کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

وزیر امور‌خارجه روسیه با احمقانه‌ خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهیم

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه با احمقانه خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسیه به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهد.

 

به گزارش ایرنا،  لاوروف امروز (پنجشنبه) در پایان مذاکرات خود با “مختار تیلوبردی”، همتای قزاقستانی خود گفت: آمریکا و متحدانش شرکای نامطمئنی هستند و نباید به آنٰها تکیه کرد.

 

وزیر امور خارجه روسیه افزود: “حتی یک ساختار طرفدار مقامات واشنگتن مانند شورای آتلانتیک نیز در حال انتشار مطالبی است که از خط مشی منتهی به بن بست مطلق و شاید حتی احمقانه ایالات متحده در رابطه با روسیه انتقاد می‌کند، که از نقطه نظر اهداف اعلام شده در زمان اعمال تحریم‌ها، هیچگونه نتیجه‌ای ببار نمی‌آورد”.

 

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با مختار تیلو بردی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان، سیاست تحریمی واشنگتن در مورد مسکو را بی ثمر خواند که مسیر منتهی به بن‌بست است.

 

وی با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در مورد روسیه حتی در داخل این کشور (آمریکا) با انتقاد های شدید مواجه شده است، اظهار داشت: حتی تشکیلاتی همچون شورای آتلانتیک که یک اندیشکده طرفدار دولت محسوب می‌ شود، از این سیاست به بن بست خورده دولت آمریکا که هیچ نتیجه‌ای برای واشنگتن ندارد، انتقاد می‌کند.

 

وزیر خارجه روسیه گفت: این وضعیت بارها تکرار شده است. این گونه اقدامات، ما را مطمئن می‌کند که فقط باید به خود متکی باشیم.

 

وی ادامه داد: زیرا آمریکا و متحدانش شرکای نامطمئنی هستند و در عرصه‌های کلیدی برای کشور نمی‌توانیم به آنها تکیه کنیم.

 

رسانه های خارجی امروز (پنجشنبه)  گزارش دادند که آمریکا امکان دارد دیپلمات‌های روسی را از آن کشور اخراج و تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع کند.

 

خبرگزاری تاس به نقل از “بلومبرگ” اعلام کرد: “دولت آمریکا موضوع اتهام دست داشتن روسیه در انتخابات آمریکا و همچنین هک‌شدن سایت “سولار ویندز”  Solar Winds را در دست تحقیق قرار داده و هم اکنون این تحقیقات تکمیل شده و دولت آمریکا امکان دارد بزودی اقدامات تلافی جویانه‌ای علیه روسیه اتخاذ و آن را اعلام نماید”.

 

بنابر گزارش بلومبرگ، سه مقام آشنا با موضوع، این مطلب را بیان کرده‌اند.

 

بلومبرگ به نقل از افرادی که نخواسته‌اند نامشان فاش بشود، می‌افزاید؛  “اقدامات احتمالی می‌تواند شامل تحریم و اخراج افسران اطلاعاتی روسیه از آمریکا باشد که در پوشش دیپلمات در آمریکا مشغول به کار هستند”.

 

قرار بود مقامات ارشد دولت آمریکا دیروز /چهارشنبه/ درباره این موضوع تشکیل جلسه بدهند و در مورد اقدامات لازم صحبت کنند.

 

“بلومبرگ” اشاره می‌کند:‌ هم اکنون “جو بایدن” و مشاورانش در مقابل یک گزینه سخت قرار دارند. آنها از یک سو باید بنشینند و بررسی کنند ببینند چه مجازات سختی می‌توانند علیه سوریه اعمال کنند؛  در عین حال دولت بایدن از طرفی نیز به کمک روسیه در یک سری اولویت‌هایش نیاز دارد؛ از جمله این اولویت‌ها می‌توان به موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، شروع مجدد گفت وگوها حول محور کنترل تسلیحات و مبارزه با تغییرات اقلیمی اشاره کرد”.

فرود هواپیمای نظامی آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف و مسکو

همزمان با تشدید تنش اوکراین با روسیه، منابع خبری از استقرار یک هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در غرب اوکراین خبر دادند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مسکو: اقدامات نظامی در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا را رد نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد گفت درهای گفت‌وگو از سوی مسکو باز است اما با در نظر گرفتن شرایط، احتمال این که روسیه مجبور شود بر پاسخ نظامی متمرکز شود وجود دارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه