خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مسکو: اقدامات نظامی در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا را رد نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد گفت درهای گفت‌وگو از سوی مسکو باز است اما با در نظر گرفتن شرایط، احتمال این که روسیه مجبور شود بر پاسخ نظامی متمرکز شود وجود دارد.

 

به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه به گزارش‌ها درباره برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان برد واکنش نشان داد و «ماریا زاخارووا» سخنگوی این وزارتخانه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های آمریکا و انگلیس برای استقرار موشک‌های زمینی کوتاه‌برد و میان‌برد، پیشگیری از تشدید احتمالی شرایط را بسیار دشوارتر می‌کند. این وزارتخانه همچنین استفاده از اقدامات نظامی در پاسخ به تهدیدهای موشکی غرب را رد نکرد.

 

در بیانیه این وزارتخانه به نقل از زاخارووا آمده است: در چند هفته گذشته، پنتاگون اظهارات زیادی را درباره اقدامات عملی در جهت استقرار موشک که پیشتر توسط پیمان منسوخ شده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) منع شده بود، بیان کرده و ارتش انگلیس هم به این اظهارات و اقداماتِ به وضوح بی‌ثبات کننده پیوسته است.

 

وی افزود: اجرای چنین برنامه‌های نظامی در حال شتاب گرفتن است که منجر به تنگ شدن فضا برای حل سیاسی و دیپلماتیک مشکل بعد از پیمان INF و ممانعت از تشدید جدی در حوزه موشکی می‌شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: این تحولات در حالی رخ می‌دهد که نشانه واضحی از دولت جدید آمریکا و اکثریت قریب به اتفاق متحدان واشنگتن در ناتو دیده نمی‌شود.

 

او در ادامه تاکید کرد: ما قطعاً باب گفت‌وگو را نمی‌بندیم اما با در نظر گرفتن اوضاع، احتمال این که روسیه مجبور شود تمرکزش را بیشتر به سمت پاسخ نظامی و فنی در مقابل تهدیدهای موشکی ببرد، رد نمی‌کنیم.

 

به گزارش «اسپوتنیک»، در سال ۲۰۱۹ آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد و اقدام به آزمایش نسل جدید موشک‌های زمین به هوای بالستیک و کروز میان‌برد کرد.

 

طبق این گزارش، رسانه‌ها گزارش داده‌اند وزارت دفاع آمریکا به دنبال تقویت حضور خود در منطقه هند و اقیانوس آرام با استقرار شبکه موشک‌‌های زمین به هوا در تاسیسات نظامی خود در این منطقه است.

 

در همین حال، انگلیس هم ماه گذشته از برنامه خود برای گسترش زرادخانه اتمی خود خبر داد و مدعی شد که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌تواند به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشد. در گزارش دولت انگلیس برای بازنگری آمده که انگلیس به شرایطی که انبار ذخایر کلاهک‌های اتمی این کشور بیشتر از ۲۶۰ بمب نباشد، منتقل خواهد شد.

 

در حال حاضر انگلیس حدود ۱۹۵ کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

نگرانی متفاوت روسیه و اروپایی‌ها از وخامت اوضاع در منطقه دونباس اوکراین

در حالی‌که مقامات پارلمانی روس، آمریکا و اروپا را شریک جنایت ارتش اوکراین در کشته شدن یک کودک در دونباس نامیدند، فرانسه و آلمان از وخامت اوضاع در این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف نقض آتش‌بس شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, فرانسه

سود هوآوی علی‌رغم افزایش فشارهای آمریکا رکورد زد

داده‌های جدید نشان می‌دهد سود غول تکنولوژی، هوآوی، سال گذشته علی‌رغم فشارهای آمریکا و قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه واشنگتن، به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا