدادی از عناصر داعش در آنجا حکمرانی می‌کنند. این شهرها نقطه اصلی برای عضوگیری و ملحق شدن به نیروهای سوری است که در جنگ لیبی شرکت می‌کنند.

 

بدران کرد تأکید کرد که آنکارا از مسکو و دمشق خواسته حملات به ادلب را متوقف کنند اما خودش اجازه حمله گروه‌های تحت حمایتش به شهرک تل تمر را می‌دهد.

 

بدران کرد درباره توافق‌نامه “شورای ملی کردها” و ائتلاف مخالفان سوریه برای تشکیل یک هیئت عالی و سه کمیته فرعی مشترک در کاهش نقض‌ها و ارتباط با آوارگان در شهرهای عفرین، رأس العین و تل ابیض گفت: ترکیه و ائتلاف قادر به ایفای نقش ضامن و نظارت بر هر توافقی برای بازگشت آوارگان نیستند چراکه اصل مشکل هستند. در عملیات نظامی شرکت کردند و به ربودن و بازداشت می‌پردازند و مرتکب جنایت می‌شوند.

 

وی درباره نقش شورای کرد گفت: این شورا شریک سیاسی ائتلاف مخالفان است و بخشی از مشکل است.

 

جیا کرد از سازمان ملل و شورای امنیت و ائتلاف بین‌المللی خواست مکانیزم واضحی برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ارائه کنند.

 

وی از ترکیه و ائتلاف مخالفان و شورای کردها خواسته به کمیته‌های حقوقی و طرف‌های بین‌المللی اجازه دهند به بررسی نقض‌هایی بپردازند که علیه غیرنظامیان صورت گرفته است.

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حوادث, خاورمیانه, خبر

وزیر سابق اسرائیلی: به فلسطینی‌ها توصیه نمی‌کنم معامله قرن را بپذیرند

وزیر سابق اسرائیلی اعلام کرد، به رغم وعده‌های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که طرحش به اختلاف فلسطین و اسرائیل پایان می‌دهد، درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد و طرح معامله قرن ترامپ محکوم به شکست است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

فاش‌ شدن‌ فایل‌ صوتی‌ برج‌ مراقبت‌ تهران‌ توسط‌ اوکراینی‌ها + فیلم

یک رسانه اوکراینی (یونیان اوکراین) فایلی صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوی میان برج مراقبت فرودگاه است با خلبان یک هواپیمای مسافری شرکت آسمان در لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی که موشک‌خورده است.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, حوادث, خاورمیانه, خبر

اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

به گزارش روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین‌المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و اسرائیل و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می‌شناسد و دو ... اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین