کوبا: اسرائیل ثبات منطقه خاورمیانه را به خطر می‌اندازد

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، حملات جدید اسرائیل به خاک سوریه را «به شدت» محکوم کرد و اقدامات این رژیم غاصب را عامل «به خطر انداختن ثبات در منطقه خاورمیانه» عنوان کرد.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به حملات جدید اسرائیل به دمشق و برخی مناطق جنوبی پایتخت سوریه در صفحه توییتر خود نوشت: اقدامات اسرائیل در نقض آشکار قوانین بین‌المللی و به خطر انداختن ثبات در منطقه خاورمیانه انجام می‌شود.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا تاکید کرد: من حمایت و همبستگی خود را با دولت و مردم سوریه تایید می‌کنم.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، حمله هوایی بامداد شنبه اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق و برخی مناطق جنوبی پایتخت سوریه باعث جان باختن پنج نفر شد.

 

این تجاوز های هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

 

سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این بیست و پنجمین حمله اسرائیل به خاک سوریه از آغاز سال جاری تاکنون بوده است.

 

فریاد انتقاد این مقام بلندپایه کوبا از اقدامات جنایتکارانه اسرائیل و حمایت از ملت سوریه از طرف یک کشور آمریکای لاتین در حالی بلند شده است که اقدام اخیر رئیس‌جمهوری شیلی در نپذیرفتن استوارنامه سفیر اسرائیل نیز در روزهای گذشته خبرساز شده است.

 

«گابریل بوریک» رئیس‌جمهوری شیلی پس از اقدام ددمنشانه ارتش اسرائیل که یک نوجوان فلسطینی ۱۷ ساله را در جریان درگیری‌ها در کرانه باختری به قتل رساند، از پذیرش استوارنامه «گیل آرتزیلی» سفیر جدید این رژیم خودداری کرد.

 

به گزارش تایمز اسرائیل،  آرتزیلی قرار بود اعتبارنامه خود را به صورت رسمی به بوریک تقدیم کند، اما دولت شیلی به او اطلاع داد که این مراسم به دلیل «کشتن کودکان در غزه» توسط اسرائیلی‌ها، لغو شده است.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا