تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

رئیس‌جمهور شیلی: فلسطین حق دارد آزاد و مستقل باشد

گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی از سازمان ملل خواست تا به قطعنامه‌های خود پایبند باشد که بر اساس آن داشتن یک کشور آزاد و مستقل حق مسلم فلسطینیان است.

 

به گزارش ایرنا از الجزیره، گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از کشورها خواسته است تا نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان را عادی نکنند.

 

وی در ادامه افزود: ما نباید با اعمال قوانین بین‌المللی و قطعنامه هایی که این مجمع، سال به سال منتشر می‌کند، نقض دائمی حقوق بشر علیه مردم فلسطین را عادی سازیم.

 

بوریچ خاطر نشان کرد: [مردم فلسطین] باید به حق مسلم خود برای ایجاد کشور آزاد و مستقل دست پیدا کنند و به همین ترتیب [بیایید] حق مشروع اسرائیل برای زندگی در مرزهای امن و شناخته شده بین‌المللی را تضمین کنیم.

 

سخنرانی رئیس جمهور شیلی در سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که به تازگی یک چالش  دیپلماتیک میان شیلی و اسرائیل رخ داده است.

 

بوریچ در هفته های گذشته در واکنش به کشته شدن یک نوجوان فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی حاضر به حضور در جلسه‌ای برای پذیرش “گیل آرتزیلی” سفیر جدید تل آویو در شیلی نشد.

کوبا: اسرائیل ثبات منطقه خاورمیانه را به خطر می‌اندازد

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، حملات جدید اسرائیل به خاک سوریه را «به شدت» محکوم کرد و اقدامات این رژیم غاصب را عامل «به خطر انداختن ثبات در منطقه خاورمیانه» عنوان کرد.

ادامه

اسراییل, امریکای لاتین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, شیلی, فلسطین

عمان خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

وزیر امور خارجه عمان در جریان نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره خواهان بازگشت سوریه به این اتحادیه شد.

ادامه

اتحادیه عرب, اردن, امارات, بحرین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, لبنان, مصر

۱ شهید و ۷ زخمی درپی یورش صهیونیست‌ها به شهر جنین/ نبرد سنگین مبارزان فلسطینی + فیلم

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، در پی حمله نظامیان اسرائیلی به شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری، ۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷ تن دیگر زخمی شدند و در مقابل، مبارزان فلسطینی به شدت با این نظامیان درگیر شدند.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, فیلم

واقعیت‌های عینی زندگی زحمتکشان و سیاست‌های داخلی و خارجی رژیم ولایت فقیه

چهل و چهار سال پس از انقلاب ضدّدیکتاتوری ۱۳۵۷ که پیشبُرد عدالت اجتماعی و حق حاکمیت ملی از خواست‌های اصلی آن بود، امروزه اکثریت مردم کشور، به‌ویژه زحمتکشان، به‌خوبی متوجه شده‌اند که وضعیت کشور و ملت کاملاً برعکس آن خواست‌های مردمی رقم خورده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اروپا, اسلام سیاسی, امپریالیسم, امریکا, تحلیل, حقوق بشر, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, فلسطین, مقاله