قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

جمعه ۲۴ فروردین کارکنان رسمی عملیاتی شاغل در شرکت  نفت فلات ‌قاره در لاوان دست به تجمع دیگری زده و پیگیر مطالباتشان شدند. کارکنان رسمی صنعت نفت از مهر ماه گذشته اعتراضات خود را سراسری آغاز و هر هفته در شرکت‌های مختلف نفتی تجمع می‌کنند. اهم مطالبات این همکاران عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و  مدیران ... تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فساد, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ۵ آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و فرماندهی عملیات ناحیه شمال اورژانس تهران تاکنون به محل حادثه اعزام شده‌اند.

 

گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران اظهار کرد: نشت گاز علت آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا در خیابان شریعتی (در شمال تهران) بود. از مردم در خواست داریم در محل تجمع نکنند.

 

همچنین سردار هداوند جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ در در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حادثه انفجار در درمانگاه سینا ‏اطهر، گفت: این کپسول‌ها در طبقه زیر زمین بیمارستان قرار داشته و پس از انفجار آن‌ها، شعله آتش به طبقات بالایی بیمارستان سرایت کرده است.

 

جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: همه نیروی‌های امدادی، انتظامی، آتش نشانی و اورژانس در محله وقوع حادثه حضور دارند و به وسیله جرثقیل، افراد داخل بیمارستان در حال خارج شدن هستند.

 

وی اضافه کرد: کلیه مسیر‌های منتهی به محل حادثه توسط پلیس راهور پایتخت مسدود شده تا نیرو‌های امدادی به سرعت به محل مورد نظر اعزام شوند، لذا همشهریان از حضور در این محل و مراجعه به آن خودداری کنند.

در همین راستا القاصی مهر دادستان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکنون علت وقوع حادثه برای ما مشخص نشده است اما تمام نیروهای امدادی و انتظامی در حال انجام عملیات‌های خود برای خارج کردن افراد در داخل این مرکز درمانی هستند.

 

وی ادامه داد: گفته می‌شود، علت وقوع انفجار، اتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن در این مرکز درمانی است، پس از مشخص شدن علت اصلی وقوع حادقه، مراتب و جزئیات تکمیلی متعاقباً به عموم مردم اطلاع داده خواهد شد.

 

گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی، گفت: اطفای حریق به خوبی انجام شده است و حدود ۱۵ نفر که روی پشت بام بودند توسط اتش نشانی نجات یافتند.

 

معاون امنیتی استاندار تهران اضافه کرد: تعدادی مصدوم داشتیم، ولی آماری از کشته‌ها نداریم نیم ساعت دیگر که عوامل آتش نشانی داخل رفتند وضعیت جدید را گزارش می‌کنیم.

 

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: حریق کلینیک سینا تحت کنترل است. نیروها همچنان در حال جست‌وجوی طبقات و لکه‌گیری حریق هستند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: هنوز تعداد دقیقی از خسارت جانی یا افراد نجات داده شده مشخص نیست و اخبار نهایی اعلام خواهد شد.

 

عزام یک قلاده سگ زنده یاب هلال احمر به محل انفجار میدان قدس

.

۲۲:۲۷ شاهین فتحی در گفتگو با مهر از اعزام دو تیم جستجو و نجات در آوار هلال احمر شمیرانات به همراه یک قلاده سگ زنده یاب در حادثه انفجار و آتش‌سوزی در طبقه منهادی دو یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس خبر داد و افزود: این تیم‌ها در پی درخواست آتش نشانی و با توجه به ریزش آوار به محل اعزام شدند.

 

وی گفت: همچنین یک تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران نیز به محل حادثه اعزام شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: در این حادثه تاکنون چندین مصدوم از زیر آوار خارج و تحویل آتش نشانی شده است.

 

فتحی گفت: هنوز آماری از تعداد مصدومین و یا فوت شدگان در دست نیست و عملیات نجات مصدومین احتمالی از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

 

رئیس سازمان اورژانس تهران: تعداد فوتی‌ها به ۱۹ نفر رسید / ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

 

۰۱:۰۷ پیمان صابریان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: متأسفانه فوت، مصدوم بدحال که ۲۳ سال هم داشت و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده بود، تأیید شد.

 

وی افزود: متأسفانه تا به این لحظه تعداد فوتی‌های حادثه ۱۹ نفر هستند (۱۵ زن و ۴ مرد).

 

دادستان تهران: ۱۵ زن و ۴ مرد در این حادثه جان باخته اند

 

۰۱:۰۲ القاصی مهر در خصوص تعداد کشته‌ها گفت: به طور دقیق فعلاً نمی‌شود امار را اعلام کرد. براساس اخرین جستجو با توجه اینکه بازپرس جناحی ما در صحنه حضور دارد و در ساختمان در حال جستجو هستند. ۱۹ نفر فوت کردند که مرگ یک نفر قطعی نشده است.

 

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۴ نفر مرد هستند.

 

دادستان مهر افزود: عوامل قضائی، شهرداری، امداد و نجات، در حال پاکسازی صحنه هستند و اجسادی هم که یافت شده در حال انتقال به پزشکی قانونی هستند تا با بررسی اقدامات پزشکی درخصوص علت فوت انها اظهار نظر شود

 

سخنگوی اتش نشانی: تعداد فوتی‌ها به ۱۸ نفر رسید / آتش نشانان همچنان مشغول هستند

 

۰۰:۲۰ جلال ملکی در گفت و گو با مهر با اشاره به جزئیات جدیدی از حادثه آتش سوزی در بیمارستان سینای اطهر واقع در خیابان شریعتی اظهار کرد: همکاران آتش نشان ما در جستجو از یکی از طبقات ۶ نفر را پیدا کردند که وضعیت جسمانی بدی داشتند.

 

وی افزود: آتش نشانان فوراً این شش نفر را از ساختمان خارج کردند فوت ۵ نفر از این افراد برای آتش نشانان مسجل شد و نفر ششم را تحویل عوامل اورژانس دادند ولی طبق آخرین آمار نفر ششم هم علائم حیاتی ندارد.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان گفت: تا به این لحظه ۱۹ نفر با کمک آتش نشانان از ساختمان خارج شدند که از این تعداد فوت ۱۸ نفر فوت تأیید شده است.

 

رئیس اور ژ انس تهران: تعداد مصدومان به ۷ نفر رسید / حال عمومی همگی خوب است

 

 

۰۰:۱۴ پیمان صابریان در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین جزئیات از حادثه آتش سوزی مرکز درمانی سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی اظهار کرد: تعداد مصدومین به ۷ نفر رسیده است و حال عمومی مصدومین هم خوب است.

 

وی افزود: این مصدومین فوراً بعد از انجام عملیات‌های اولیه به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده‌اند.

 

رئیس اورژانس تهران بیان کرد: ۱۲ آمبولانس، دو اتوبوس آمبولانس و دو موتورلانس به محل اعزام شده است.

 

سخنگوی آ تش نشانی تهران: عملیات لکه‌گیری به پایان رسید / محل حادثه را تحویل ناجا دادیم

 

افزایش جان‌باختگان و مصدومین حادثه کلینیک سینا اطهر به ۳۳ تن

 

روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش جان‌باختگان انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر به ۱۹ تن و مصدومیت ۱۴ تن در پی وقوع این حادثه خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد، ساعت ٢٠:۵۶ شب گذشته حادثه انفجار و حریق در کلینیک درمانی سینا اطهر رخ داد که تاکنون ١٩ تن از جمله ١۵ زن و چهار مرد بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

 

روابط عمومی اورژانس کشور از انتقال هفت مصدوم به مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد که مصدومان خانم ۴۵ساله از پرسنل، آقا ۴٢ ساله آتش‌نشان، آقای ٣٧ ساله و خانم‌های ۵٠، ٢٣، ٣٧ و ٢۵ ساله بوده‌اند که طبق اعلام ستاد، نیمی از مصدومان به زودی ترخیص خواهند شد.

 

روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد که هفت نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.

 

در حال تکمیل…

 

کارگران هفت‌تپه پایان اعتصاب خود را به واگذاری دوباره مجتمع به بخش دولتی منوط کردند

کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که از دو هفته پیش در اعتراض به تعویق حقوق و سایر مشکلات صنفی خود دست از کار کشیده‌‌اند، امروز دوشنبه، ۹ تیرماه با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری شوش بر تحقق خواسته‌های قبلی خود پا فشاری کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع اعتراضی شاغلان نفت و گاز مقابل وزارت نفت

جمعی از شاغلان صنایع نفت و گاز کشور صبح روز دوشنبه/۹ تیر ماه در اعتراض به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.   به گزارش ایلنا، ۳۱ خرداد ماه سال جاری جمعی از ذی‌نفعان این قانون در نامه‌ای به «حسن روحانی» نوشتند: در تاریخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۹ قانون ... تجمع اعتراضی شاغلان نفت و گاز مقابل وزارت نفت

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری