اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

راغفر؛ دولت مواردی از جمله رفاه، خدمات، آموزش و سلامت را در بودجه نادیده گرفته است

قطعاً سال ۹۹ با این بودجه که دولت تهیه کرده است وضع به مراتب بدتر از سال ۹۸ خواهد بود چون هم بیکاری گسترده‌ای خواهیم داشت و هم تورم بالا؛ به نظر من نابرابری هم در جامعه بیشتر خواهد شد.

 

آیا دولت در برنامه‌ریزی برای دخل و خرج سال آینده‌ خود دستپاچه عمل کرده است؟ این پرسشی است که در خصوص تصویب بدون بررسی بودجه در صحن علنی مجلس، این روزها اذهان عمومی را درگیر کرده و به محور اصلی بحث‌های کارشناسی تبدیل شده است

 

حسین راغفر در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین شیوه رسیدگی به نواقص بودجه سال آینده را این‌طور ارزیابی کرد: به نظر من باید نگران بود؛ کمااینکه اگر جلسات مجلس به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند تشکیل شود، شورای دیگری به نام شورای نگهبان هم قابل تشکیل نیست.

 

به باور این تحلیلگر اقتصادی، باید به این نکته بسیار مهم توجه داشت که اصلاً شورای نگهبان تخصصی در مسائل اقتصادی ندارد.

 

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: نکته مهم‌تر این است که مجلس کلیات بودجه را رد کرد و برای اصلاح آن را به دولت برگرداند و عملکرد منطقی آن است که بودجه سال آینده هم ۲دوازدهم یا سه‌دوازدهم بسته شود.

 

این آگاه اقتصادی تاکید کرد: بودجه سال آینده به دلیل نقص‌های بی‌شمارش، مشکلات بسیاری را از حیث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور ایجاد خواهد کرد؛ از این رو به اعتقاد من، این بودجه باید اصلاح شود و خود دولت هم باید آن را اصلاح کند چراکه شورای نگهبان به تنهایی صلاحیت رسیدگی به بودجه را ندارد.

 

کدام بخش‌ها باید اصلاح شود؟

 

او اضافه کرد: اگر دولت تصمیم بگیرد لایحه بودجه سال ۹۹ را اصلاح کند، باید درآمدهای مالیاتی خود را اصلاح کند. به عقیده من تجدید نظر در ارقام مالیات بر مصرف، به خصوص مصرف کالاهای لوکس و همچنین مالیات بر عواید سرمایه، مالیات بر ثروت و اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی باید به صورت جدی پیگیری شود چراکه می‌تواند به افزایش چشمگیر درآمد دولت بینجامد؛ ضمن اینکه دولت باید بخش قابل توجهی از این درآمدها را معطوف به ارائه خدمات عمومی کند.

 

این اقتصاددان شناخته‌شده افزود: در بودجه سال ۹۹ می‌بینیم که دولت از مسئولیت‌های خود در قانون اساسی و مسئولیت‌های اجتماعی دست شسته و مواردی از جمله رفاه، خدمات، آموزش و سلامت را در بودجه نادیده گرفته است.

 

او در مورد وضعیت اقتصادی کشور در سال ۹۹ توضیح داد: قطعاً سال ۹۹ با این بودجه که دولت تهیه کرده است وضع به مراتب بدتر از سال ۹۸ خواهد بود چون هم بیکاری گسترده‌ای خواهیم داشت و هم تورم بالا؛ به نظر من نابرابری هم در جامعه بیشتر خواهد شد.

 

راغفر در پایان گفت: گروه‌های زیادی از مردم حتی قادر به تامین حداقل‌های زندگی خود نیستند؛ بسیار مهم است که دولت نظام مالیاتی خود را اصلاح و عواید آن را خرج بالا بردن رفاه اقتصادی و اجتماعی در جامعه کند، در غیر این صورت دلیلی بر وجود دولت باقی نخواهد ماند.

گاردین؛ آمریکایی‌ها از عدم آمادگی سیستم بهداشتی آمریکا برای مقابله با کرونا نگرانند

ترس و نگرانی از ویروس کرونا در آمریکا به شکلی جدی خود را نشان داده‌ است. بازارهای بورس این کشور به طور گسترده‌ای با نوسان‌های قیمتی روبرو هستند. مغازه‌ها از مواد شوینده و ضد عفونی کننده دست‌ها خالی شده‌اند و خیابان‌های محله‌های چینی‌ها تقریبا خالی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

کودکانی که در جوار زباله‌ها زندگی می‌کنند با کرونا چگونه کنار می‌آیند؟!

مینا جندقی می‌گوید: حالا که کار به بحران کشیده و جان این کودکان در خطر است، دیگر نمی‌توان به سادگی آن را حل نمود. در شرایط بحران فعلی باید به مرگ و زندگی این کودکان فکر کرد و با توقف فوری زباله‌گردی و مشارکت ارگان‌های مختلف، اقدام به اسکان کودکان زباله‌گرد در شرایط سالم و ... کودکانی که در جوار زباله‌ها زندگی می‌کنند با کرونا چگونه کنار می‌آیند؟!

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق کودک, کودکان کار, مصاحبه و گفتگو

نگذاریم حاشیه‌نشینان میزبان کرونا شوند

ویروس کرونا برای حاشیه نشین‌ها و ساکنان مناطق آسیب‌پذیر اجتماعی بویژه در اصفهان که از کانون‌های این بیماری خطرناک است تهدیدی جدی و اساسی به شمار می‌رود، بنابراین باید هرچه سریع تر از شیوع آن در چنین نقاطی جلوگیری کرد.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست