رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

رئیس‌جمهور بولیوی آمریکا راعامل شکست جنگ علیه موادمخدر عنوان کرد

رئیس جمهور بولیوی در سخنرانی سازمان ملل علیه نظام سرمایه داری انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «لوئیس آرس»، رئیس جمهور بولیوی در سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک، نظام سرمایه داری را مسئول جهانی پر از نابرابری و به خطر انداختن حیات بشریت و سیاره زمین عنوان کرد.

 

آرس ۱۴ پیشنهاد را برای حرکت به سوی «جهانی با عدالت اجتماعی بیشتر» در نشست مجمع عمومی مطرح کرد که از جمله این پیشنهادها نیاز به مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اجتناب از بحران غذایی بود.

 

او گفت که جنگ با مواد مخدر شکست خورده است و این شکست را به گردن آمریکا انداخت و افزود: جنگ علیه مواد مخدر که عمدتاً توسط ایالات متحده آغاز شد، شکست خورده است و بنابراین نیاز فوری آمریکا این است که تحلیلی عمیق در مورد این شکست انجام دهد تا مشخص شود که چرا آمریکا اینک تبدیل به یکی از کشورهای مصرف کننده اصلی (مواد مخدر) در جهان شده است.

 

آرس همچنین مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مانند تحریم‌ها علیه ونزوئلا و کوبا ابراز کرد.

 

وی در مجمع عمومی گفت: در دنیایی که تحت تأثیر بحران‌ها و همه‌گیری (کرونا) قرار گرفته، غیرقابل تصور است که اقدامات قهری یکجانبه همچنان اعمال شود تا اراده دولت‌ها به قیمت گرسنگی و رنج مردمشان محدود شود.

 

آرس همچنین از کشورهای سرمایه داری به دلیل سرمایه گذاری در جنگ انتقاد کرد و گفت: ما متاسفیم در حالی که کشورهای سرمایه داری مبالغ هنگفتی را برای جنگ کنار می‌گذراند، کمک‌های ناچیزی برای توسعه یکپارچه و پایدار، برای استعمار زدایی و پدرسالاری زدایی، ریشه کنی فقر و نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود.

 

رهبر بولیوی با بیان اینکه منابع مالی اختصاص داده شده به درگیری بین روسیه و اوکراین ۲۰ برابر بیشتر از منابع مالی اختصاص داده شده به صندوق آب و هوای سبز در یک دهه گذشته است، گفت: صلح با خرید و فروش تسلیحات به دست نمی‌آید، بلکه با همکاری مشترک برای رسیدن به هدف به دست می‌آید. ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی همه کشورها را بسازید و در صورت لزوم بازسازی کنید.

 

رهبران جهان از روز سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر / ۲۹ شهریور در مقر سازمان ملل متحد واقع در شهر نیویورک گرد آمده اند تا با شرکت در هفتاد وهفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل و چالش‌های جهانی با هم در میان بگذارند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در مکزیک در اعتراض به نقض حقوق بشر

خانواده‌ها و بستگان ۴۳ دانشجوی مکزیکی ناپدید شده در تظاهرات ضدصهیونیستی سال ۲۰۱۴ در مکزیکوسیتی با تجمع در برابر سفارتخانه اسراییل در این کشور خواستار بازگردانده شدن مظنون اصلی در این جنایت که به فلسطین اشغالی پناهنده شده است، شدند.

ادامه

اسراییل, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, صهیونیسم, مکزیک

رئیس‌جمهور شیلی: فلسطین حق دارد آزاد و مستقل باشد

گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی از سازمان ملل خواست تا به قطعنامه‌های خود پایبند باشد که بر اساس آن داشتن یک کشور آزاد و مستقل حق مسلم فلسطینیان است.

ادامه

اسراییل, امریکای لاتین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شیلی, فلسطین

کوبا: اسرائیل ثبات منطقه خاورمیانه را به خطر می‌اندازد

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، حملات جدید اسرائیل به خاک سوریه را «به شدت» محکوم کرد و اقدامات این رژیم غاصب را عامل «به خطر انداختن ثبات در منطقه خاورمیانه» عنوان کرد.

ادامه

اسراییل, امریکای لاتین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, شیلی, فلسطین

کوبا: ما سر خم نمی‌کنیم / شورای حقوق بشر سازمان ملل باید به تحریم‌های ظالمانه آمریکا پایان دهد

سفیر کوبا در سازمان ملل تاکید کرد: شورای حقوق بشر باید به اقدامات قهری یکجانبه علیه کوبا، مانند تحریم‌های اقتصادی آمریکا پایان دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, گزارش