بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

سازمان فلسطینی: اسرائیل ۸۵درصد سرزمین تاریخی فلسطین را اشغال کرده است

سازمان آمار فلسطین روز چهارشنبه همزمان با چهل و ششمین سالگرد روز زمین اعلام کرد که اسرائیل همچنان به مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها در داخل و در کرانه باختری با هدف شهرک‌سازی ادامه می‌دهد، زیرا بیش از ۸۵ درصد از سرزمین‌های تاریخی فلسطین را تصرف کرده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از آناتولی بر اساس گزارش سازمان آمار فلسطین، تعداد پایگاه‌های شهرک‌سازی و پایگاه‌های نظامی اسرائیل تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۴۷۱ پایگاه در کرانه باختری رسیده است. سال گذشته شاهد افزایش قابل‌توجهی در ساخت و توسعه شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری بودیم؛ به‌طوری که بیش از ۱۲ هزار واحد شهرک‌سازی از جمله حدود ۹ هزار واحد در سرزمین فرودگاه قلندیا در استان بیت‌المقدس تصویب شد.

 

این سازمان در بیانیه خود اعلام کرد که اراضی مصادره‌شده برای اهداف نظامی، حدود ۱۸ درصد از مساحت این مناطق را در کرانه باختری به خود اختصاص داده است، این درحالی است که دیوار «حائل» بیش از ۱۰ درصد کرانه باختری را از خاک فلسطین جدا کرد و به بیش از ۲۱۹ سکونت‌گاه فلسطینی خسارت وارد کرد.

 

بر اساس این گزارش، شمار شهرک‌نشینان صهیونیست نیز بر اساس این بیانیه به ۷۱۲ هزار و ۸۱۵ نفر رسیده است که در سال ۲۰۲۱ به اموال یک‌هزار و ۶۲۱ فلسطینی تعرض کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، در بیت‌المقدس مقامات اسرائیل اقداماتی برای از بین بردن آثار تاریخی اسلامی، آواره کردن فلسطینی‌ها از شهر و جایگزینی آنها با اسرائیلی‌ها انجام داده‌اند، همچنین اسرائیل علاوه بر شهرک‌سازی در بیت‌المقدس اشغالی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰۰ ساختمان را تخریب کرد و برای بیش از ۲۰۰ ساختمان دیگر دستور تخریب صادر کرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که رژیم غاصب اسرائیل پروژه‌ای را برای تصرف ۲۵۰ ملک فلسطینی در مساحتی به‌وسعت ۲۵۰۰ دونم در طول سال ۲۰۲۱ تصویب کرد، همچنین مقامات اسرائیلی اقدامات خود را برای تصرف منازل فلسطینی‌ها و اخراج ساکنان آنها که از مدت‌ها پیش در محله «شیخ جراح» ساکن بوده‌اند، تقویت کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان اسرائیلی تحت حمایت ارتش این رژیم، حملاتی را علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند که تعداد این یورش‌ها در سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۶۲۱ مورد رسیده است و این حملات نسبت به سال ۲۰۲۰ تا ۴۹ درصد افزایش داشته است.

 

این بیانیه تأکید کرد که تعداد اسرای فلسطینی تا پایان ماه فوریه سال جاری به ۴ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است که از آن میان می‌توان به ۱۶۰ کودک و ۳۳ زن اشاره کرد.

 

چهارشنبه ۳۰ مارس ۲۰۲۲ مردم فلسطین چهل و ششمین سالگرد «روز زمین» را با برپایی تظاهرات‌های گسترده در سراسر فلسطین از نوار غزه و کرانه باختری تا بیت‌المقدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ گرامی داشتند.

 

مقامات اسرائیلی روز ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ هزاران هکتار از زمین‌های فلسطینیان در منطقه “الجلیل” واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام جنایتکارانه، مردم فلسطین به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض‌آمیز دست زدند.

 

اعتراض فلسطینی‌ها به اقدام غاصبانه اسرائیل در فلسطین اشغالی به درگیری‌های شدید بین آنها و نظامیان اسرائیلی انجامید که در این درگیری‌ها ۶ فلسطینی به‌ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

 

بر این اساس، مردم فلسطین هم در کرانه باختری و هم در نوار غزه و سایر مناطق حتی در اردوگاه‌های آوارگان هرساله روز ۳۰ مارس را با هدف پاسداشت شهدای سال ۱۹۷۶ گرامی می‌دارند و تظاهرات ضدصهیونیستی در این روز برگزار می‌کنند، این روز «روز زمین» نام گرفته است.

موج گسترده واکنش‌ها علیه «گاف وحشتناک» بایدن درباره پوتین

ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره لزوم برکناری همتای روس وی از قدرت، واکنش‌های گسترده‌ای را در جهان به‌دنبال داشت.

ادامه

اتحاد شوروی, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین, گزارش, لهستان

محمود عباس در دیدار با بلینکن: جنگ اوکراین از معیارهای دوگانه غرب پرده برداشت

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا از معیارهای دوگانه غرب در قبال مسائل جهان انتقاد کرد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, اوکراین, بحرین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, غرب, فلسطین, مراکش, مصر

برگزاری نشست گروه تدارک همایش سالانهٔ حزب‌های کمونیست و کارگری جهان

کارگروه تدارک همایش سالانهٔ حزب‌های کمونیست و کارگری جهان در جلسه‌ای که در لیسبون در تاریخ ۱۴ اسفند (۵ مارس) برگزار شد، دربارهٔ مکان، تاریخ، موضوع، و چارچوب بیست و دومین نشست بین‌المللی حزب‌های کمونیست و کارگری (IMCWP) تصمیم گرفت و روند تدوین و انتشار سند نهایی را بررسی کرد.

ادامه

اروپا, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, ایران, پرتغال, تحریم, دیدگاه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, فاشیسم, فلسطین, کارگری, کمونیسم, کوبا, گزارش, ناتو, یوگوسلاوی