تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

چین خطاب به آمریکا: شما گانگستر و قلدرید

به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات ضد چینی هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منطقه ایندوپاسفیک پاسخ داد.

 

«کورت کمپل» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منطقه ایندوپاسفیک اخیرا در جریان یک نشست خبری درباره تنش‌ها با چین بر سر سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن را به بر هم زدن ثبات و صلح جهانی متهم کرد و مدعی شد که چین «بیش از اندازه واکنش نشان داده است».

 

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این مقام ارشد کاخ سفید، امریکا را گانگستر و قلدر خواند و واشنگتن را عامل بی ثباتی و تضعیع صلح در تنگه معرفی کرد.

 

وانگ ون‌بین که در جریان نشست خبری روز چهارشنبه در ساختمان وزارت خارجه چین در پکن با سوالی درباره اظهارات کورت کمپل مواجه شد، در جواب گفت: «واضح است که ایالات متحده با به کارگیری منطق گانگستری و رفتار کردن مانند قلدرها، سعی در دفاع کردن از اقدامی غیرقابل دفاع دارد».

 

چین در واکنش به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، با اقدامایت از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی در تنگه تایوان و اعمال تحریم علیه تعدادی از مقامات تایوانی حامی استقلال این جزیره از چین پاسخ داده است.

 

کورت کمپل هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منطقه ایندوپاسفیک در نشست خبری اخیر خود مدعی شده بود: « چین بیش از حد واکنش نشان داده است و اقداماتش همچنان تحریک‌آمیز، ثبات زدا و بی‌سابقه است».

 

این مقام ارشد دولت جو بایدن با بیان این ادعا که اقدامات اخیر چین «به طور اساسی در تضاد با هدف صلح و ثبات است»، افزود: «(این اقدامات) بخشی از کارزار فشار تشدید یافته علیه تایوان است».

 

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین با محکوم کردن دوباره سفر نانسی پلوسی به تایوان و نادیده گرفتن سیاست اعلامی آمریکا درباره پایبندی به اصل «چین واحد» گفت: «این ایالات متحده است که صلح و ثبات دو سوی تنگه (تایوان) را تضعیف کرده است و نه چین».

هشدار روسیه به انگلیس: جلوی هرگونه تجاوز را خواهیم گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه شب به وقت تهران به انگلیس درباره پرواز برنامه‌ریزی شده هواپیمای جاسوسی این کشور بر فراز خاک روسیه هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, انگلستان, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, شرق اروپا, غرب اروپا

مانورهای متهورانه جنگنده‌های چین مقابل دیدگان ژنرال‌های آمریکا

ژنرال آمریکایی با ابراز نگرانی از رهگیری‌ها و مانورهای متهورانه خلبانان چینی گفت، افزایش مانور جنگنده‌های چین در منطقه نگران کننده است.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کانادا