خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

اعزام کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه در میان نگرانی اروپا

نیروی دریایی روسیه برای برگزاری رزمایش نظامی، ناوگانی شامل ۱۰ کشتی جنگی را از دریای خزر به دریای سیاه اعزام می‌کند.

 

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) از اعزام ناوگانی از نیروی دریایی این کشور به دریای سیاه برای برگزاری رزمایش خبر داد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس بیانیه این وزارتخانه، این ناوگان که متشکل از ۱۰ شناور نیروی دریایی روسیه شامل ناوچه‌های آبی‌خاکی و کشتی‌های حامل توپخانه دریایی است، از دریای خزر به دریای سیاه منتقل می‌شوند.

 

بر اساس این گزارش، تصمیم روسیه برای اعزام این کشتی‌های جنگی به دریای سیاه باعث ابراز نگرانی کشورهای اروپایی از جمله دولت کی‌یف در بحبوحه تنش‌ها بر سر انباشت نیروی نظامی این کشور در نزدیکی اوکراین شده است.

 

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه نیز گفته بود که عملیات بازرسی از پیش‌ برنامه‌ریزی شده از نیروهای مسلح خود با هدف بررسی میزان آمادگی رزمی آنها را آغاز کرده که شامل برگزاری بیش از ۴ هزار رزمایش و تمرین نظامی در ماه جاری میلادی (آوریل) می‌شود.

 

در بیانیه امروز این وزارتخانه آمده است: «به‌عنوان بخشی از بررسی آموزشی زمستانی، بیش از ۱۰ ناوچه آبی‌خاکی و شناورهای توپخانه‌دار از منطقه نظامی جنوبی در حال انجام حرکت بین‌ناوگانی از دریای خزر به دریای سیاه هستند».

 

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

 

روز گذشته اما «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به تداوم حضور نیروی نظامی روسیه در مرز با اوکراین تا اطلاع ثانوی، تاکید کرد این کشور، هیچ تهدیدی برای دیگران نیست.

 

در همین راستا، چهارشنبه قبل وزارت دفاع آمریکا از تماس تلفنی میان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتایان روس و اوکراینی خبر داد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «واشنگتن از تشدید اوضاع در شرق اوکراین نگران بوده و از تحرکات نیروهای روسیه در مرز مطلع هستیم».

 

اوکراین چندی پیش از کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری آمریکا به کشورش شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک، خبر داد.

وزیر امور‌خارجه روسیه با احمقانه‌ خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهیم

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه با احمقانه خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسیه به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهد.

ادامه

اسیای مرکزی, امریکا, تحریم, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, قزاقستان

فرود هواپیمای نظامی آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف و مسکو

همزمان با تشدید تنش اوکراین با روسیه، منابع خبری از استقرار یک هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در غرب اوکراین خبر دادند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مسکو: اقدامات نظامی در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا را رد نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد گفت درهای گفت‌وگو از سوی مسکو باز است اما با در نظر گرفتن شرایط، احتمال این که روسیه مجبور شود بر پاسخ نظامی متمرکز شود وجود دارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه