«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

کوبا: ما سر خم نمی‌کنیم / شورای حقوق بشر سازمان ملل باید به تحریم‌های ظالمانه آمریکا پایان دهد

سفیر کوبا در سازمان ملل تاکید کرد: شورای حقوق بشر باید به اقدامات قهری یکجانبه علیه کوبا، مانند تحریم‌های اقتصادی آمریکا پایان دهد.

 

به گزارش ایرنا از تارنمای مورنینگ استار، خوان آنتونیو کوئینتانیلا پنجشنبه شب گفت که محاصره طولانی مدت کوبا آسیب اقتصادی به ملت وارد کرده است. وی تأثیر (منفی وضعیت) انسانی این سیاست خصمانه را در جلسه شورای حقوق بشر غیرقابل محاسبه توصیف کرد.

 

وی افزود: اقدامات قهری یکجانبه، غیرقانونی و نامشروع و از هر نظر مغایر با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

 

این دیپلمات کوبایی در گفت وگو با آلنا دوهان گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه، این اقدامات را حمله مستقیم به حاکمیت کشورها، به ویژه آسیب رساندن به کشورهای در حال توسعه و مانع جدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست.

 

کوئینتانیلا تصریح کرد که این اقدامات بر ارتقای حقوق بشر شهروندان تأثیر منفی می‌گذارد و نباید به عنوان تحریم تلقی شود، بلکه “اقدامات یکجانبه جنایتکارانه نوعی فشار و جنگ اقتصادی بی رویه است که توسط قدرتمندان برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی استفاده می شود. ”

 

وی افزود: کوبا یکی از کشورهایی است که هدف این اقدامات قرار گرفته و آسیب‌ها و رنج‌های زیادی به بار آورده است، اما آمریکا در «تسلیم کردن مردم» موفق نبوده است.

 

آمریکا با اتخاذ ۵۰ اقدام اضافی برای افزایش فشار بر این کشور آمریکای لاتین، محاصره خود علیه کوبا را در آغاز همه‌گیری کرونا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین تشدید کرد.

 

جو بایدن جانشین ترامپ برغم گزارش‌های دفتر واشنگتن در مورد آمریکای لاتین مبنی بر اینکه آمریکا “متعهد به رسیدگی به راه‌های متعددی است که سیاستش به بدتر شدن وضعیت انسانی در کوبا کمک می‌کند، هیچ تلاشی برای پایان دادن به این حمله انجام نداده است. ”

 

بخش بهداشت کوبا در بحبوحه بحران بهداشت جهانی یکی از بدترین آسیب‌ها را از تحریم‌های ظالمانه آمریکا دیده است.

 

کوئینتانیلا گفت: «محاصره اقتصادی شدیدترین و طولانی‌ترین سیستم اقدامات قهری یکجانبه است که علیه هر کشوری در تاریخ اعمال شده است.

 

وی افزود، هدف نهایی آن تحمیل یک نظام سیاسی خارجی بر کوبا و در نتیجه تقویت دستور کار سلطه امپراتوری در آمریکای لاتین و دریای کارائیب است که در به اصطلاح دکترین مونرو توصیه شده است.

 

سفیر کوبا در سازمان ملل اظهار داشت، ما بار دیگر محکومیت و رد محاصره آمریکا را تکرار می‌کنیم؛ اقدامی که همه بخش‌های زندگی در کشور من را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیش از ۶۰ سال است که تداوم دارد.»

 

وی تاکید کرد که کشورش در مقابل تحریم و تهاجم و تهدید سر خم نخواهد کرد.

سامانه پرداخت «میر» روسیه در کوبا و بسیاری از کشورهای دیگر فعال می‌شود

خوان کارلوس گارسیا» وزیر گردشگری کوبا در راستای حفظ بازار مهم گردشگران روسی از تحریم‌های غرب اعلام کرد کارت‌هایی که از سامانه پرداخت «میر» (MIR) روسیه استفاده می‌کنند، تا قبل از پایان سال جاری میلادی در کوبا فعال خواهند شد.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیا, اسیای مرکزی, اقیانوسیه, امارات, امریکای لاتین, ایران, تحریم, ترکیه, جنگ سرد, جهان, روسیه, صلح, کره جنوبی, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا, ویتنام

چهارمین موج جنبش چپ در آمریکای لاتین از زمان انقلاب کوبا، خصلت سوسیال دموکراسی دارد

ویجی پراشاد؛ از هفتم ماه اوت ۲۰۲۲/ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۱، کشور کلمبیا رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور جدید خواهد داشت.

ادامه

ارژانتین, اروپا, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, برزیل, پرو, تاریخ, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, کارگری, کلمبیا, کمونیسم, کوبا, مقاله, مکزیک, ونزوئلا

هاوانا: کوبا بیش از ۶۰ سال است که قربانی تروریسم دولتی تحت حمایت آمریکاست

معاون وزیر خارجه کوبا، دولت بایدن را متهم کرد که با قرار دادن کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم، اقدامی غیراخلاقی، غیرقانونی و ناعادلانه مرتکب شده و کوبا بیش از ۶۰ سال است که قربانی تروریسم دولتی مورد حمایت ایالات متحده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, امنیتی, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, کلمبیا, کوبا

آرژانتینی‌ها در حمایت از معاون رئیس‌جمهوری کشورشان به پاخواستند

ده‌ها هزار تن در آرژانتین، در اعتراض به خشونت سیاسی و اعلام حمایت از معاون رئیس‌جمهوری کشورشان که به تازگی هدف ترور ناکام قرار گرفت، به خیابان‌ها آمدند.

ادامه

ارژانتین, امریکای لاتین, برزیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, فیلم